Domnul Traian Panait - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului: Domnule președinte, Doamnelor și domnilor senatori, Portul Constanța se organizează ca port liber, iar măsurile de facilitare urmează să se extindă asupra întregului teritoriu portuar și, drept consecință, se impune înglobarea în cadrul teritoriului Portului Constanța a teritoriului aflat în prezent în administrarea Regiei Autonome Administrația Zonei Libere Constanța Sud și a Zone Libere Basarab. Pentru implementarea Codului ISPS în Portul Constanța și a aplicării unitare a acestuia se impune trecerea acestor regii în subordinea Portului Constanța. Contractele de concesiune încheiate în temeiul Legii nr.84/1992, cu modificările și completările ulterioare și a HG nr.682/1994 privind aprobarea metodologiei pentru concesionarea de terenuri și construcții în zonele libere ale căror obiecte reprezintă bunurile din domeniul public al statului, se vor prelua de către Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța S.A. Față de cele prezentate, a fost elaborat proiectul de Lege privind trecerea Regiei Autonome Administrația Zonei Libere Constața Sud și a Zonei Libere Basarabi la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A - Constanța, pe care îl supunem dezbaterii Parlamentului.
|