Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/14-04-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 05-04-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2006

  Dezbaterea Propunerii legislative pentru înființarea comunei Toboliu, prin reorganizarea comunei Girișu de Criș, județul Bihor (retrimis comisiei).

Ședința a început la ora 15,25.

Lucrările au fost conduse de domnul Bogdan Olteanu, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii Gheorghe Albu și Eserghep Gelil, secretari.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților, anunțându-vă că, din totalul celor 331 de deputați, și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 269; sunt absenți 62, din care participă la alte acțiuni parlamentare un număr de 36.

Urmează să luăm în dezbatere inițiativele legislative înscrise pe ordinea de zi pentru ședința de astăzi. Vă amintesc că ședința de astăzi a fost dedicată unor proiecte cu raport de respingere.

La pct.1 avem Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Toboliu, prin reorganizarea comunei Girișu de Criș, județul Bihor. Legea are caracter de lege organică.

Avem o intervenție pe procedură. Vă rog.

 
 

Domnul Lakatos Petru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Dintr-o eroare regretabilă, documentele aferente acestei inițiative legislative au ajuns, din greșeală, o parte dintre ele, la Senat, și nu la comisie care, în lipsa acestora, a propus respingerea.

Eu v-aș ruga să fiți de acord cu retrimiterea la comisie, întrucât termenul expiră săptămâna viitoare. Deci este timp pentru a face un raport complet.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră această propunere.

Pentru operativitatea ședinței de astăzi, vă propun ca votul să nu-l exercităm electronic, ci prin ridicare de mâini, ca să mai câștigăm timp. Dacă sunteți de acord cu această inițiativă? Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră retrimiterea la comisie a proiectului de la pct.1.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu două voturi împotrivă, s-a retrimis la comisie.

Termen la comisie, domnule reprezentant al comisiei? Termen la comisie - o săptămână.

Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Integritate (aprobată propunerea de respingere).

2. Propunerea legislativă pentru înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Integritate. Proiectul face parte din categoria legilor organice.

Dacă inițiatorul dorește să intervină? Nu dorește.

Dacă din partea Guvernului? Nu.

Din partea comisiei?

 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă voi prezenta, în câteva cuvinte, raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități asupra Propunerii legislative pentru înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Integritate.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil această propunere legislativă.

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a propus respingerea.

Tot un aviz negativ a dat și Comisia pentru muncă și protecție socială.

Propunerea legislativă are ca obiect reglementarea, înființarea și organizarea Autorității Naționale pentru Integritate, instituție publică de interes național cu personalitate juridică, autoritate administrativă autonomă, garant al interesului public.

La dezbaterile în Comisia juridică, de disciplină și imunități a participat și inițiatorul.

De asemenea, la dezbateri a participat și reprezentantul Ministerului Justiției, respectiv doamna secretar de stat Katalin Kibedi.

În urma dezbaterilor în comisie, propunem plenului respingerea Propunerii legislative pentru înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Integritate.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Am rugămintea ca reprezentanții comisiilor să fie cât mai sintetici.

Dacă există intervenții la dezbateri generale? Nu. Vă mulțumesc.

Vom trece direct la votarea raportului de respingere, propunerii de respingere a comisiei.

Cine este pentru propunerea de respingere a comisiei? Da. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri?

Cu 178 de voturi pentru, un vot împotrivă și o abținere, s-a respins propunerea legislativă.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea articolului 17 din Legea administrației publice locale nr.215/2001 (adoptată propunerea de respingere).

La pct.3: Propunerea legislativă pentru modificarea articolului 17 din Legea administrației publice locale nr.215/2001. Legea are caracter organic.

Din partea inițiatorului? Nu. Vă mulțumesc.

Din partea Guvernului? Nu. Vă mulțumesc.

Din partea comisiei? Nu există intervenții.

Dacă la dezbateri generale dorește să intervină cineva? Vă mulțumesc.

Atunci, supun aprobării dumneavoastră respingerea acestui proiect de lege.

Cine este pentru respingere? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? O abținere.

Cu 179 de voturi pentru și o abținere, s-a respins proiectul de lege.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Anexei 2, cap.A, pct.8 și 9 a Legii nr.107/1996 și a Ordonanței de Urgență nr.107/2002 (retrimisă comisiei).

La pct.4: Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Anexei 2, Cap.A, pct.8 și 9 a Legii nr.107/1996 și a Ordonanței de urgență nr.107/2002. Legea are caracter ordinar.

Din partea inițiatorului?

Vă rog, domnule deputat Hanganu.

 

Domnul Romeo Octavian Hanganu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Propunerea legislativă nu face altceva decât să alinieze prevederile ordonanței despre care vorbeam, Ordonanței nr.107, privind modul de organizare a Administrației Naționale "Apele Române", cu Directiva Parlamentului European și a Consiliului Europei nr.2000/60 și, bineînțeles, cu legea propriu-zisă, Legea apelor.

Ambele documente stabilesc activitatea de gospodărire unitară a apelor și organizează, pe bazine hidrografice, ca entități geografice indivizibile de gospodărire cantitativă și calitativă, a resurselor de apă.

Cum în România, în Dunăre, ajung peste 98% din apele noastre, este normal ca bazinele hidrografice să se formeze în jurul râurilor care se varsă în Dunăre. Este principiul stabilit de Directiva europeană. Și acest principiu este respectat și la noi, mai puțin pentru Bazinul Ialomița, care reprezintă singură o entitate naturală și fundamentală pentru gospodărirea apelor, cu afluent principal Prahova. Aici, s-a atașat în mod artificial un râu care face parte din alt bazin - din Bazinul Siret. Este vorba de Râul Buzău, care, după cum se știe, se varsă în Râul Siret și face parte din acest bazin. Mai mult, bazinul, care se întinde pe șase județe, se numește în momentul de față Bazinul Buzău-Ialomița, iar centrul districtului, al Direcției Apelor din acest bazin, a fost stabilit la Buzău. Nu este cazul să discutăm, bineînțeles în Parlament, motivele pentru care de-a lungul anilor s-a ajuns la această decizie și care nu au nici o legătură cu buna gospodărire și administrare a resurselor de apă.

Deci, inițiativa legislativă dorește să refacă, și scriptic, nu numai natural, Bazinul de apă Ialomița-Prahova și așează Buzăul și sistemul de gospodărire a apelor Buzău acolo unde-i este locul natural, în Bazinul Siretului, bineînțeles, și în cadrul Direcției Apelor Siret.

De asemenea, la Bazinul Ialomița-Prahova se propune, de fapt, ca Direcția Apelor să fie în Prahova - deci este vorba de cele șase județe care formează Bazinul Ialomița-Prahova; centrul să fie în Prahova, pentru că în momentul de față, chiar în momentul de față, când centrul este la Buzău, în Prahova se realizează 72% din veniturile acestei direcții, iar din cele șase județe, 42% din personalul direcției se află în Prahova. De asemenea, cele mai mari probleme legate de gospodărirea apelor în acest județ sunt în Prahova, datorită existenței exact a Râului Prahova, cât și a celor două mari acumulări, două mari Bazine - Paltinul și Mâneciu.

Acesta este obiectul inițiativei legislative. Menționez faptul că nu este nici un fel de ingerință politică în această inițiativă legislativă. Este semnată și susținută și de deputați P.N.L., și de deputați P.S.D. și, bineînțeles, de subsemnatul, deputat din partea Partidului Conservator.

Aș preciza că raportul, inițial, a fost de respingere, pentru că nici unul dintre inițiatori nu a fost chemat la lucrările Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic. S-a retrimis raportul la comisie, s-a făcut raport suplimentar - și acesta este de adoptare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Întrucât amendamentul admis de la pct.3 din raport presupune consecințe importante, ca președinte de ședință, retrimit pct.3 din raport la comisie. Termen - două săptămâni.

Trecem la următorul punct.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind diminuarea riscului de inundații (adoptată propunerea de respingere).

5. Propunere legislativă privind diminuarea riscului de inundații. Legea are caracter ordinar.

Inițiatorul, dacă dorește să intervină? Nu. Vă mulțumesc.

Din partea Guvernului? Nu. Vă mulțumesc.

Din partea comisiei? Nu.

Dacă există dezbateri generale? Nu există dezbateri generale. Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 180 de voturi în favoare, s-a respins propunerea legislativă.

Dezbaterea Propunerii legislative privind sprijinirea populației în vederea diminuării efectelor produse de inundațiile din anul 2005 (adoptată propunerea de respingere).

Pct.6: Propunerea legislativă privind sprijinirea populației în vederea diminuării efectelor produse de inundațiile din anul 2005. Legea are caracter ordinar. Suntem Cameră decizională.

Inițiatorul? Vă mulțumesc.

Guvernul?

Comisia?

La dezbateri generale? Nu există.

Propun, atunci, spre vot propunerea de respingere, formulată de către comisie.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. Vă rog să numărați. Rog secretarii de ședință să numere. Vă rog să numărați. Rog secretarii de ședință se numere.

Voturi împotrivă? Vă mulțumesc.

Abțineri? 6 abțineri.

Cu 90 de voturi pentru respingere, 72 împotrivă și șase abțineri, proiectul a fost respins.

Dezbaterea Propunerii legislative privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Române pentru Achiziții Publice (adoptată propunerea de respingere).

Pct.7: Propunerea legislativă privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Române pentru Achiziții Publice.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale? Nu există.

În aceste situații, vă propun să trecem la vot. Vă propun spre votare respingerea proiectului de lege, cum s-a propus de către comisie.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Vă mulțumesc.

Abțineri?

Cu 104 de voturi pentru, din partea stângă, și 56 de voturi împotrivă, s-a respins proiectul de lege.

Rog secretarii să-mi spună mai tare numărul de voturi.

Dezbaterea Proiectului de Lege privind regimul juridic al bunurilor imobile și mobile preluate în mod abuziv de stat sau alte persoane juridice, pe baza prevederilor actelor normative referitoare la Casa de Administrare și Supraveghere a Bunurilor Inamice (C.A.S.B.I.) (rămas pentru votul final).

Pct.8: Proiectul de Lege privind regimul juridic al bunurilor imobile și mobile preluate în mod abuziv de stat sau alte persoane juridice, pe baza prevederilor actelor normative referitoare la Casa de Administrare și Supraveghere a Bunurilor Inamice (C.A.S.B.I.).

Domnul deputat Márton Árpad.

 

Domnul Márton Árpad Francisc:

Domnule președinte,

Este o lege destul de importantă. La comisie, s-a discutat în absența inițiatorului și inițiatorul nu este prezent nici acum. Vă rog să retrimiteți această lege la comisie și să fie invitat inițiatorul la dezbaterea pe fond a acestei legi.

Este domnul senator Pușcaș. Deci, este un senator și n-a participat la dezbateri.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Florin Iordache.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Inițiatorul a fost invitat. Nu a răspuns invitației. Nu putea să aștepte comisia, dacă domnul senator Pușcaș voia să vină. Dacă era interesat și voia să susțină acest proiect de lege, participa la dezbaterile din comisie. Vă mulțumesc.

De aceea, eu vă propun să mergem în continuare. Este un proiect de lege important și comisia susține în continuare respingerea.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul deputat Moisoiu.

 
 

Domnul Adrian Moisoiu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Aș dori să atrag atenția că ne găsim în fața unei încercări machiavelice de a se trece prin Parlamentul României o lege care este total imorală. Pentru că, conform regulilor războiului, bunurile la care se referă această lege, adică Casa de Administrare și Supraveghere a Bunurilor Inamice, pe scurt, C.A.S.B.I., aceste bunuri au fot confiscate conform legilor războiului, la nivelul anilor 1942, 1944, 1945.

Vreau să subliniez și un alt aspect, care este deosebit de important, pentru că aceste bunuri care au fost confiscate au aparținut unor dușmani ai poporului nostru, care, la momentul respectiv, s-au înrolat în mod voluntar în armatele hitleriste sau armata horthystă și au luptat împotriva României. Pentru acest motiv au fost confiscate aceste bunuri și tot ce a fost de restituit, Statul Român a restituit la momentul respectiv.

De asemenea, aș dori să subliniez și importanța faptului că a da înapoi aceste bunuri ar însemna să cedăm pădurile Transilvaniei aproape în integralitate către acești dușmani, către aceste persoane străine. Nu este cazul ca să insist. Vreau să subliniez, numai ca idee, că regimul comunist instalat după anul 1948 nu are nici un fel de problemă cu acest aspect. Deci, este foarte important. Totul aparține regimului României din anii 1942-1945 și, în acest caz, nu avem ce să discutăm. Sunt bunuri ale României, confiscate în mod obișnuit. Ce a fost de dat s-a dat. În consecință, susțin propunerea de respingere.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnule Márton, doriți să vorbiți înainte de a supune la vot retrimiterea la comisie? Vă rog.

 
 

Domnul Márton Árpad Francisc:

Doresc numai să accentuez unele inadvertențe ale celor spuse. Adică este vorba, am auzit eu, de bunuri confiscate prin '28, ați zis dumneavoastră, de la persoanele care s-au înrolat în armatele fasciste și horthyste. Adică în '40.

 
   

Domnul Adrian Moisoiu (din sală):

'42.

 
 

Domnul Márton Árpad Francisc:

'42. Vă mulțumesc pentru corectură. Deci, în '28 li s-a confiscat bunuri, pentru că în '42 s-au înrolat voluntar. Asta a fost susținerea antevorbitorului meu. (Rumoare, vociferări)

Nu eu am zis. Nu eu am ...

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog să nu faceți dialog cu sala și rog sala să nu mai dialogheze ...

 
 

Domnul Márton Árpad Francisc:

Vă rog să verificați susținerea colegului dumneavoastră.

Da, într-adevăr, în urma celor două războaie au existat astfel de bunuri care, așa cum și proprietatea, adică acele bunuri care au aparținut Fundației Gojdu și multe altele asemenea ... (Rumoare, vociferări)

Voci din sală:

Ce legătură are?

 
 

Domnul Márton Árpad Francisc:

Vă spun de ce: apar în același tratat - atât din '37, cât și din '53; ambele se regăsesc. Dar nu aceasta este problema. Problema este că inițiatorul nu a participat la dezbaterile în comisie și vă rugăm să retrimiteți, ca să participe domnia sa la dezbatere în comisie. Nefiind prima Cameră, nu există nici un pericol de aprobare tacită. Există doar o rugăminte de a se discuta în prezența inițiatorului în comisie. Aceasta este rugămintea noastră. Vă rog să supuneți prima dată votului propunerea procedurală de retrimitere.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de retrimitere la comisie a acestui proiect.

Cine este pentru retrimiterea la comisie? Vă rog să votați. Vă rog să numărați. 24 de voturi.

Voturi împotrivă? 150 de voturi împotrivă.

S-a respins propunerea de retrimitere la comisie.

Întrucât legea are caracter organic, o lăsăm pentru votul final, marți.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului (adoptată propunerea de respingere).

Pct.9: Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului.

Inițiatorul? Da. Vă mulțumesc.

Guvernul?

Comisia?

Dacă există la dezbateri generale? Nu există.

Supun votului dumneavoastră propunerea de respingere a acestei propuneri legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 179 de voturi, s-a respins.

Dezbaterea Propunerii legislative privind completarea Codului de procedură penală (adoptată propunerea de respingere).

Pct.10: Propunerea legislativă privind completarea Codului de procedură penală.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Dezbateri generale?

Vă mulțumesc.

Legea are caracter organic.

Supun votului dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 179 de voturi, s-a respins.

Dezbaterea Proiectului de Lege privind modificarea art.3 alin.(2) al Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministerială (adoptată propunerea de respingere).

Pct.11: Proiectul de Lege privind modificarea art.3 alin.(2) al Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministerială. Legea are caracter organic.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Nu. Vă mulțumesc.

Comisia?

Guvernul?

Dezbateri generale?

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a acestui proiect de lege.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 179 de voturi, s-a respins.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea alin.(4) al art.67 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.45/2003 privind finanțele publice locale (adoptată propunerea de respingere).

Pct.12: Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(4) al art.67 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.45/2003 privind finanțele publice locale.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Dezbateri generale?

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 179 de voturi, s-a respins.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.5 din Legea nr.82/1992 privind rezervele de stat (retrimis comisiei).

Pct.13: Proiectul de Lege pentru modificarea art.5 din Legea nr.82/1992 privind rezervele de stat.

Inițiatorul? Da, vă rog.

Domnul deputat Hoinaru.

 

Domnul Marian Hoinaru:

Domnule președinte,

Dragi colegi,

Inițiativa de modificare a articolului, de fapt de completare a art.5 din Legea nr.82 privind rezervele de stat, face referire directă la pct.c) din art.5, care, în momentul de față, în vederea împrospătării și pentru valorificarea celor devenite disponibile din rezervele de stat, se face împrospătarea și valorificarea cu aprobarea Administrației Naționale a Rezervelor de Stat.

Amendamentul pe care l-am inițiat a fost acela ca, după acest text, să apară după obținerea avizului Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale.

În expunerea de motive, am prezentat situația ca fiind una pe care o mare parte dintre dumneavoastră, ca politicieni, o cunoașteți. În momentul în care mergeți în teritoriu în zonele agricole, acolo unde agricultorii, deci fermierii, doresc ca în momentul în care producțiile de grâu să fie valorificate la prețuri cât mai bune, apare în fiecare an o situație pe care, de cele mai multe ori, noi încercăm să o combatem, dar nu am reușit până acum. De la rezervele de stat se scot cantități de grâu: în aprilie, în mai, în iunie, în general în scopul de împrospătare, dar, în realitate, aceste rezerve de grâu merg către panificație, panificație care, de fiecare dată țipă în acea perioadă că urmează a crește prețul la pâine și așa mai departe. Din acest motiv, procedura este următoarea: se scot cantități mari de grâu, acestea ajung în panificație, după care nu mai cumpără, timp de 3-4 luni de zile, nimeni grâu.

Grâul pe care-l primesc cei din panificație, în general, nu-l cumpără de la Rezervele de stat. Îl iau cu împrumut și-l cumpără când vor ei și-l dau înapoi. Astfel că agricultorii, de fiecare dată... și agricultura, pe care o considerăm o prioritate, ne-a avertizat că, din punctul acesta de vedere, este incorect față de ei, pentru că panificația reprezintă o sursă de venituri pentru ei în momentul în care comercializează acest produs. Din care cauză, eu am solicitat ca acest amendament să fie aprobat, să-și dea acordul și Guvernul pentru acest lucru. Avem acordul Guvernului și în celelalte comisii, cu excepția Comisiei economice, s-a obținut avizul. Astfel că, eu solicit în continuare ca să analizați și astăzi să hotărâți în așa fel încât această reîmprospătare să se facă și cu avizul Ministerului Agriculturii, care este cel care face strategia pentru agricultură în țara aceasta.

Vă mulțumesc mult.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Comisia?

 
 

Domnul Mihai Tudose:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Este vorba despre un raport suplimentar. Proiectul de lege inițiat de colegul nostru a mai fost o dată respins. La reexaminare, referindu-mă la amendamentul care a venit față de proiectul inițial, fac și o scurtă trecere în revistă, domnule președinte, dacă-mi permiteți, ca să nu mai iau cuvântul a doua oară, scurt, scurt, scurt, concis, prima dată s-a interpretat că trebuie avizul Ministerului Agriculturii, inclusiv pentru rezerva de sârmă ghimpată, ceea ce nu avea nici un sens și nici o logică, a doua oară inițiatorul a propus un amendament (nu a venit la comisie ca să-l susțină) numai pentru cereale; acum, insistă numai pentru grâu.

Membrii Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare au hotărât, în unanimitate, respingerea proiectului de lege, ținând cont și de faptul că Rezervele de Stat fac parte integrantă din Guvern. Și, dacă la nivel de Guvern, nu se reușește o punere la punct între Ministerul Agriculturii și celelalte structuri componente ale Guvernului, discuția, oricum, nu mai are sens.

În acest sens, propunem în continuare respingerea acestui proiect de lege.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, doriți să luați cuvântul la dezbateri generale? Scurt, vă rog.

 
 

Domnul Marian Hoinaru:

Domnule președinte,

Amendamentul la care colegul nostru a făcut referire este un amendament depus de domnul deputat Sandu Gabriel; este o completare la ceea ce am făcut eu și în text se precizează: "în termen de 15 zile de la solicitare, pentru produsele agricole și alimentare".

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Întrucât acest amendament presupune consecințe importante, retrimit punctul respectiv la comisie. Termen - o săptămână.

 
Dezbaterea Propunerii legislative Legea pâinii (adoptată propunerea de respingere).

Pct.14: Propunerea legislativă "Legea pâinii".

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Nu. Vă mulțumesc.

Din partea Guvernului?

Comisia?

Dezbateri generale? Da, vă mulțumesc.

Propun, atunci, spre vot propunerea de respingere a acestei propuneri legislative.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Vă mulțumesc.

Cu 112 voturi pentru, 60 împotrivă și 12 abțineri, s-a adoptat propunerea de respingere.

Dezbaterea Propunerii legislative privind obligativitatea înscrierii grupei sanguine și RH-ului în actul de identitate și permisul de conducere auto (retrimisă comisiei).

Pct.15: Propunerea legislativă privind obligativitatea înscrierii grupei sanguine și a RH-ului în actul de identitate și permisul de conducere auto.

Inițiatorul?

Da, vă rog, doamnă deputat.

 

Doamna Cornelia Ardelean:

Această propunere legislativă a avut în vedere faptul că numărul accidentelor este în creștere - mă refer în special la accidentele rutiere -, iar dacă grupa sanguină ar fi înscrisă în actul de identitate, ar duce la intervenția, în caz de urgență, a medicilor.

Trebuie să avem în vedere că accidentele se întâmplă și pe drumuri naționale, la distanțe mari de spitale, unde nu sunt dotări necesare pentru identificarea rapidă a grupei sanguine. Am considerat că ar fi foarte bine ca grupa sanguină să fie în mod obligatoriu în buletinul de identitate.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Înțeleg că grupul dumneavoastră parlamentar propune retrimiterea la comisie.

 
 

Doamna Cornelia Ardelean:

Grupul parlamentar propune retrimiterea la comisie și analiza acestei propuneri legislative.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră întâi propunerea procedurală de retrimitere la comisie și, după aceea, trecem la dezbateri.

Cine este în favoarea retrimiterii la comisie a acestui proiect? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Voturi împotrivă, numărați, vă rog. 11 voturi împotrivă.

Abțineri? Îi rog pe colegii care deja au votat pentru, să nu mai voteze o dată. 10 abțineri.

S-a retrimis la comisie.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea Legii nr. 304/2003 privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile de comunicații electronice (adoptată propunerea de respingere).

Pct.16: Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.304/2003 privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile de comunicații electronice.

Din partea inițiatorului?

Da, vă rog, domnule Manda.

Termen, o săptămână, pentru proiectul anterior.

 

Domnul Iulian Claudiu Manda:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă rog să supuneți la vot retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege.

Vreau să motivez spunând că este vorba despre trei proiecte de lege în domeniul comunicațiilor. În calitate de inițiator, nu am fost invitat să discut nici una dintre ele. Dacă se poate, chiar într-o săptămână să discutăm aceste legi.

Mai vreau să mai fac precizarea că, cel puțin mie, nu mi-a venit până acum nici măcar punctul de vedere al comisiei și nici nu știu dacă cei de la comisie sunt aici, ca să susțină de ce au propus către plen respingerea.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Propun votului dumneavoastră retrimiterea la comisie a acestui proiect.

Cine este pentru? Voturi pentru, vă rog? Rog secretarii să numere. Vă rog să numărați.

Voturi împotrivă? Vă mulțumesc.

Abțineri?

Cu 30 de voturi pentru, 4 abțineri și 142 de voturi împotrivă, s-a respins retrimiterea la comisie.

Dacă doriți să interveniți la dezbateri generale?

Domnul deputat Manda.

 
 

Domnul Iuliu Claudiu Manda:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Pentru că avem dezbateri generale, îi rog pe cei de la comisie să ne prezinte punctul de vedere al comisiei, conform regulamentului.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dacă din partea comisiei, există dorința de a prezenta punctul de vedere? Nu există.

Comisia poate prezenta punctul de vedere; dacă nu dorește, nu-l prezintă.

Intervenții la dezbateri generale? Nu. Vă mulțumesc.

Atunci, supun votului dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.,

Voturi împotrivă?

Cu 124 de voturi pentru și 56 de voturi împotrivă, s-a aprobat propunerea de respingere.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea articolului 13 și articolului 17 din Ordonanța Guvernului nr.81/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare (adoptată propunerea de respingere).

Pct.17: Propunerea legislativă pentru modificarea articolului 13 și articolului 17 din Ordonanța Guvernului nr.81/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Dezbateri generale?

Supun, atunci, aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a acestei propuneri legislative.

Cine este pentru? Vă rog să numărați.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 124 de voturi pentru, 56 de voturi împotrivă și o abținere, s-a respins propunerea legislativă.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.98/2003 (adoptată propunerea de respingere).

Pct.18: Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.98/2003.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Dezbateri generale? Nu. Vă mulțumesc.

Atunci, supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere.

Cine este pentru respingerea acestei propuneri legislative? Vă rog să vă exprimați votul. Voturi pentru? Da, vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961 (adoptată propunerea de respingere).

Pct.19: Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1061.

Inițiatorul?

Comisia?

Guvernul?

Comisia propune respingerea.

Dezbateri generale?

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru?

Este lege ordinară. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 124 de voturi pentru și 57 de voturi împotrivă, s-a respins. Vă mulțumesc.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea art.1 din Legea nr.309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950 - 1961 și a Propunerii legislative pentru modificarea art.1, 2, 3 și 4 din Legea nr.309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961 (adoptată propunerea de respingere).

Pct.20: Propunerea legislativă pentru modificarea art.1 din Legea nr.309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961.

Propunerea legislativă pentru modificarea art.1, 2, 3 și 4 din Legea nr.309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia? Comisia propune respingerea.

Dezbateri generale? Nu. Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră, atunci, propunerea de respingere făcută de comisie.

Cine este pentru? Da, vă mulțumesc. 124 de voturi.

Voturi împotrivă? 9 voturi împotrivă.

Abțineri? 52 de abțineri.

Vă rog. Domnul deputat Márton, la explicarea votului. Rog liniște în sală, vă rog!

 

Domnul Márton Árpad Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Am votat tocmai împotriva propunerii de repingere a acestei legi de modificare a unei legi care ar da unele drepturi persoanelor care au avut o activitate de muncă în cadrul diferitelor arme în perioada comunistă.

Din păcate, legea actuală restrânge aria de aplicabilitate numai la cei care au în livretul militar înscrisă o singură armă; unele persoane, chiar modificate, lucrau cot la cot; unii au primit acest drept, alții nu.

Noi, în campania electorală, am promis că vom modifica această lege.

În Programul de guvernare se regăsește modificarea acestei legi. Noi, fiind consecvenți cu cele spuse în campania electorală și cu Programul de guvernare, am votat împotriva acelei soluții date de comisie, prin care, din cele trei legi, nu s-a găsit nici una, sau modificarea vreuneia, prin care această soluție nedreaptă care există momentan nu și-a găsit o rezolvare în conformitate cu Programul nostru de guvernare.

Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare (adoptată propunerea de respingere).

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Pct.21: Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Dezbateri generale?

Supun aprobării dumneavoastră, atunci, propunerea de respingere a acestei propuneri legislative.

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 6 abțineri, s-a respins propunerea legislativă.

Dezbaterea Propunerii legislative privind instituirea pensiei minime pe economie (adoptată propunerea de respingere).

22. Propunerea legislativă privind instituirea pensiei minime pe economie.

Inițiatorul?

Guvernul?

Comisia?

Propunere de respingere. La dezbateri generale? Da. Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră această propunere de respingere.

Cine este pentru propunerea de respingere? Da. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 19 voturi împotrivă, s-a respins propunerea legislativă.

Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea Legii nr.49/1999 și a Legii nr.88/2004 privind pensiile I.O.V.R (adoptată propunerea de respingere).

23. Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.49/1999 și a Legii nr.88/2004 privind pensiile IOVR.

Dacă inițiatorul dorește să intervină? Guvernul?

Comisia? Propunere de respingere. Dezbateri generale? Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a acestei propuneri legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu două voturi împotrivă s-a respins propunerea legislativă și o abținere. Vă mulțumesc.

Vă rog domnule deputat Bivolaru.

 

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Să aveți bunăvoința ca în cazul legilor organice să anunțați și votul obținut, pentru ca să știm foarte clar dacă a fost sau u a fost respinsă.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Cu cea mai mare plăcere. am anunțat că e în regulă, erau 180 de voturi din care le scădem pe celelalte, vă promit că vom anunța de fiecare dată în aceste condiții. La această lege au fost 176 de voturi pentru și o să anunț de acum încolo de fiecare dată. Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.519/2002 privind protecția specială și încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, publicată în Monitorul Oficial nr.555 din 29 iulie 2002 cu modificările și completările ulterioare (rămasă pentru votul final).

24. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.519/2002 privind protecția specială și încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, publicată în Monitorul Oficial nr.555 din 29 iulie 2002, cu modificările și completările ulterioare.

Inițiatorul?

Guvernul? Comisia? Respingere.

Dezbateri generale?

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a acestei propuneri legislative. Nu, Legea are caracter organic, o las pentru votul final de marți. Vă mulțumesc.

Dezbaterea Propunerii legislative privind indexarea tuturor pensiilor cu indicele de creștere a prețurilor astfel încât să fie acoperită 100 % creșterea prețurilor în perioada 2005-2008 începând cu luna următoare celei în care au crescut prețurile (rămasă pentru votul final).

25. Propunerea legislativă privind indexarea tuturor pensiilor cu indicele de creștere a prețurilor, astfel încât să fie acoperite 100% creșterea prețurilor în perioada 2005-2008, începând cu luna următoare celei în care au crescut prețurile.

Inițiatorul? Guvernul? Comisia?

Propunere de respingere. Dezbateri generale? Nu sunt propuneri de dezbateri generale. La vot final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea Legii nr.19/17.03.2000, cu modificările și completările ulterioare (rămasă pentru votul final).

26. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.19/2000, cu modificările și completările ulterioare.

Inițiatorul? Guvernul? Comisia? Propunere de respingere.

Dezbateri generale? Vă mulțumesc.

La votul final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind acordarea unui sprijin financiar pentru schiturile și chiliile românești din Sfântul Munte Athos (retrimisă comisiei).

27. Propunerea legislativă privind acordarea unui sprijin financiar pentru schiturile și chiliile românești din Sfântul Munte Athos.

Inițiatorul? Guvernul? Comisia?

Dezbateri generale? Propun votului dumneavoastră "..

Vă rog, domnule deputat Moisoiu, la dezbateri generale?

 

Domnul Adrian Moisoiu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Trebuie să recunoaștem că noi, cei care suntem astăzi în această sală, nu prea suntem duși la biserică. (Râsete în sala de ședințe.) Și acesta este motivul pentru care cu atâta ușurință dorim ca să trimitem să respingem o inițiativă care, de fapt, este deosebit de darnică și de corectă. Numai cine a fost în peninsulă, numai cine a fost la Athos, poate să-și dea seama și de încărcătura emoțională și de atmosfera care este acolo și de faptul că acele schituri românești sau acele mănăstiri în care domnitorii noștri, într-o perioadă de acum 3-4-500 de ani, făceau diverse danii și care se regăsesc și astăzi acolo și unde avem călugări, în special sunt din Moldova de proveniență acești călugări. Așa ar fi și ar simți și ar avea nevoie de un sprijin din partea noastră. Eu zic să ne mai gândim la acest aspect, poate că legea are unele imperfecțiuni în modul cum a fost lucrată, dar în același timp este generoasă și este necesară.

În aceste condiții, eu propun s-o întoarcem la comisie.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc, domnule deputat.

La dezbateri generale, alte intervenții? Nu. Vă mulțumesc.

În aceste condiții, supun votului dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru?

îmi cer scuze, domnul deputat a propus retrimiterea la comisie și vreau să respectăm procedura. Propun votului dumneavoastră retrimiterea la comisie.

Cine este pentru? Vă rog să numărați.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Da. Vă mulțumesc. Cu 76 de voturi pentru, 75 împotrivă și 10 abțineri s-a retrimis la comisie.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Codului Fiscal (Legea nr.571/2003) (adoptată propunerea de respingere).

28. Propunerea legislativă pentru completarea Codului Fiscal.

Inițiatorul? Guvernul? Comisia? Da. Vă mulțumesc.

Dezbateri generale? Nu există.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru? Da. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu unanimitate de voturi s-a adoptat.

Dezbaterea Propunerii legislative privind protecția socială a femeilor casnice (adoptată propunerea de respingere).

29. Propunere legislativă privind protecția socială a femeilor casnice. Dacă inițiatorul dorește să intervină?

Vă rog, doamna deputat Ardelean.

 

Doamna Cornelia Ardelean:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Propunerea a fost retrimisă la comisie și știm că nu este cazul să o retrimitem. Aș vrea totuși să susțin faptul că femeile trebuie susținute în vederea îngrijirii copiilor, dar Ordonanța Guvernului privind susținerea familiei pentru creșterea copilului are prevăzute unele măsuri și am avut și amendamente pe această ordonanță. Sperăm că vom reuși, într-adevăr, să aducem sprijin femeilor în vederea creșterii copilului.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc.

Comisia? Respingere.

Guvernul? Nu există punct de vedere.

Dezbateri generale? Nu.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere. legea are caracter ordinar.

Voturi pentru? Da.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Sunt 114 voturi pentru, 56 împotrivă, 10 abțineri. S-a respins propunerea legislativă.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind autorizarea interceptării comunicațiilor în activitățile de realizare a securității naționale (retrimisă comisiei).

30. Propunerea legislativă privind autorizarea interceptării comunicațiilor în activitățile de realizare a securității naționale.

Inițiatorul? Vă rog domnule deputat.

 

Domnul Ion Stan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

A valida astăzi propunerea de respingere a acestui act normativ ar însemna să validăm comenzile politice, derapajele din activitatea unor instituții care au ridicat la rang de lege interceptarea comunicațiilor în toate activitățile.

Nu mai regăsim această măsură ca măsură excepțională pe care s-o folosească serviciile în activitatea pentru realizarea securității naționale, o găsim acum în activitatea parchetului, în activitatea în activitatea Oficiului de spălare a banilor, în activitatea a șapte instituții, precum și a societăților de protecție și pază și a societăților de detectivi particulari.

Dacă la solicitarea societății civile care a formulat multe acuzații, la recomandarea Curții Europene a Drepturilor Omului și a hotărârii Consiliului de miniștri nr.57/2005, răspundem astăzi cu un aviz de respingere, înseamnă că noi validăm măsurile care vizează desfășurarea unor acte de poliție politică și susținem aceste măsuri. Dacă asta dorim, stimați colegi, vă invit să votați pentru respingere. Dacă nu, vă invit să votați pentru retrimiterea la comisie, care n-a catadicsit măcar, să mă invite în calitate de inițiator să prezint un punct de vedere și să prezint punctele de vedere ale societății civile și ale deciziei Curții europene.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc, domnule deputat.

Supun votului dumneavoastră retrimiterea la comisie a acestei propuneri legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri

Cu 124 de voturi pentru și 56 de voturi împotrivă s-a retrimis la comisie. Termen... E cineva de la comisie? Da. Domnul secretar Scutaru. Da. Cât punem termen.

 
   

Domnul Adrian George Scutaru:

Două săptămâni. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Două săptămâni. Mulțumesc.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea Legii energiei electrice nr.318/2003 (retrimisă comisiei).

31. Propunerea legislativă privind modificarea Legii energiei electrice nr.318/2003.

Inițiatorul?

Domnul deputat Zegrean.

 

Domnul Augustin Zegrean:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Problema pe care noi am dorit să o reglementăm prin această propunere legislativă este o problemă serioasă. Este problema persoanelor ale căror imobile sunt afectate de instalațiile energetice. Acest proiect de lege a avut un parcurs foarte interesant, sinuos, a ajuns în mai multe rânduri la comisie, comisia a cerut în mai multe rânduri prelungirea termenului. în orice caz, în final, la data la care s-a adoptat acest raport noi nu am fost invitați la această ședință, de aceea vă solicităm să fiți de acord cu restituirea la comisie pentru a fi și noi acolo când se va vota propunerea dumneavoastră legislativă.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc.

Comisia?

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Într-adevăr, domnul deputat are dreptate că acest proiect de lege a fost dezbătut în mai multe ședințe ale comisiei, că pentru acest proiect de lege am solicitat la Biroul permanent mai multe termene, dar de fiecare dată am cerut punctul de vedere al executivului.

În penultima ședință a comisiei, unde au participat reprezentanți ai Ministerului Economiei și Comerțului și nu numai, și de la agenții, s-a pus problema ca acest proiect de lege, fiind vorba de proprietate, dreptul de proprietate al cetățenilor care sunt afectați pe stâlpii de înaltă tensiune, și nu numai, să fie despăgubiți din Fondul Proprietatea.

S-a solicitat punctul de vedere al Guvernului, Guvernul ne-a trimis o scrisoare prin care s-a indicat că în Legea nr.247/2006 nu sunt cuprinse și astfel de despăgubiri sau nu sunt luate în calcul și s-a făcut recomandarea unei inițiative legislative în care să se ia în calcul acest gen de proprietate. Am trimis scrisori colegilor noștri, inițiatorii proiectului de lege, cu punctul de vedere al Guvernului și, bineînțeles, în ultima ședință a comisiei, am propus respingerea proiectului de lege, însușindu-ne punctul de vedere al executivului.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc.

Avem o propunere de retrimitere la comisie. Am s-o supun întâi pe aceasta la vot.

Cine este pentru retrimiterea la comisie a acestui proiect?

Voturi pentru? Vă rog să numărați în sală.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 120 de voturi, 56 de voturi împotrivă și 12 abțineri se retrimite la comisie.

Doamna Vasile, cât timp?

 
   

Doamna Aurelia Vasile:

Trei săptămâni.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Trei săptămâni.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României și a Legii nr.26/1990 privind Registrul Comerțului (adoptată propunerea de respingere).

32. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României și a Legii nr.26/1990 privind Registrul Comerțului. Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Vă mulțumesc.

Guvernul? Comisia?

Dezbateri generale? Nu sunt.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere a propunerii legislative.

Cine este pentru? Da. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu unanimitate de voturi s-a respins.

Dezbaterea Propunerii legislative privind interzicerea accesului la demnități și funcții publice, pentru o perioadă determinată, a persoanelor care au făcut parte din nomenclatura comunistă - Legea antinomenclatură (rămasă pentru votul final).

33. Propunerea legislativă privind interzicerea accesul la demnități și funcții publice pentru o perioadă determinată a persoanelor care au făcut parte din nomenclatura comunistă, Legea antinomenclatură.

Inițiatorul? Comisia? Guvernul?

Dezbateri generale? Legea are caracter organic, rămâne la votul final de marți.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii arendării nr.16/1994 (retrimisă comisiei).

34. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii arendării nr.16/1994.

Inițiatorul? Vă rog. Domnul deputat?

 

Domnul Ioan Munteanu:

Doar am vrut să vă anunț scorul. Același, în prima etapă a fost tot 8-7 și acum este tot 8-7. Și, dacă e lege organică să vedem poate nu reușește să facă 165, când...

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dacă face 165 n-o să fie suficient, domnule deputat, ar trebui 166. Da. Ați fost generos.

Vă mulțumesc.

Comisia? Guvernul? Da. Dezbateri generale? Dacă există propuneri din partea grupurilor? Dezbateri generale?

Domnul deputat Tabără are cuvântul.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Cred că sunt foarte mici probleme pentru care Comisia juridică, de disciplină și imunități nu a acceptat discutarea și aprobarea în plen și eu propun retrimiterea ei la comisie, pentru o reanaliză.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de retrimitere la comisie.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? Vă rog.

Abțineri?

Da, cu 12 voturi împotrivă s-a retrimis la comisie. Termen, domnule deputat Tabără, termen?

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Trei săptămâni.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da, trei săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.7 din Ordonanța Guvernului nr.105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice (adoptată propunerea de respingere).

35. Propunerea legislativă pentru modificarea art.7 din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice.

Inițiatorul? Guvernul? Comisia?

Da. Vă mulțumesc.

Dezbateri generale? Legea are caracter ordinar.

Supun aprobării dumneavoastră propunerea de respingere.

Cine este pentru? Da.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 124 de voturi pentru, 56 împotrivă, 13 abțineri s-a respins propunerea legislativă.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.32/2000 privind societățile de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare (adoptată propunerea de respingere).

36. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 32/2000 privind societățile de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare.

Inițiatorul? Guvernul? Comisia?

Da. La dezbateri generale? Nu, am înțeles că nu sunt nici la dezbateri generale.

Supun votului dumneavoastră propunerea de respingere.

Cine este pentru? Da. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu unanimitate, adică 179 de voturi pentru ale deputaților prezenți, domnule deputat Bivolaru, s-a respins.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române (rămasă pentru votul final).

37. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române.

Inițiatorul? Vă rog frumos, domnule deputat.

 

Domnul Dumitru Bentu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Legea nr.752/2001 prevede la art.10 alin.1 acordarea membrilor Academiei Române a unei indemnizații lunare brute din care, în prezent, un academician primește lunar o indemnizație în valoare netă de circa 11,5 milioane de lei. Este evident că valoarea actuală a acestei indemnizații este insuficientă pentru asigurarea unui trai decent unui membru al Academiei Române și pentru alte necesități din rândul cărora aș enumera cumpărarea unor lucrări de specialitate și în special a celor care au caracter de noutate în țară sau în străinătate.

Inițiativa aceasta își propune, printre altele, calcularea indemnizației membrilor Academiei Române la nivelul similar sportivilor de performanță care, după cum știți, primesc o rentă viageră echivalentă cu 1,5 salarii medii brute pe economie, neimpozabile, ceea ce înseamnă 12,6 milioane lei.

În acest context, se propune ca un academician să primească o indemnizație lunară în cuantum de 3 salarii medii brute pe economie, iar un membru corespondent al Academiei Române ar urma să primească o indemnizație lunară în cuantum de 2,5 salarii medii brute pe economie.

În aceste condiții, efortul bugetar în plus pentru plata acestor indemnizații se ridică la 1,6 miliarde lei lunar, o sumă pe care o considerăm rezonabilă.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Vă mulțumesc.

Guvernul? Comisia? Vă mulțumesc.

La dezbateri generale, dacă există intervenții? Nu sunt. Marți la votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea alin.(3) al articolului 53. al Ordonanței de urgență a Guvernului nr.150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, modificată și completată prin OUG. Nr.93/2004 și aprobată prin Legea nr.583/2004 (rămasă pentru votul final).

38. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea alin.(3) al art.53 al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. nr.93/2004 și aprobată prin Legea nr.583/2004.

Inițiatorul? Vă mulțumesc.

Guvernul? Vă mulțumesc.

Comisia? Nu.

Dezbateri generale. Nu.

Rămâne pentru marți la votul final.

Cu aceasta am încheiat ordinea de zi a ședinței de astăzi. Dacă nu mai există alte chestiuni pentru ordinea de zi, declar închisă ședința.

 

Lucrările s-au încheiat la ora 16,30.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro