Adrian Moisoiu
Adrian Moisoiu
Ședința Camerei Deputaților din 27 septembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.124/02-10-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 27-09-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 septembrie 2004

10. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului ministru și membrilor Guvernului de către deputații:  
  10.3 Adrian Moisoiu
 
consultă:

 

Domnul Constantin Niță:

  ................................................

Pentru domnul Adrian Moisoiu, va răspunde tot domnul secretar de stat Traian Panait, referitor la neregulile în traficul feroviar de călători.

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Traian Panait:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Datorită închiderii de linii pe teritoriul MAV, între stațiile Lökösháza-Békéscsaba circulația trenului internațional a fost modificată de la data de 1-2 septembrie 2004 până la data de 27-28 octombrie 2004, în sensul că între orele 20,00-6,00 nu se poate circula între stațiile Curtici și Lökösháza.

Trenul 370/1, conform "Mersului trenurilor", circulă având în compunere până la stația Teiuș și grupa de vagoane București Nord - Teiuș - Satu Mare.

În perioada închiderii de linie MAV, circulația trenului 370/1 se efectuează cu plecare din București Nord la ora 21,37, față de ora 18,50, fără grupa de vagoane a trenului 741, la solicitarea MAV, pentru a putea circula pe porțiunea de linie Curtici - Lökösháza după redeschiderea liniei.

La ora 18,50 circulă trenul 3741, 741, 744 în relația București Nord - Teiuș - Satu Mare, format numai din vagoane de dormit și vagoane cușetă.

Modificarea circulației trenului 346/1 a fost efectuată din aceleași considerente, trenul circulând în relația CFR MAV prin frontiera Salonta, în loc de Curtici.

La data de 8 septembrie 2004, trenul 346/1 a plecat la ora 15,00, în loc de ora 17,00, la solicitarea MAV, datorită închiderii de linie, iar trenul 370/1, la aceeași dată, a circulat având în compunere și vagoane de clasă.

Aceste modificări au fost făcute publice prin anunțuri în toate stațiile.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule deputat, vă rog să comentați pentru două minute răspunsul pe care vi l-a dat domnul ministru.

Domnul Adrian Moisoiu:

Da. Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule secretar de stat,

Am impresia că nu ne înțelegem totuși în limba română. Pentru că aici este efectiv o dezordine, ceea ce nu ar trebui să fie în cadrul celui mai ordonat minister care ar trebui să existe - Ministerul Transporturilor, pentru calea ferată.

Acum, dumneavoastră spuneți următorul lucru: că nu poate să circule cu vagoane de clasă. Ce mare lucru este ca un tren să aibă un vagon de clasa I sau un vagon de clasa a II-a lângă vagoanele de dormit și, în felul acesta, să se poată deplasa oamenii? Dar, dacă săptămâna aceasta, în data de 1 și în data de 2, dumneavoastră spuneți "Nu sunt vagoane de clasă!", atunci oamenii nu au cu ce să circule pentru că nu sunt vagoane de clasă, iar în prima săptămână rămâne două ore în stație așteptând un alt tren. Săptămâna următoare, omul își planifică călătoria și se prezintă în acest caz mai repede ca să ia un tren, dar de data aceasta, surpriză, pentru că trenul i-a plecat mai repede cu două ore!

Iertați-mă, ați anunțat într-un ziar treburi de genul acesta, de largă circulație, pentru ca oamenii să ia cunoștință de ele?! Că doar de asta este "Mersul trenurilor"! Ați afișat în Gara de Nord, pe undeva, la un ghișeu unde se vând bilete? Pentru că nu ai de unde să afli, fiindcă, altfel, nu intri în Gara de Nord decât ca să te urci în tren.

Deci, undeva mi se pare ilogic ca să iei și să trimiți un tren de ora 17,00 în devans, la ora 15,00.

Prin urmare, pe lângă lipsa de respect de care ați dat dovadă față de călători, în același timp aceasta denotă că este încă multă nevoie de organizare și de gândire în ministerul din care faceți parte.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Domnule ministru, mai puteți face precizări la cele spuse de domnul deputat?

Vă rog.

Domnul Traian Panait:

Modificările pe care vi le-am spus mai devreme au fost făcute în timp, și, personal, săptămâna trecută am circulat cu aceste trenuri și într-adevăr MAV-ul creează probleme mai mari decât cele care au fost aduse la cunoștința dumneavoastră astăzi.

Referitor la atașarea acelor vagoane, țin să vă spun că Societatea CFR Călători are și ea termeni clari de eficientizare a activității și nu poate pune în orice clipă vagoane să adauge sau să ia din compunerea unui tren.

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 9:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro