Plen
Ședința Senatului din 27 octombrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.149/03-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-04-2021
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 27-10-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 27 octombrie 2004

33. Dezbateri asupra proiectului de Lege pentru modificarea alin.(5) al art.3 din Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse și tehnologii cu dublă utilizare (retrimiterea la Comisia economică la solicitarea inițiatorului).
 
consultă fișa PL nr. L678/2004

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

Pct. 22 - Proiectul de Lege pentru modificarea alin. 5 al art. 3 din Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse și tehnologii cu dublă utilizare.

Comisia sesizată în fond - Comisia economică. Nu știu dacă sunt inițiatorii prezenți. Nu sunt, da. Vă rog, punctul de vedere al comisiei.

Domnul senator Traian Novolan.

Domnul Traian Novolan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Sunt doi colegi deputați...

Domnul Traian Novolan:

Prin Legea nr. 387/2003 s-a stabilit la alin. 5 al art. 3 că sediul agenției este în Municipiul București, Calea 13 Septembrie nr. 1-13, sector 5. Este vorba de Agenția Națională de Control a Exporturilor, ocupând, începând din 1993, un spațiu limitat, de aproximativ 700 m.p., compus din 8 încăperi, în incinta Palatului Parlamentului. Includerea adresei în textul unei legi nu este de dorit, întrucât la orice modificare a adresei autorității respective va fi necesară și o modificare a legii, după cum vedeți, prezenta lege este organică.

Prin proiectul de lege adoptat de Camera Deputaților se prevede că sediul agenției poate fi modificat prin hotărâre de Guvern. Față de cele prezentate mai sus, membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi pentru și un vot împotrivă, să întocmească raport favorabil, fără amendamente. Propun plenului Senatului adoptarea raportului și a proiectului de lege. Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc. Rog punctul de vedere al Executivului.

Doamna Nineta Bărbulescu - președintele Agenției Naționale de Control a Exporturilor:

Mulțumesc, domnule președinte.

Sunt președintele Agenției Naționale de Control a Exporturilor. Bărbulescu Nineta este numele meu " În legătură cu această inițiativă legislativă, menționez că punctul de vedere al Guvernului este de respingere. Pentru câteva considerente, dați-mi voie să nominalizez doar două dintre ele. În primul rând, este inexact faptul că agenția se mută de colo-colo. Agenția funcționează în acest sediu din 1993, de la crearea acestei agenții. În al doilea rând, există o rețea internă protejată fizic și de care beneficiem urmare a unei asistențe americane. Practic, mutarea sediului agenției ar însemna lipsa de funcționalitate pentru cel puțin două luni de zile și inconfortarea puținilor producători și exportatori de produse militare și de produse cu dublă utilizare care încă mai există în România. Se poate dezvolta la solicitarea dumneavoastră. Mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Nu mi-a fost clar mie, în calitate de conducător de ședință, dacă sunteți de acord cu proiectul de lege sau nu.

Doamna Nineta Bărbulescu:

Punctul de vedere al Guvernului este de respingere a acestei inițiative legislative.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Comisia are aviz favorabil.

Domnul Traian Novolan:

Domnule președinte,

Proiectul de lege a venit de la Cameră ...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Și proiectul de lege, asta vreau să spun, a trecut prin Camera Deputaților...

Domnul Traian Novolan:

Sigur că da. Este aprobat de Camera Deputaților. Noi ne menținem raportul pe care l-am prezentat.

Doamna Nineta Bărbulescu:

Dacă-mi permiteți, domnule președinte, și vă rog să mă ajutați în materie de procedură, noi am dori, dacă se poate, având în vedere că este important pentru mine ca șef de agenție guvernamentală să asigur, inclusiv pentru viitoarea guvernare, funcționalitatea acestei agenții, dacă permite procedura, retransmiterea proiectului de lege la comisie.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Permite. Cum să nu permită. Desigur, trebuie să avem o motivație. Imediat dăm motivul, dar să ne uităm cu atenție ce scrie în lege. Sentimentul meu este că nu deranjează foarte tare legea aceasta deloc, ci, dimpotrivă că este bună, dar ... Da. Deci, vă rog să observați că în momentul în care legea a fost promovată în Camera Deputaților de către Grupul parlamentar PSD, pentru agenție se stabileau trei chestiuni: pe de o parte, că ea funcționa în directa coordonare a ministrului - delegat, pe de altă parte, că era organ de specialitate al administrației publice și, în al treilea rând, abia se discuta de sediu. N-am înțeles de ce în partea finală toate aceste chestiuni s-au pierdut și am ajuns să ne pronunțăm doar că, practic, organizarea, funcționarea și modificarea sediului agenției se stabilesc prin hotărâre.

Din sală:

Este treaba Guvernului...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Sigur că este treaba Guvernului, dar inițiativa legislativă a dorit să rezolve o problemă, care la rândul ei conținea două chestiuni pe fond și o chestiune doar de funcționare, pentru că nu poate exista sediul unei agenții, a unei persoane juridice, invizibil, fără să fie foarte bine stabilit, dar toate aceste chestiuni au fost pierdute pe drum, de aceea mi se pare rațională solicitarea venită din partea Executivului, pentru că între inițiativă și decizie, în final, există o mare diferență. Deci, se dorea o discuție pe fond și modificarea legii, în realitate, în final, Camera n-a făcut altceva decât să-i stabilească sediul în București.

Da, vă rog să vă pronunțați prin vot în legătură cu retrimiterea acestei propuneri legislative la comisie, acolo unde urma să se hotărască dacă se intenționează prin această propunere legislativă doar să se stabilească sediul, și atunci nu este de competența legii, ci este de competența Guvernului, care-l va stabili prin hotărâre de Guvern, sau dacă se doresc și alte lucruri, se vor stabili prin lege.... Pentru că suntem Cameră decizională, că altfel...

Vă rog să votați în legătură cu această solicitare de retrimitere la comisie.

Solicitarea de retrimitere la comisie a fost aprobată de plenul Senatului, cu toată opoziția feroce a domnului senator Paul Păcuraru, cu 82 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 4 abțineri.

Deci va fi retrimisă la comisie. Vă rugăm să discutați și să vedeți dacă este nevoie sau nu este nevoie de această propunere legislativă.

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 20 aprilie 2021, 12:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro