Plen
Ședința Senatului din 27 octombrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.149/03-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-04-2021
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 27-10-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 27 octombrie 2004

22. Dezbaterea și respingerea propunerii legislative pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate.
 
consultă fișa PL nr. L665/2004

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La pct.30 în ordinea de zi avem înscrisă propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări de sănătate.

Comisia sesizată în fond, Comisia pentru sănătate, ecologie și sport.

Rog punctul de vedere al Guvernului.

Domnul George Pavelescu:

Domnule președinte,

Propunerea legislativă aparține unui număr de trei deputați și se referă la modificarea art.6, prin introducerea unei noi litere, "j", din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.150/2002 privind asigurările sociale de sănătate, în sensul că personalul de specialitate încadrat în unități medico-sanitare, membrii de familie, precum și pensionarii din acest sistem să beneficieze de gratuitate.

Punctul de vedere al Guvernului, analizând această propunere legislativă, este negativ. Guvernul nu susține promovarea acestei propuneri legislative. Avem în vedere că adoptarea unei asemenea legi ar conduce la acordarea unor drepturi numai anumitor categorii de personal, adică personalului de specialitate, care se definește ca fiind: medic, asistent medical, infirmier, ambulanțier, îngrijitor, psiholog- logoped, fiziokinetoterapeut, excluzând din această categorie personalul TESA economic-administrativ, care asigură logistica spitalului.

De asemenea, formularea "unități medico-sanitare" presupune că de aceste drepturi ar putea beneficia numai personalul de specialitate încadrat în unități sanitare publice, centre de diagnostic și tratament ambulatoriu și la serviciile județene de ambulanță.

Sunt lăsate pe dinafară persoanele încadrate în direcțiile de sănătate publică, în centrele de sănătate publică și tot ce înseamnă medicina școlară - cabinetele școlare, în grădinițe, școli și universități.

Totodată, nu este definită sursa de finanțare, cuantumul acestei sume, care ar trebui să fie asigurată dintr-un alt segment financiar, și este vorba de aproape 211.700 de persoane, fără să putem cuantifica numărul pensionarilor care au ieșit din sistem și care ar beneficia de prevederile acestei legi.

Deci, la cele 13 categorii socio-profesionale și ocupaționale prevăzute în lege pentru gratuitate, s-ar adăuga și aceste persoane.

Doresc să menționez că pentru personalul din sănătate, prin legile profesiei, aprobate în luna iunie, s-au prevăzut anumite facilități.

Noi, acum, suntem în discuție și cu organizațiile profesionale și sindicale, dar și cu Casa Națională, să identificăm pachetul de servicii care să constituie facilitățile, să identificăm sursele de a susține aceste facilități.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Domnule secretar de stat, Guvernul susține sau nu susține propunerea legislativă?

Domnul George Pavelescu:

Pentru motivele acestea, reiterez punctul de vedere al Guvernului și nu susținem această propunere legislativă.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Îl invit pe domnul senator Sorin Oprescu, vicepreședintele comisiei, să prezinte raportul.

Domnul Sorin Mircea Oprescu:

Domnule președinte,

Noi am întocmit un raport de admitere, cu un singur amendament, prevăzut în Anexa nr.1.

Adevărul este, însă, că noi am cerut fișa financiară, fișă financiară care, până în acest moment, nu am avut-o la inițiativă.

Noi considerăm că este corect să beneficieze. Poate formularea din text nu este cea mai fericită, și aici cred că domnul secretar de stat Pavelescu are dreptate. Noi nu avem nimic împotriva acestei ordonanțe de urgență, dar, repet, fișa financiară, în momentul când vă raportez acest lucru, nu este la propunerea legislativă, și am senzația, nu cred că greșesc foarte tare, că aici este vorba de aproape 1000 și ceva de miliarde.

Vă rog să mă iertați că vorbesc pe dinafară și nu știu cifra ăsta, dar fișa financiară trebuia să ne fie prezentată. Așa am rugat-o și pe doamna deputat Patachi, și pe ceilalți colegi care au făcut propunerea legislativă.

Îmi pare rău, e o situație jenantă. Noi, suntem, în principiu, de acord, dar nu poți să fii în principiu de acord, când proiectul de buget, deja, a fost dat ...

Noi ne menținem raportul favorabil, dar ideea în sine, ăsta este adevărul, și eu doresc ca dumneavoastră să-l cunoașteți....

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc. Dacă doriți să interveniți la dezbateri generale?

Da, domnul senator Ștefan Viorel, vă rog.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte, nu aș vrea să reiau argumentele care au stat la baza deciziei comisiei noastre de a aviza negativ proiectul de lege.

Deci, vă rog să se rețină că din partea Comisiei pentru buget, finanțe și bănci există un aviz negativ.

Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc.

Sigur că, în condițiile în care o propunere legislativă nu întrunește condițiile stabilite de lege pentru a putea fi promovate, iar una dintre condițiile prevăzute de Constituție, și cea mai importantă, este aceea care vizează susținerea financiară, adresez rugămintea colegilor din toate comisiile de a finaliza prin raport punctul de vedere negativ al comisiei.

De data aceasta, punctul de vedere este pozitiv, deși el trebuia să fie de respingere, dar, indiferent cum este, sigur că plenul se pronunță prin vot.

Vă rog, în primul rând, să vă pronunțați asupra amendametnului.

Reprezentantul Executivului, înțeleg că nu sunteți de acord cu amendamentul respectiv, și nici cu propunerea legislativă.

Vă rog să vă pronunțați prin vot în legătură cu amendamentul.

Amendamentul este respins întrucât a întrunit 34 de voturi pentru, 48 voturi împotrivă și 7 abțineri.

Vă rog să vă pronunțați prin vot asupra raportului întocmit de Comisia pentru sănătate, ecologie și sport, raport care este însă favorabil, dar este combătut de către Comisia pentru buget, finanțe și bănci și de către reprezentantul Executivului, pe considerentul că nu are asigurată sursa de finanțare.

Raportul este respins de către plenul Senatului, întrunind 42 de voturi pentru și 50 voturi împotrivă.

Supun votului dumneavoastră propunerea legislativă.

Propunerea legislativă este respinsă, întrunind 42 de voturi pentru și 52 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 20 aprilie 2021, 14:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro