Plen
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.18/03-03-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 23-02-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2006

19. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.42/1997 (rămasă pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 624/2005

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.42/1997.

Din partea inițiatorului. Dacă se dorește intervenție. A! Este propunere din partea unui coleg parlamentar.

Dacă nu, din partea Comisiei pentru industrii și servicii, doamna deputat Aura Vasile.

Vă rog, doamna deputat, aveți cuvântul.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președinte.

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru avizarea și dezbaterea în fond cu Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.42/1997.

Ordonanța Guvernului nr.42 privind transportul naval, aprobată cu modificări și completări prin Legea 412/2002, cu modificările și completările ulterioare, a fost republicată în Monitorul Oficial al României.

Inițiatorul propune modificarea art.85 din Ordonanța Guvernului nr.42/1997, întrucât aplicarea prevederilor acestui articol constituie o imixtiune în gestiunea nautică a navei, iar manevra navelor fluviale este restricționată pe criteriul pavilionului.

Propunerea legislativă a fost avizată favorabil de Consiliul Legislativ. Guvernul României a comunicat că nu susține propunerea legislativă întrucât accesul liber la efectuarea, la prestarea unor servicii portuare poate fi restricționat de particularitățile fiecărui port deschis traficului internațional pentru asigurarea securității manevrelor în porturi. Totodată, pentru efectuarea serviciului respectiv, este necesară autorizarea prealabilă.

Curtea Constituțională, prin Decizia nr.533/2004, a menționat că efectuarea manevrelor de intrare-ieșire în porturi nu constituie imixtiune în gestiunea nautică a navei.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat. Propunerea a fost avizată favorabil de Comisia juridică, de disciplină și imunități. Iar în ședința Comisiei de industrii, în urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea propunerii legislative cu amendamentele admise.

Prin obiectul de reglementare și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

De asemenea, Camera decizională pentru acest proiect este Camera Deputaților.

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, doamna deputat.

La dezbateri generale, domnul deputat Adrian Mihei, Grupul parlamentar al Partidului Conservator.

Domnul Andrian-Sirojea Mihei:

Mulțumesc, doamna președinte de ședință.

Această modificare nu face altceva decât să aducă îmbunătățiri în fluxul operațional al navelor fluviale. Această problematică era în sensul acestei modificări și în Decretul 443. A existat inițial și în Ordonanța 42 care reglementează navigația. Nu știu care au fost motivele care au dus la modificarea acelor acte normative care nu venea altceva decât să ușureze fluxul operațional al navelor fluviale.

De aceea, consider că este benefică această modificare care nu face altceva decât să readucă la normalitate traficul fluvial.

Mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Alte intervenții la dezbateri generale?

Vă rog, din partea Grupului parlamentar al P.D.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Mircea Stănescu:

Această modificare pe care a făcut-o colegul nostru, părerea mea este că este greșit interpretată ca intervenție în gestiunea nautică a navei.

Din acest motiv, eu susțin respingerea, datorită faptului că remorcajul unităților fluviale este considerat remorcaj de manevră, cade în categoria serviciilor portuare de siguranță și este un segment care aparține industriei românești.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc.

Alte înscrieri la cuvânt, la dezbateri generale. Nu mai sunt.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Punctul de vedere al Guvernului. Poftiți!

Domnul Ioan Andreica:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Aș vrea să precizez foarte clar decizia Curții Constituționale nr.533/2004, care face precizarea textual: "...potrivit cărora Curtea Constituțională a statuat că importanța pe care o prezintă pentru siguranța navigației remorcajul de manevră a navelor fluviale în porturi justifică reglementarea cuprinsă în art.84 (adică în actualul act normativ) privind transportul naval, potrivit cărora în apele naționale navigabile ale României activitățile de remorcaj de manevră a navelor fluviale în porturi se efectuează folosindu-se numai nave care arborează pavilionul românesc."

Iar în cazul în care activitatea, autoritatea portuară nu ar avea la dispoziție nave românești, ar putea să apeleze la alți operatori români și doar în situații excepționale, ca ultimă soluție, ar apela la operatorul străin. Deci, credem că se aduce o atingere situației economice a autorității portuare dacă o obligăm să folosească nave străine pentru activități de manevră în porturi.

Mai mult, mai precizez un singur lucru: din prevederile Convenției de la Belgrad, reiese clar că navele sunt obligate atunci când intră într-un port să respecte legislația națională a statului căruia îi aparține portul.

Și ultima mea intervenție, referitor la faptul că actuala lege este anticoncurențială, este o interpretare greșită a legii, pentru că, în cazul de față, ne situăm în fața unui monopol care nu este precizat în legea privind concurența. Este un monopol al statului român.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnul Ioan Andreica:

În principiu, solicităm, vă rugăm să respingeți acest proiect de lege.

Doamna Daniela Popa:

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Poziția 1 din raport. Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

Poziția 2 din raport. Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

Poziția 3 din raport. Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

Votul în ședința consacrată voturilor finale, marțea viitoare, ora 11,30.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 30 martie 2020, 1:03
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro