Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/14-04-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 05-04-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2006

4. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Anexei 2, cap.A, pct.8 și 9 a Legii nr.107/1996 și a Ordonanței de Urgență nr.107/2002 (retrimisă comisiei).
 
consultă fișa PL nr. 114/2006

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

La pct.4: Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Anexei 2, Cap.A, pct.8 și 9 a Legii nr.107/1996 și a Ordonanței de urgență nr.107/2002. Legea are caracter ordinar.

Din partea inițiatorului?

Vă rog, domnule deputat Hanganu.

Domnul Romeo Octavian Hanganu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Propunerea legislativă nu face altceva decât să alinieze prevederile ordonanței despre care vorbeam, Ordonanței nr.107, privind modul de organizare a Administrației Naționale "Apele Române", cu Directiva Parlamentului European și a Consiliului Europei nr.2000/60 și, bineînțeles, cu legea propriu-zisă, Legea apelor.

Ambele documente stabilesc activitatea de gospodărire unitară a apelor și organizează, pe bazine hidrografice, ca entități geografice indivizibile de gospodărire cantitativă și calitativă, a resurselor de apă.

Cum în România, în Dunăre, ajung peste 98% din apele noastre, este normal ca bazinele hidrografice să se formeze în jurul râurilor care se varsă în Dunăre. Este principiul stabilit de Directiva europeană. Și acest principiu este respectat și la noi, mai puțin pentru Bazinul Ialomița, care reprezintă singură o entitate naturală și fundamentală pentru gospodărirea apelor, cu afluent principal Prahova. Aici, s-a atașat în mod artificial un râu care face parte din alt bazin - din Bazinul Siret. Este vorba de Râul Buzău, care, după cum se știe, se varsă în Râul Siret și face parte din acest bazin. Mai mult, bazinul, care se întinde pe șase județe, se numește în momentul de față Bazinul Buzău-Ialomița, iar centrul districtului, al Direcției Apelor din acest bazin, a fost stabilit la Buzău. Nu este cazul să discutăm, bineînțeles în Parlament, motivele pentru care de-a lungul anilor s-a ajuns la această decizie și care nu au nici o legătură cu buna gospodărire și administrare a resurselor de apă.

Deci, inițiativa legislativă dorește să refacă, și scriptic, nu numai natural, Bazinul de apă Ialomița-Prahova și așează Buzăul și sistemul de gospodărire a apelor Buzău acolo unde-i este locul natural, în Bazinul Siretului, bineînțeles, și în cadrul Direcției Apelor Siret.

De asemenea, la Bazinul Ialomița-Prahova se propune, de fapt, ca Direcția Apelor să fie în Prahova - deci este vorba de cele șase județe care formează Bazinul Ialomița-Prahova; centrul să fie în Prahova, pentru că în momentul de față, chiar în momentul de față, când centrul este la Buzău, în Prahova se realizează 72% din veniturile acestei direcții, iar din cele șase județe, 42% din personalul direcției se află în Prahova. De asemenea, cele mai mari probleme legate de gospodărirea apelor în acest județ sunt în Prahova, datorită existenței exact a Râului Prahova, cât și a celor două mari acumulări, două mari Bazine - Paltinul și Mâneciu.

Acesta este obiectul inițiativei legislative. Menționez faptul că nu este nici un fel de ingerință politică în această inițiativă legislativă. Este semnată și susținută și de deputați P.N.L., și de deputați P.S.D. și, bineînțeles, de subsemnatul, deputat din partea Partidului Conservator.

Aș preciza că raportul, inițial, a fost de respingere, pentru că nici unul dintre inițiatori nu a fost chemat la lucrările Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic. S-a retrimis raportul la comisie, s-a făcut raport suplimentar - și acesta este de adoptare.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Întrucât amendamentul admis de la pct.3 din raport presupune consecințe importante, ca președinte de ședință, retrimit pct.3 din raport la comisie. Termen - două săptămâni.

Trecem la următorul punct.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 3:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro