Plen
Ședința Senatului din 6 mai 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.66/13-05-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 06-05-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 6 mai 2004

16. Dezbaterea proiectului Legii privind mandatarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat" să exercite atribuțiile instituției publice implicate, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale (votul final, într-o ședință viitoare)
 
consultă fișa PL nr. L251/2004

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La punctul 12 din ordinea de zi, avem înscris proiectul de Lege privind mandatarea Regiei Autonome "Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat" să exercite atribuțiile instituției publice implicate, conform Ordonanței de urgență nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale.

Comisia juridică pentru numiri, disciplină, imunități și validări este comisia sesizată în fond.

Îl invit pe domnul secretar Ion Predescu să prezinte raportul.

Vă rog, punctul de vedere al Guvernului.

Domnul Bebe Tudor -subsecretar de stat la Secretariatul General al Guvernului:

Prezentul proiect de lege privește mandatarea Regiei Autonome a Administrației Patrimoniului Protocolului de Stat, își exercită atribuțiile instituției publice implicate conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale.

Prin preluarea pachetelor de acțiuni la patru societăți comerciale cu capital majoritar de stat R.A.A.P.P.S. a devenit reprezentantul statului în adunările generale ale acționarilor, având toate drepturile și obligațiile ce decurg din această calitate.

Potrivit legii, prin "instituție publică implicată" se înțelege Autoritatea pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, ministerul de resort, ori, după caz, Autoritatea Administrației Publice Locale, care au atribuții de privatizare.

Având în vedere faptul că regia nu are atribuiții în privatizarea activelor societăților comerciale la care este acționară în numele statului, s-a considerat necesară completarea cadrului legislativ, astfel încât Regia Autonomă "Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat" să poată îndeplini rolul instituției publice implicate.

Față de cele prezentate, susținem aprobarea proiectului de lege în forma transmisă de Guvern, având în vedere și Raportul nr. 445/2004 favorabil al Comisiei juridice pentru numiri, disciplină, imunități și validări.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Îl invit pe domnul senator Ion Predescu să prezinte raportul Comisiei juridice pentru numiri, disciplină, imunități și validări.

Domnul Ion Predescu:

Domnule președinte,

Actul normativ reprezintă o completare a reglementării în materie și privește mandatarea reprezentanților în Adunarea Generală a Acționarilor, a societăților la care regia este acționară, de a dispune măsurile de administrare și actele de dispoziție, între care: închiriere, asociere, participațiune, concesionare etc., locație și alte modalități de valorificare a bunurilor și de gestionare a lor.

Măsura este necesară pentru că unitățile care aveau aceste atribuții au fost în majoritate desființate, au căpătat alte competențe și le-au fost luate din atribuții aceste acte, motive pentru care Comisia juridică pentru numiri, disciplină, imunități și validări a apreciat că actul normativ este necesar pentru a completa regimul juridic privind administrarea și actele de dispoziție asupra bunurilor ce cad în această competență de materie.

Vă rugăm să fiți de acord cu raportul Comisiei juridice pentru numiri, disciplină, imunități și validări, care este de admitere și fără amendamente.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Vă consult dacă doriți să interveniți la dezbateri generale.

Grupul parlamentar P.N.L., doamna senator Norica Nicolai.

Doamna Norica Nicolai:

Am câteva întrebări pentru reprezentantul A.P.A.P.S.-ului.

Prin Hotărârea de Guvern nr. 1291/2001 s-a aprobat transferarea pachetului de acțiuni deținut de Societatea Comercială Biroul de Turism pentru Tineret, deci B.T.T., de la Ministerul Turismului la A.P.A.P.S.

Ne spuneți, în 1991, care erau activele existente și neprivatizate, negrevate de leasing imobiliar la această societate? Ce a mai rămas de vândut și de privatizat și dacă, în 1991, această societate nu era în plin proces de privatizare de către Ministerul Turismului?

Același lucru v-aș ruga să-mi precizați cu privire la Olimp Estival 2002 -Mangalia și Neptun Estival 2002 - Mangalia. Când s-au preluat la R.A.A.P.P.S. în 2002, Hotărârea de Guvern nr. 839/2002, ele se aflau în proces de privatizare de către Ministerul Turismului. Care sunt hotelurile care au rămas neprivatizate și care este situația contractelor de locație în acest moment?

În ceea ce privește S.C. Horticola - S.A, București, vă reamintesc, stimați colegi, că aici, în acest Senat, am avut în 2002 o dezbatere, pentru că era vorba de un transfer din domeniul public al statului și, la acea dată, întreaga opoziție susținea că în fond nu se dorește o mai bună administrare, ci privatizarea magazinelor existente în patrimoniul acestei societăți în București și a terenurilor pe care societatea le deține în zona imediat limitrofă Bucureștiului. Și aceste bunuri erau, la data respectivă, în plin proces de privatizare declanșat de Agenția Domeniilor Statului și R.A.A.P.P.S. Vă rog să-mi spuneți de ce Guvernul României a întrerupt un proces de privatizare în curs, derulat în conformitate cu legea, Ordonanța nr. 88/1997, care definește în art. 3 lit. g) cu certitudine care sunt instituțiile publice implicate (acestea sunt ministerele) - deci legalitatea la momentul acela era acoperită - și de ce ați luat decizia ca o regie comercială - Protocolul de Stat - exceptată expres - regiile sunt exceptate expres în această lege - să procedeze la privatizare. Care au fost susținerile și care este substratul acestei decizii? Pentru că, din punctul de vedere al Grupului Liberal, este o formă clară de corupție pe care o prezentăm astăzi. Le-am ținut doi ani - deci din 2001 în 2002 - și, acum, pe final de mandat, când noi știm foarte bine că au mai rămas câteva hoteluri, știm cine are aceste acțiuni, le privatizăm nerespectând un proces de privatizare declanșat de dumneavoastră și de vechiul guvern, dar de dumneavoastră declanșat.

Atunci Ministerul Turismului a fost foarte eficient, a privatizat foarte mult. De ce și care sunt aceste hotărâri?

Vă rugăm să faceți publice activele care există în acest moment și care este situația lor juridică.

Categoric nu puteți susține acest proiect de lege. Este vorba de un mandat. De ce nu în continuare A.P.A.P.S.-ul, care acum s-a reorganizat, nu continuă acest proces de privatizare? Și de ce o societate comercială care se ocupă de administrarea patrimoniului cu privire la demnitari are și atribuții de privatizare?

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Dacă nu mai sunt intervenții la dezbateri generale, vă rog să prezentați răspuns colegei noastre.

Domnul Bebe Tudor:

În primul rând, nu este vorba despre A.P.A.P.S., este vorba despre R.A.A.P.P.S. Acest proiect de lege nu face decât să completeze Ordonanța Guvernului nr. 88/1997, aprobată prin Legea nr. 99/1999, creând, practic, cadrul legal necesar continuării privatizării acestor 4 societăți. Nu vă pot răspunde acum care sunt activele care au mai rămas în cadrul acestor societăți, pentru că ar trebui să vă prezint aici o listă destul de lungă.

Domnul Ion Predescu:

Nu le are.

Domnul Bebe Tudor:

Da, nu le am.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc.

Din sală:

Faceți luni interpelare... (Comentarii în sală.)

Domnul Ion Predescu:

Nu privatizează ea, dă mandat ălora din Consiliul de administrație...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Doriți să mai interveniți, domnule senator Predescu? (Comentarii în sală.)

Domnul Ion Predescu:

Citiți legea! Dă mandat ălora care sunt în Consiliul de administrație...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă rog. Deci eu nu am vrut să-i spun nimic colegei noastre Norica Nicolai. Sigur că ea a formulat mai multe întrebări, fără a observa conținutul legii. Sigur că există multe nemulțumiri, rezultate, spun eu, din intervenția dumneavoastră pe diferite chestiuni, dar care...

Din sală:

Sunt importante...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Nu, vă rog frumos... dar care vizează anumite chestiuni, și nu acest proiect de lege. Vă rog să observați că acest proiect de lege nu înseamnă decât un mandat dat pentru ce? Pentru închiriere și așa mai departe. Vă rog.

Domnul Ion Predescu:

Și reprezentaților în Consiliul de administrație, care nu au această calitate... Nu o aveau. (Comentarii în sală.)

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă rog frumos, stimați colegi. Atunci când v-am întrebat ați spus și eu am declarat "Declar închise dezbaterile generale", că nu mai dorește nimeni să intervină. (Vociferări, comentarii.) Ba, da. (Comentariu neinteligibil din sală.)

Din sală:

Privatizarea societăților comerciale...

Domnul Ion Predescu:

Continuarea procesului...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Declar închise dezbaterile generale, ca să nu mai facem alte incidente...

Domnul Petre Roman (din sală):

Nu a fost așa. A spus: "Vreau să ascult răspunsul domnului de la Guvern"...

Domnul Ion Predescu:

Și l-a dat.

Domnul Petre Roman (din sală):

Să vină... în cunoștință de cauză, după ce dă răspunsul.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

La proiectul de lege, nu la intervenția colegei noastre.

Pentru că ea a ridicat alte chestiuni.

Domnul Petre Roman (din sală):

Nu aș zice că sunt alte chestiuni.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Ba, da. Sunt alte chestiuni. (Comentarii.)

Din sală:

Domnuí Roman, așteaptă la rând proiectul cu revoluționarii...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc pentru înțelegere. Nu există amendamente.

Domnul Petre Roman (din sală):

Îmi pare rău, dar nu e corect.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Proiectul de lege se amână pentru vot final.

Rugămintea este, data viitoare când vă prezentați, să puteți să oferiți răspunsuri la toate întrebările puse de colegii senatori, întrebări care să vizeze însă activitatea regiei.

Domnul Petre Roman (din sală):

Domnule președinte, noi nu putem da un vot în alb, sau un cec în alb...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Nu. Am cerut acest lucru, pentru că se amână dezbaterea.

Domnul Petre Roman (din sală):

Să se scrie să vină cu aceste răspunsuri documentate, pentru că Senatul nu dă un cec în alb.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Nu, nu, nu scris. În momentul în care vom stabili vot final... (Comentarii în sală.)

Vă rog, stimați colegi, haideți să nu tensionăm relațiile dintre noi!

Domnul Petre Roman (din sală):

Da' nu e nici o tensiune...

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Nu, vă răspundea cineva, un alt coleg din sală. Și am spus că avem o altă problemă de rezolvat. Deci votul final se amână pe săptămâna viitoare, când rog reprezentanții regiei să prezinte plenului Senatului răspuns la întrebările formulate de colega Norica Nicolai, dar cele care au legătură cu proiectul de lege.

Domnul Petre Roman (din sală):

Să dea răspunsurile care s-au cerut.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

De acord.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro