Plen
Ședința Senatului din 27 octombrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.149/03-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 27-10-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 27 octombrie 2004

8. Dezbaterea și respingerea propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
 
consultă fișa PL nr. L687/2004

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La pct.4 în ordinea de zi avem înscrisă o propunere legislativă cu caracter de lege ordinară, propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal.

Invit pe inițiatori, dacă sunt prezenți, reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice și Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Vă rog, aveți cuvântul. Rog punctul de vedere al comisiei, dacă inițiatorul nu este prezent.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte, doamnelor și domnilor, comisia noastră a examinat inițiativa și s-a pronunțat printr-un raport de respingere, având în vedere că, în parte, conținutul inițiativei a fost preluat în legea care aprobă modificările operate asupra Codului Fiscal, cu intrare în vigoare de la 1 ianuarie 2005, iar ceea ce nu s-a putut accepta a fost respins prin votul majorității membrilor comisiei noastre.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Rog punctul de vedere al Guvernului.

Doamna Daniela Gheorghe - secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice:

De asemenea, nu susținem propunerea legislativă.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Nu o susțineți.

Vă rog, domnul senator Paul Păcuraru, la dezbateri generale, dacă doriți să interveniți.

Domnul Paul Păcuraru:

Domnule președinte,

Nu în calitate de amator fotograf, dar în calitate de persoană care m-am obișnuit să fac întrebări la adresa Guvernului, cum fundamentează refuzul... Pentru a fi foarte succint, proiectul de act normativ vizează o modificare a Codului fiscal, în sensul că aparatele fotografice digitale, că despre ele este vorba, să fie scutite de accize.

Întrebarea punctuală pe care aș pune-o doamnei ministru este: cât e volumul accizelor încasate din vânzarea aparatelor digitale în România, ca să vedem ce influență majoră are asupra bugetului de stat?

După părerea mea, este derizorie. Dar voi fi acum avocatul acestei inițiative legislative. Spuneam, în glumă, nu în calitate de amator fotograf, ci în calitate de subiect pe fond, accizele se aplică pe produse de lux. Or, aparatul de fotografiat nu este un produs de lux, este un aparat de uz curent pentru întreaga populație.

Faptul că tehnologia se schimbă de la analogic la digital nu înseamnă că noi va trebui să considerăm că digitalul este un produs de lux și analogicul este un produs de uz curent. În foarte scurtă perioadă de vreme, deja în acest an, în anul următor, nici nu se vor mai produce în lume aparate analogice. Se produc doar digitale.

În al doilea rând, am spus că nu este un produs de lux. El este un produs de uz curent și nu se fabrică în țară. Dacă s-ar fabrica în țară, ai spune că nu e nevoie de importuri. Din păcate, nici o fabrică în România... Nu avem optica, nu avem mecanica, nu avem nimic, în așa fel încât să producem în țară, și atunci, refuzul dumneavoastră măcar să-l însoțiți cu cifre, doamna ministru, să ne spuneți: "Domnule, uite, produce așa un dezastru în bugetul național, încât vă explicăm în cifre de ce nu putem să aprobăm".

Deci, cât înseamnă accizele încasate în buget?

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă rog să oferiți răspuns.

Doamna Daniela Gheorghe:

Deci, în negocierile cu Comisia Europeană, conform Directivelor Uniunii Europene, au fost stabilite reducerile de accize la o serie de produse, cum ar fi berea produsă de micii producători, vinurile spumoase, băuturile fermentate și cafeaua. Aceste reduceri au avut ca scop încurajarea producției și consumului de băuturi alcoolice mai puțin nocive, în detrimentul băuturilor spirtoase.

De asemenea, reducerea accizei la cafea urmărește obținerea unei reduceri corespunzătoare a prețului de vânzare cu amănuntul, reflectată într-o mai mare accesibilitate a cumpărătorilor la acest produs ce se regăsește în coșul zilnic.

Deci, având în vedere acestea, noi nu am susținut promovarea inițiativei legislative. Pentru un calcul al acesteia o să vă transmitem în scris cifrele.

Domnul Paul Păcuraru:

Domnule președinte, totuși, să fim și atenți puțin. Nu am vorbit de accize la alimente. Nu s-a discutat despre cafea, băuturi alcoolice și așa mai departe. Proiectul de lege are un punct fix: camerele digitale și camerele de înregistrare. Nu vorbim de accize la cafea, la alcool și așa mai departe. E alt subiect.

Deci, noi v-am întrebat un lucru și vă rugăm să veniți pregătiți...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Sigur că doamna nu cunoștea exact întrebarea pe care ați pus-o dumneavoastră.

Domnul Paul Păcuraru:

Nu, dar mi-a răspuns de accize la alimente. Nu e obiectul discuției.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă vorbea de negociere la pachet, că am ascultat și eu.

Vă rog, dacă doriți să oferiți răspuns.

Doamna Daniela Gheorghe:

Numai aceste reduceri au făcut obiectul negocierilor pe capitolul de impozitare.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc.

Dacă nu mai sunt alte intervenții, vă rog să observați că raportul întocmit de Comisia pentru buget, finanțe și bănci este negativ. Ați ascultat explicațiile date de reprezentanta Ministerului Finanțelor Publice. Vă rog să vă pronunțați prin vot în legătură cu raportul înaintat plenului Senatului.

Vă rog să votați.

Plenul Senatului, adoptând raportul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci cu 59 de voturi pentru, 12 împotrivă și 6 abțineri, pe cale de consecință, respinge propunerea legislativă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 10 aprilie 2021, 15:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro