Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/29-06-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 22-06-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2004

14. Dezbaterea Proiectului Legii datoriei publice (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 349/2004

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Proiectul Legii datoriei publice. Reprezentantul Ministerului Finanțelor să prezinte acest proiect.

Domnul Enache Jiru:

Vă mulțumesc.

Prezentul act normativ creează cadrul reglementar pentru un management eficient al portofoliului datoriei publice a României, pentru gestionarea resurselor financiare ale statului privind atacarea resurselor în exces pentru o anumită perioadă, cât și ca datorii, realizându-se în acest fel și armonizarea legislației cu practicile și prevederile legislației europene.

Astfel, legea este restructurată pe cele două componente ale datoriei publice, și anume datorie directă și garantată și prevede expres etapele și atribuțiile legate de procesul contractării derulării și plății datoriei. Totodată, se realizează și administrarea propriu-zisă a portofoliului datoriei publice, respectiv sunt introduse noi instrumente financiare din domeniu.

Proiectul de lege urmărește armonizarea în special cu capitolul 11 - Uniunea economică și monetară - și capitolul 4 - Libera circulație a capitalului. Ministerul de Finanțe susține, în numele Guvernului, forma adoptată de comisia de specialitate a Camerei Deputaților. Mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Raportul comisiei.

Domnul Tudor Baltă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În urma examinării proiectului de lege cu privire la Legea datoriei publice, în ședința din 16 iunie 2004, comisia a hotărât, cu unanimitate de voturi, supunerea spre dezbatere și adoptare plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege în forma adoptată de Senat. Mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

La dezbateri generale dacă dorește cineva să ia cuvântul? Domnul Napoleon Pop din partea Partidului Național Liberal.

Domnul Napoleon Pop:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Desigur, o nouă lege a datoriei publice este absolut necesară în raport cu necesitatea administrării eficiente și a clarificărilor legate de modul de integrare a datoriei publice locale, subcontractarea datoriei publice directe, acoperirea riscurilor și, evident, cu procesul de armonizare legislativă.

Constatăm, totuși, față de preocupările de acuratețe al inițiatorului, cel puțin două scăderi. Prima este definirea vagă în ceea ce privește ce se finanțează din datoria externă, art.3, lit.c) prevăzând: "proiecte sau alte necesități". Precizări cum sunt: proiecte și programe de dezvoltare sau necesități de utilitate publică erau binevenite, întrucât contractarea de datorie publică atrage necesitatea asigurării surselor de rambursare a acesteia, adică crearea bazei de formare sau de susținere a unor asemenea surse.

A doua scădere ar fi că, deși legea stabilește obiective și operațiuni ale administrării datoriei publice, vezi art.18 și 19, apreciem că ar fi fost necesar și un articol special dedicat principiilor contractării și administrării datoriei publice, cu atât mai mult cu cât legea se dorește să fie completă.

Printre aceste principii aș fi amintit: principiul sustenabilității datoriei publice, cel a finanțării noninflaționiste, armonizării fiscale cu prevederile Uniunii Europene în materie, în dinamica acesteia, principiul echității intergeneraționale în contractarea și rambursarea datoriei publice și altele, bineînțeles.

Considerăm că o activitate atât de importantă ca managementul datoriei publice guvernamentale nu poate să se desfășoare în afara unor principii clar explicite definite și care să se încadreze în acquis-ul comunitar în materie.

Desigur că, per ansamblu, apreciem că legea este bună, dar aceste două mici scăderi, am fi vrut totuși să le menționăm și de la această tribună. Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă mai dorește cineva să intervină? Trecem la dezbaterea textelor acestui proiect de lege.

Titlul proiectului. Votat în unanimitate.

Titlul capitolului 1. Votat în unanimitate.

Art.1. Votat în unanimitate.

Art.2 care cuprinde definițiile. Votat în unanimitate în formula adoptată și de către Senat.

Art.3 și 4. Votate în unanimitate.

Art.5. Votat în unanimitate.

Titlul cap.2. Votat în unanimitate.

Art.6, 7, 8, 9. Votate în unanimitate.

Titlul cap.3. Votat în unanimitate.

Art.10, 11, 12, 13, 14. Votate în unanimitate.

Art.15, 16, 17. Votate în unanimitate.

Titlul cap.4. Votat în unanimitate.

Art.18, 19 și 20. Votate în unanimitate.

Art.21, 22 și 23. Votate în unanimitate.

Titlul cap.5. Votat în unanimitate.

Art.24, 25, 26, 27, 28, 29, care este și ultimul, votate toate în unanimitate.

Vă rog să constatați că am parcurs textele acestui proiect de lege. Vom supune joi votului final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 18 februarie 2020, 2:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro