Plen
Ședința Senatului din 4 mai 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.72/12-05-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 04-05-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 4 mai 2006

6. Dezbaterea și adoptarea proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2006 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
 
consultă fișa PL nr. L298/2006

Domnul Radu Mircea Berceanu:

................................................

Trecem la pct.4 din ordinea de zi, care, de fapt, este pct.5: proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2006 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal.

Pentru raport - Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital. Rog un reprezentant al comisiei să ia loc la microfonul 7.

Din partea Guvernului este domnul secretar de stat, Cătălin Doică, căruia îi dau cuvântul pentru prezentarea proiectului de lege, microfonul nr.8.

Domnul Cătălin Doică - secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.21 din 2006 s-a avut în vedere îmbunătățirea activității de colectare a veniturilor și de administrare a impozitelor și taxelor locale, respectiv, a impozitului pe terenurile amplasate în extravilan, prin trecerea acestuia în gestionarea administrației publice locale. Astfel, impozitul pe terenurile amplasate în extravilan, începând cu data intrării în vigoare a acestei ordonanțe, se constituie venit al bugetului local prin schimbarea destinației de la bugetul de stat. Până la data intrării în vigoare a acestei ordonanțe, impozitul pe terenurile situate în extravilan rămâne stabilit conform deciziilor de impunere emise de organele fiscale, iar sumele încasate de la contribuabili, în această perioadă, se vor face venit, în continuare, la bugetul de stat.

De asemenea, clasele de calitate de la 1-5, așa cum erau stabilite în Legea nr.247 din 2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, folosite în determinarea impozitului pe terenurile amplasate în extravilan, au fost înlocuite cu zone de la A la D, care sunt stabilite de către consiliile locale.

Față de această prezentare, vă rugăm frumos să fiți de acord cu proiectul de lege.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc.

Domnul senator Viorel Ștefan, din partea Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, aveți cuvântul.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte de ședință, doamnelor și domnilor senatori.

Comisia noastră, luând în dezbatere proiectul de Lege de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2006 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, pe baza avizului favorabil emis de Comisia pentru agricultură, silvicultură și dezvoltare rurală, a adoptat raport de admitere a proiectului de lege, supunându-l spre dezbaterea și aprobarea plenului, împreună cu Anexa la raport, care conține 4 amendamente respinse de comisie. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Dezbateri generale.

Mai întâi, întrebările. Domnul senator Gheorghe Funar, din partea Grupului parlamentar al Partidului România Mare, are întrebări. Apoi, domnul senator Ion Vasile, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat și domnul senator Puskas Valentin Zoltan, din partea Grupului parlamentar al U.D.M.R.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Gheorghe Funar:

Domnule președinte de ședință, doamnelor și domnilor senatori.

Am doar 4 întrebări pentru inițiator, în legătură cu acest proiect de lege:

1) De ce ați venit, din nou, în fața Parlamentului cu o ordonanță de urgență, și nu cu un proiect de lege? Pentru că art.4 din Legea nr.571/2003 vă obligă ca să veniți în fața Parlamentului cu un proiect de lege, și nu cu o ordonanță de urgență. Așa precizează art.4 din lege.

Această lege poate fi modificată numai prin lege, nu prin ordonanță de urgență.

2) De ce, prin proiectul Legii bugetului de stat pe acest an, nu ați soluționat această problemă și nu ați venit în fața Camerelor reunite cu această propunere? (discuții în sală)

3) Cea de-a treia întrebare este legată tot de încălcarea prevederilor Legii nr.571 din 2003, care precizează limpede: Orice modificare adusă Codului fiscal intră în vigoare de la 1 ianuarie a anului următor.

Dumneavoastră de ce ați încălcat legea?

4) Ultima întrebare, de ce ați introdus acest impozit pe terenurile situate în extravilan? Întrucât, în Programul de guvernare, în cărțulia portocalie nu scrie și nici în campania electorală nu le-ați spus cetățenilor: "Domnilor, votați-ne pe noi, portocalii, că vă vom pune impozit pe terenurile din extravilan". Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Dacă mai dorește cineva să pună întrebări? Nu mai dorește nimeni să pună întrebări. Îi dau cuvântul domnului secretar de stat să răspundă la întrebări, după care urmează dezbaterile generale. Aveți cuvântul.

Domnul Cătălin Doica:

Mulțumesc, domnule președinte.

Referitor la prima întrebare ridicată de domnul senator Funar, aș vrea să vă spun că prevederea art. 4 din Legea nr. 571/2003 spune că "de regulă, Codul fiscal se poate modifica prin lege, care intră în vigoare la 1 ianuarie a anului viitor" și că "această modificare se publică cu cel puțin 6 luni înaintea intrării sale în vigoare", deci, înțelegem 1 iulie cel puțin. Față de toate acestea, față de sintagma "de regulă", aflată în acest text și față de faptul că și aceasta este tot o lege, deci, ordonanța de urgență poate, bineînțeles, să deroge expres sau implicit de la o lege aflată în vigoare, putem spune că nu este nimic incorect sau ilegal în această prevedere. Bineînțeles, față de situația de oportunitate a modificării legislative a Codului fiscal printr-o ordonanță de urgență, care să intre în vigoare înainte de scurgerea celor 6 luni, poate fi corectă această observație, însă, în acest caz, a existat o justificare foarte temeinică a adoptării de către Guvern a unei ordonanțe de urgență, presiunea a venit, în special, din partea comunităților locale cărora le fuseseră luată, prin legile proprietății, această sursă de venituri și fusese stabilită o nouă clasificare a terenurilor aflate în extravilan care, la acest moment, nu era posibil să fie aplicată, având în vedere că România, din câte am analizat și cu colegii noștri de la Ministerul Agriculturii, nu are clasificația terenurilor în funcție de clase de calitate, fapt care este posibil, înțelegem, abia după 2 sau 3 ani.

Referitor la cea de a doua întrebare: "De ce nu am modificat această prevedere prin Legea bugetului pe anul 2006, răspunsul este că și Legea bugetului pe anul 2006, ca și orice altă lege bugetară, este doar anuală și dacă am fi făcut acest demers, am fi prevăzut venituri la bugetele locale doar aferente anului 2008. Așa, printr-o ordonanță de urgență, pe care sperăm să o aprobați dumneavoastră, astăzi, am reglementat această situație pentru o perioadă de timp mult mai lungă.

Referitor la regula cu intrarea în vigoare în termen de 6 luni, cred că se leagă cu primul răspuns. Iar referitor la a patra problemă, cea a stabilirii unor noi taxe și impozite, după cum reiese din textul ordonanței nu se stabilește nici o taxă sau nici un impozit nou, sau, cel puțin, eu așa înțeleg din textul ordonanței, ci, pur și simplu, se schimbă destinația veniturilor de la bugetul de stat la bugetele locale și se înlocuiesc clasificațiile din clase de calitate în clasificarea terenurilor aflate în extravilan, prin decizii ale Consiliilor locale, posibil de aplicat astăzi.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. La dezbateri generale, din partea PSD, are cuvântul domnul senator Ion Vasile și din partea UDMR, urmează domnul senator Puskas. Microfonul 3, vă rog.

Domnul Vasile Ion:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Constatăm, încă o dată, dezinteresul și disprețul pe care actualul Guvern îl are față de proprietarul de teren, față de țăranul român. Spun aceste lucruri că sub masca unei ordonanțe nevinovate, care vine să reglementeze niște chestiuni tehnice, de fapt, se ascund o sumă de lucruri inexacte, de artificii, de altfel. Această ordonanță este efectul, de fapt, a taxei unice de 16%. Nu mai sunt bani la buget și trebuie adunați. De asemenea, constatăm că această ordonanță, de fapt, reglementează o chestiune pe care domnul secretar de stat n-a spus-o, deci, creșterea impozitului pe terenul arabil al cetățeanului-proprietar, al țăranului, între 20 și 48%. De asemenea, cred că deși, la un moment dat, în ordonanță se vorbește că aceste sume ajung la bugetul local, este o păcăleală, pentru că s-a făcut un test în teritoriu și primarii n-au fost de acord să adune această taxă pentru a fi dusă la nivel central, și atunci ACET-ul s-a gândit la o altă formulă, adică să lase banii ăștia în comunitate, dar cu o destinație foarte exactă, și anume, pentru plata acelei rente viagere, dacă-mi aduc bine aminte. De asemenea, într-o stare excepțională prin care trece țara, adică faptul că o bună parte din Lunca Dunării este inundată, poate că era bine, în această ordonanță, să se prevadă scutirea de acest impozit a tuturor terenurilor agricole care au fost inundate, deci, un beneficiu minim, poate, pentru acei oameni care au suportat gravele inundații din acest an. Din aceste motive, eu și grupul nostru parlamentar nu o să votăm favorabil această ordonanță și cred că ar fi bine ca și actualul Guvern să-și reconsidere poziția, măcar numai pentru ultimul lucru, pe care l-am invocat, și anume,să fie scutiți de plata unor asemenea impozite mărite, țăranii, proprietarii de teren din zona în care au avut loc gravele inundații. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Din partea Grupului parlamentar UDMR, domnul senator Puskas.

Domnul Puskas Valentin Zoltan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Distins Senat,

Această ordonanță de urgență este un exemplu de ciudățenie a activității legislative din țara noastră. Impozitul pe terenul extravilan a fost introdus prin Legea nr. 247/ 2005. Noi, UDMR-ul, am inițiat în luna noiembrie o propunere legislativă care a fost respinsă săptămâna trecută de către Senat, prin care am propus ca impozitul încasat pe terenurile extravilane să rămână la organele locale ale administrației publice. Guvernul, în prima sa ședință din 12 ianuarie, a dat un aviz negativ. Am mai intervenit, am mai discutat, și în data de 20 și ceva ianuarie, nu mai rețin bine data, a dat un aviz pozitiv. După aceea, a apărut această ordonanță de urgență, pe care noi o acceptăm, pentru că a pus în aplicare mai repede prevederile referitoare la încasarea de către organele administrației publice locale a acestui impozit și, tot prin această ordonanță de urgență, au fost mărite sumele de impozit, dar, așa cum s-a mai spus, nu se folosesc aceste sume pentru plata rentei viagere, ci rămân la organele administrației publice locale. Dincolo de aceste ciudățenii, că anumite propuneri legislative, la început respinse de Guvern, după aceea, readuse în actualitate prin ordonanțe de urgență, Grupul parlamentar UDMR va vota această ordonanță, având în vedere că propunerea a plecat în luna noiembrie anul trecut de la noi și, bineînțeles, vine în sprijinul organelor locale, care vor beneficia de aceste sume încasate din taxele și impozitele de pe terenurile extravilane. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Domnul senator Stan, din partea Grupului parlamentar PRM. Domnule senator Daea, îmi pare rău, Grupul parlamentar PSD și-a exprimat punctul de vedere la dezbateri generale. Aveți cuvântul, domnule senator.

Domnul Petru Stan:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor senatori,

Această ordonanță de urgență va fi bună peste 4-5 ani, cu toate că sumele nu sunt mari, sunt niște sume mici, corect, în general, puse, pe zone defavorabile. Este nevoie de această sumă la bugetele locale, fiindcă foarte multe bugete locale nu au bani nici să-și plătească salariații: primarul și restul salariaților și, bineînțeles, că noi tot continuăm să înființă comune și la ora actuală. Dar, de ce spunem că această ordonanță va fi bună peste 4-5 ani? La ora actuală, proprietarii nu pot cultiva terenurile. Marea lor majoritate, 90%. Cheltuielile sunt enorme. Nu poate nimeni să plătească 3 milioane lei pentru un ha de arătură și să primească subvenție 259.000 lei pentru cultura porumbului, să spunem. Nu se mai lucrează, nici măcar pășunile și fânețele nu sunt folosite. Dacă vedeți, în toate județele de deal și munte, clăile alea de fân, prin Maramureș, Sălaj, nu sunt consumate, țăranii n-au animale, fiindcă nu rentează să cosească terenul. Nu mai vorbesc de asigurări. Ca să ia acea brumă de subvenție, trebuie să asigure, și vă dau un exemplu: să asiguri, de exemplu, un ha de orzoaică, care este trecut la subvenție cu 2 milioane lei, asigurarea costă 1.289.000 lei pentru o producție de 3.000 kg. La livezile pe rod, vii pe rod, de exemplu, la o producție de 20 tone, care este o producție mică pentru țările din Uniunea Europeană, asiguratul plătește 29.700.000 pe hectar. Pentru o producție de 5.000 de kg de fructe, de exemplu, care este nerecoltabilă, deci, nu-i rentabilă, numai s-o recoltezi, chiar dacă n-ai lucrat nimic pentru ea, asigurarea este de 7.425.000 lei. Ca să iei acei 4.000 lei subvenție. Este imposibil... Deci, această lege nu va fi aplicabilă, pentru că nu va plăti nimeni, n-au de unde. Micii proprietari nu vor plăti. Ei nu sunt de vină, pentru că nu-și pot vinde producția. Guvernul trebuie să se ocupe să asigure vânzarea producției. Nu-s de vină că renta viageră nu funcționează... Nimeni nu vrea să ia pământul în arendă în zonele mai slabe, bineînțeles, zonele de deal, zonele cu fertilitate mai scăzută. Sigur, că în jurul Careiului sau în Ialomița, se vor lua multe terenuri în arendă. În general, arendașii nu riscă să piardă. Nu mai poate risca nimeni să piardă, de aceea, eu am propus, ca să nu mai iau cuvântul la amendamente, am propus să se plătească acest impozit numai pe terenurile care sunt cultivate. Are un cetățean 5 ha, cultivă 2 ha, plătește pentru 2 ha. Nu-i cultivat terenul, nu poate plăti. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Vă mulțumesc. Dacă din partea vreunui grup parlamentar dorește cineva să ia cuvântul? Pe procedură, domnul senator Funar.

Pe procedură, domnul senator Daea.

Domnul Gheorghe Funar:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor senatori,

Cred că este pentru prima dată de când am ajuns în Senatul României și am constatat că un reprezentant al Guvernului, domnul secretar de stat, încearcă să inducă în eroare Senatul României. În stenogramă s-a consemnat răspunsul dânsului la întrebările pe care le-am formulat. Adevărul este altul: dânsul, probabil, credea că este în Piața Matache și ne-a spus, după ureche, ce-a înțeles dânsul din Codul fiscal. Permiteți-mi, doamnelor și domnilor senatori, nu numai pentru stenogramă, pentru că voi cere sancționarea dânsului, ce spune art. 4 din Legea nr. 571/2003. Alin. 1: "Prezentul cod se modifică și se completează numai prin lege, promovată, de regulă, cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare a acesteia". Și alin. 2: "Orice modificare sau completare la prezentul cod intră în vigoare cu începere din prima zi a anului următor celui în care a fost adoptată prin lege". Vă anunț, doamnelor și domnilor senatori, că voi solicita sancționarea domnului secretar de stat și invitarea dânsului la Comisia de cercetare a abuzurilor din Senat. Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Domnul senator Daea, problemă de procedură.

Domnul Petre Daea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință!

Îngăduiți-mi să pun o întrebare, direct.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Domnule senator Daea, așa cum v-am spus și în particular, întrebările se pun la început, în conformitate cu art.98 al Regulamentului. Dar, ca să nu lungim, vă rog să puneți întrebarea, foarte scurt. Aveți cuvântul.

Domnul Petre Daea:

Mulțumesc frumos! Ce s-a avut în vedere când s-au fundamentat cele două sume de impozitare a terenului extravilan pentru pășune și pentru pădure? Aștept răspunsul.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Domnul secretar de stat, aveți cuvântul! Microfonul 8.

Domnul Cătălin Doica:

Îmi este greu să-i dau un răspuns domnului senator Daea la această întrebare. Cel puțin, nu în momentul acesta. Dacă dânsul acceptă, îi pot furniza răspunsul scris.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Da, mulțumesc. Domnul senator Vasilescu, aveți o problemă de procedură, înțeleg. Vă rog.

Domnul Gavrilă Vasilescu:

De procedură, domnule președinte! Aș vrea să știm, domnilor colegi, și cred că știți că în momentul în care se prezintă un punct de vedere al Guvernului, de către cel care vine, ministru, secretar de stat, în Senat, el reprezintă, - deci, el are un mandat prin care prezintă un punct de vedere al Guvernului României. Deci, punctul de vedere al Guvernului este în ceea ce înseamnă inițiativa pe care Guvernul o are, propunerea legislativă pe care Guvernul o are, sau, în cazul unei inițiative legislative, este un punct de vedere care se prezintă în acest loc. Deci, solicitarea domnului senator Gheorghe Funar de sancționare a cuiva, eu vorbesc ca problemă de principiu, în momentul în care susținerea este legată de un proiect normativ și în care informațiile care s-au dat nu sunt informații care să fie în contradicție cu dispoziția legală, mi se pare că nu are obiect. Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Trecem la amendamentele respinse. Sunt un număr de 4 amendamente respinse. Dacă la cel care figurează la numărul curent 1, domnul senator Funar, vă rog, aveți cuvântul!

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință!

Înainte de a mă referi la primul amendament, permiteți-mi un scurt drept la replică pentru distinsul coleg Vasilescu, care mi-a pomenit numele. Eu, la fel ca și dânsul, și dumneavoastră, doamnelor și domnilor senatori, odată cu venirea în Senatul României, am depus un jurământ "să respect Constituția și legile țării", și am subliniat, domnule senator Vasilescu, că s-a încălcat legea. Mai departe, rămâne ca dumneavoastră să vă respectați jurământul. Iar, așa cum noi am jurat să respectăm legea, aceeași Lege nr.571/2003 trebuie să fie respectată și de reprezentanții Guvernului. În caz contrar, ajung la dumneavoastră, la Comisia juridică, de numiri, disciplină și validări, probabil, sau, mai ales, la Comisia de disciplină sau de abuzuri. În ceea ce privește primul meu amendament, am venit cu o modificare în sensul de a se reduce la jumătate nivelul acestui impozit, față de sumele care le-a propus inițiatorul. Impozitul pe teren să fie redus la jumătate, în ideea de a respecta programul de guvernare vizând reducerea fiscalității. Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Din partea Guvernului, dacă doriți să spuneți ceva?

Domnul Cătălin Doica:

Nu, domnule președinte. Ne-am exprimat punctul de vedere în cadrul comisiei, care a respins amendamentul. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Comisia?

Domnul Varujan Vosganian:

Nu. Ne menținem punctul de vedere.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Menținem punctul de vedere. Supun votului dumneavoastră amendamentul care figurează la punctul curent 1. Cine votează "da", votează pentru varianta propusă, prin amendament, de domnul senator Funar, cine votează "nu", votează pentru menținerea variantei Guvernului. Vă rog să votați.

Cu 22 de voturi pentru, 39 de voturi împotrivă și 3 abțineri, amendamentul a fost respins.

Cel de-al doilea amendament aparține domnului senator Funar. Doriți să ... Vă rog.

Domnul Gheorghe Funar:

Îl mențin, acest al doilea amendament. Am constatat că inițiatorul, care nu a întrevăzut prea bine ce se va întâmpla în anul 2006, atunci când a venit în fața Parlamentului cu grămada de legi, denumită pachetul, care a primit numărul 247/2005, nu a stabilit locul corect, locul unde se face venit acest impozit. Probabil că nu s-a consultat cu primarii și abia ulterior, așa cum s-a spus la începutul dezbaterilor de astăzi, la presiunea primarilor, s-a venit cu această ordonanță de urgență, dar după apariția Legii nr.247/2005, Guvernul vine și schimbă regulile jocului în timpul meciului. Respectiv, este pentru prima dată, probabil, că dumneavoastră nu ați mai întâlnit, eu nu am mai întâlnit, în administrația publică locală un astfel de act normativ care, în cursul anului, să schimbe locul unde se înregistrează ca venit acest impozit. Pentru primele luni din acest an, Guvernul propune prin această ordonanță că impozitul pe terenurile din extravilan intră la bugetul statului, și pentru lunile ulterioare datei ordonanței, intră la bugetele locale. Amendamentul meu vizează respectarea voinței autorităților locale, a primarilor consiliilor locale. Respectiv, toate sumele reprezentând impozitul pe terenurile din extravilan să intre la bugetele locale, inclusiv cele încasate în acest an, până la data apariției ordonanței. Nu este o problemă ca sumele să fie virate în sprijinul autorităților locale. Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Domnul secretar de stat, microfonul 8.

Domnul Cătălin Doica:

Mulțumesc, domnule președinte!

Gestionând foarte bine cele ce mi-aduc aminte despre legislație, știu că neretroactivitatea legii este un principiu stabilit și imuabil. Drept pentru care, acceptarea acestui amendament ar face ca această ordonanță de urgență să retroactiveze și să se aplice, inclusiv, perioadei pentru care s-a aplicat, deja, prevederea din Codul fiscal, așa cum fusese el modificat în anul 2005, drept pentru care, Guvernul nu susține acest amendament, justificând aceasta prin dorința de a respecta principiul neretroactivității legii.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Microfonul 3, domnul senator Vasilescu.

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Eu am un drept la replică. Aș fi vrut să renunț la el, dar, totuși, este un lucru la țin foarte mult. Aș ruga colegii senatori, când vor să se refere la mine, referitor la respectarea Constituției, să măsoare de 10 ori și să taie o dată. Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Nu mai sunt alte luări de cuvânt în legătură cu amendamentul. Am să-l supun la vot. Cine votează "da", votează pentru varianta propusă prin amendament de către domnul senator Funar, cine votează "nu", votează pentru varianta inițială. Vă rog să votați.

Cu 17 voturi pentru, 40 de voturi împotrivă și 4 abțineri, amendamentul a fost respins.

La punctul 3 figurează un amendament. Domnul senator Funar, autorul amendamentului, renunță.

La punctul 4 figurează amendamentul domnului senator Petru Stan. Microfonul 1.

Domnul Petru Stan:

Nu o să-l citesc, pentru că l-am justificat. Deci, să se introducă un articol nou, articolul 3 "impozitul pe terenurile agricole, indiferent de zona în care se află, se va plăti numai în funcție de suprafața cultivată, și nu în funcție de suprafața înscrisă în Registrul agricol. Suprafața efectiv cultivată, se va fixa de fiecare producător agricol, sub semnătură, pe răspundere proprie". L-am susținut ...

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Da, mulțumesc. Din partea Guvernului, doriți să luați cuvântul? Da, microfonul 8.

Domnul Cătălin Doica:

Da, domnule președinte. Așa cum la amendamentul anterior s-ar fi încălcat un principiu statuat prin Constituție, prin acceptarea acestui amendament s-ar încălca un principiu fiscal, care stabilește modul în care se impune proprietatea, pentru că în această lege se impune, fiscal, proprietatea, și nu o suprafață cultivată sau necultivată de teren. Se impune proprietatea persoanei fizice asupra suprafeței respective, indiferent dacă este folosită sau nu.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Da, comisia? Nu! Mulțumesc. Supun votului dumneavoastră acest amendament. Cine votează "da", votează pentru introducerea acestui amendament. Vă rog să votați.

Cu 14 voturi pentru, 47 voturi împotrivă și 3 abțineri, amendamentul a fost respins.

Am parcurs toate amendamentele. Supun votului dumneavoastră raportul comisiei. Cine votează "da", votează pentru raportul comisiei, adică cu amendamentele respective respinse, așa cum de altfel s-a și votat. Vă rog să votați.

Cu 54 voturi pentru, 10 voturi împotrivă și 4 abțineri, raportul a fost adoptat.

Supun votului dumneavoastră legea. Vă rog să votați.

Cu 54 voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 5 abțineri, legea a fost adoptată.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 29 martie 2020, 9:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro