Ovidiu Ioan Silaghi
Ovidiu Ioan Silaghi
Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.107/30-06-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 20-06-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.61 Ovidiu Ioan Silaghi - declarație politică cu titlul "În 2002, trecerea Registrului Comerțului la Ministerul Justiției era taxată ca neconstituțională de către PD";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ovidiu Ioan Silaghi:

În 2002, trecerea Registrului Comerțului la Ministerul Justiției era taxată ca neconstituțională de către PD

După votarea, joia trecută, în plenul Camerei Deputaților, a articolelor Proiectului de Lege privind Camerele de Comerț și Industrie, citesc cu surprindere declarații bulversante ale partenerilor din Alianță despre acest vot și despre textul legii în sine. Ca de exemplu considerația domnului deputat PD, Augustin Zegrean, despre trecerea Registrului Comerțului de la Ministerul Justiției la camerele de comerț: "Această preluare a Registrului Comerțului de la Ministerul Justiției se face cu încălcarea Constituției. Dacă va fi votată marți, la votul final, în această formă, cu trecerea Registrului Comerțului la camera de comerț, vom sesiza Curtea Constituțională", a spus deputatul.

Este adevărat că a fi consecvent în zilele noastre este un lucru din ce în ce mai rar și să nu îți schimbi opiniile, adică una să spui când ești în Opoziție, și alta când ești la o guvernare, este dificil. Nu mă pot abține să nu vă readuc aminte poziția actualului președinte PD, dl Emil Boc, din anul 2002 despre trecerea Registrului Comerțului de la Camera de Comerț la Ministerul Justiției, așa cum reiese din stenograma ședinței Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2002, la dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.129/2002 pentru modificarea Legii nr.26/1990 privind Registrul Comerțului: "Nu avem întrunite condițiile constituționale pentru emiterea unei ordonanțe de urgență, nu avem acea situație excepțională cerută de Constituție și, potrivit practicii Curții Constituționale, acel interes public major aflat într-un pericol iremediabil, nu vedem ce pericol, ce interes public a pus într-un pericol iremediabil de a fost nevoie să trecem Registrul Comerțului, de pe o zi pe alta, la Ministerul Justiției, iar, pe de altă parte, vrem să atragem atenția asupra acestei practici nocive că foarte multe autorități relativ autonome, independente, sunt trecute sub controlul statului; ne referim la Casa Națională de Asigurări de Sănătate care a trecut la Ministerul Sănătății și Familiei, ne referim la Registrul Comerțului care trece la Ministerul Justiției, am văzut că APAPS-ul vrea să se reînființeze sub forma unui Comitet de Stat al Planificării, deci, această practică nocivă de a trece sub controlul statului cât mai multe autorități independente sau autonome, în cazul APAPS-ului, firmele private să intre sub controlul acesta, repet, ar trebui să punem o piedică și să spunem nu."

Ceea ce mă miră este de ce în anul 2002, reprezentanții PD-ului considerau neconstituțională luarea Registrului de către minister de la Camerele de Comerț, că era o măsură ilegală "de pură esență comunistă", iar acum amenință cu sesizarea la Curtea Constituțională proiectul de lege care prevede trecerea înapoi a Registrului la Camere. Mai ales că acest lucru este prevăzut clar în platforma de guvernare a Alianței D.A.

Un alt fapt grav întâmplat la sfârșitul săptămânii trecute a fost intoxicarea redacțiilor din presa centrală cu un e-mail în care se sugera fraudarea votului electronic la articolul care prevedea trecerea Registului Comerțului la Camerele de Comerț și că în timpul votului, transmisiunea tv online cu circuit închis ar fi fost întreruptă, fiind introdusă ulterior o înregistrare cu rezultatul "dorit" al votului, prefabricată anterior. Nu știu cine este autorul acestei intoxicări, dar faptele prezentate sunt nereale, deoarece numeroși martori care urmăreau live pe internet desfășurarea ședinței Camerei Deputaților nu au sesizat nici o întrerupere a acesteia.

Acestea fiind faptele, la atitudinea celor care consideră că autorii proiectului de lege ar urmări interese personale, să tragă singuri concluziile. Un lucru este cert: este regretabil că avem în acest an, când ne aflăm în anticamera UE, colegi cu opțiuni etatiste. S-a văzut și la votarea ordonanței care reglementa privatizarea Loteriei Naționale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 13:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro