Plen
Ședința Camerei Deputaților din 3 mai 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.71/12-05-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 03-05-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 mai 2006

7. Dezbaterea Proiectului de Lege privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 120/2006

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

8. Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Legea are caracter ordinar și a fost adoptată de Senat; raport comun de adoptare de la Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia pentru administrația publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; prioritate legislativă; suntem Cameră decizională.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul?

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Silviu Bian:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Aș vrea să prezint câteva dintre argumentele care au impus necesitatea adoptării Legii privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Noul cadru legal adoptat în domeniul asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă a contribuit la reconsiderarea obiectivelor principale ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, la diversificarea atribuțiilor ce-i revin acesteia pe piața forței de muncă din România, impunându-se, astfel, dezvoltarea capacității sale instituționale prin adoptarea unor noi acte normative care să reglementeze organizarea și funcționarea instituției.

Având în vedere evoluția serviciului public de ocupare, în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a Legii nr.145/1998 și până în prezent, precum și necesitatea creării autonomiei decizionale și de conducere a Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, potrivit angajamentelor asumate prin Programul de guvernare pe perioada 2005-2008, s-a impus necesitatea elaborării unui Proiect de Lege privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Astfel, potrivit proiectului, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, fiind organizată și funcționând în temeiul principiului tripartitismului.

Prin proiectul de lege, sunt reglementate noile obiective ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă în aplicarea politicilor și strategiilor privind ocuparea forței de muncă și formarea profesională a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, elaborate de Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, sub a cărui autoritate își desfășoară activitatea instituția.

În vederea realizării noilor obiective, proiectul de lege prevede principalele atribuții ale instituției, stabilite în concordanță cu legislația în vigoare în domeniul sistemului asigurărilor pentru șomaj și a stimulării ocupării forței de muncă.

Avându-se în vedere necesitatea dezvoltării capacității instituționale a Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, s-a impus reglementarea prin lege a unităților ce funcționează în subordinea sa.

În vederea asigurării autonomiei decizionale și de conducere a instituției, potrivit proiectului de lege, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nu mai deține funcția de secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, exercitând doar o funcție asimilată funcțiilor de demnitate publică, având rang de secretar de stat și fiind salarizat la nivelul prevăzut de lege pentru această funcție.

Prin reglementările cuprinse în proiectul de lege, Consiliul de administrație al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă dobândește atribuții sporite în exercitarea actului de conducere a instituției.

În același timp, în vederea responsabilizării membrilor Consiliului de administrație, proiectul de lege prevede că aceștia răspund pentru prejudiciile cauzate prin hotărârile adoptate în exercitarea mandatului, în funcție de votul exprimat, în condițiile stabilite de Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de administrație.

Având în vedere cele prezentate de mine, vă rog să votați acest act normativ.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Comisia? Domnul președinte Duțu.

Domnul Stelian Duțu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

La întocmirea prezentului raport, comisiile au avut în vedere avizele: Consiliului Legislativ, Consiliului Economic și Social, Comisiei juridice, de disciplină și imunități, Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Comisiile propun plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege, întrucât noua legislație adoptată în domeniul asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă impune reconsiderarea obiectivelor Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și diversificarea atribuțiilor ce-i revin acestei instituții.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 23 februarie 2006.

Comisiile propun, astfel, admiterea, cu modificări, a proiectului de lege.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă există intervenții la dezbateri generale? Da. Vă rog, domnule deputat.

Domnul Ioan Cindrea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Am ținut neapărat să fac câteva aprecieri la dezbateri generale, în numele Grupului parlamentar al P.S.D.

Este clar că proiectul de lege vine cu un plus în ce privește organizarea, funcționarea și atribuțiile Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, fiind serviciu public de ocupare al României. Aduce o actualizare a atribuțiilor la problemele actuale pe care le are de rezolvat agenția.

Mulțumesc mult colegilor din celelalte grupuri parlamentare pentru amendamentele admise, care cred că au adus un plus de rigoare în reglementarea atribuțiilor, a organizării și funcționării agenției, față de varianta prezentată de Guvern.

Vom vota acest proiect de lege privind organizarea și funcționarea agenției, însă cu o rezervă la o reglementare, care, din punctul nostru de vedere, creează probleme, pe care o vom monitoriza, iar în viitor vom reacționa în funcție de evoluția modului în care va funcționa efectiv Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă. Despre ce este vorba? Este vorba de unificarea funcțiilor de conducere politică - funcția de președinte al agenției cu funcția de ordonator de credite. Cred și credem, din punctul nostru de vedere, că această unificare între funcția de conducere efectivă și cea de ordonator de credite ... menționez că, până acum, acestea erau separate: președintele conducea agenția, iar directorul executiv, conducerea executivă, avea și funcția de ordontor de credite, cred că a fost un lucru bun, separând aceste două funcții. Unificarea creează mari probleme și ne rezervăm dreptul de a monitoriza, evalua și, eventual, a încerca o revenire la forma actuală, în care există separare între cele două funcții.

Repet: vom vota. Suntem conștienți că acest proiect de lege conduce la creșterea capacității administrative a Agenției Naționale, ca serviciu public, cu această rezervă.

Vă mulțumesc frumos.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dacă există alte intervernții? Nu sunt.

În acest caz, trecem la dezbaterea pe articole. Nu există amendamente respinse.

Titlul legii.

Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.2 la pct.5. Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.6 la pct.10? Nu sunt.

De la pct.11 la pct.15? Nu sunt.

De la pct.16 la pct.20? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.21 la pct.25? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.26 la pct.30? Nu sunt.

De la pct.31 la pct.53, în formulările comisiei? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.36 la pct.40? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.41 la pct.45? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.46 la pct.50? Nu sunt.

De la pct.51 la pct.55? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.56 la pct.60? Observații? Comentarii? Nu sunt.

De la pct.61 la pct.70?

De la pct.71 la pct.75?

De la pct.76 la pct.80? Observații? Comentarii? Nu sunt.

Atenție la reformularea renumerotării! Există o eroare materială în tabel.

De la pct.81 la pct.82? Observații? Comentarii, în varianta comisiei? Nu sunt.

Trece la vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 10 aprilie 2020, 13:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro