Mitică Bălăeț
Mitică Bălăeț
Ședința Camerei Deputaților din 20 octombrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.131/30-10-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-04-2021
20-04-2021
19-04-2021
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 20-10-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 octombrie 2003

13. Dezvoltarea interpelărilor și primirea de răspunsuri la interpelări adresate membrilor Guvernului de către deputații:  
  13.12 Dumitru Bălăeț
 
consultă:

Domnul Valer Dorneanu:

Pentru domnul Metin Cerchez, care nu este aici, vă rog să transmiteți răspunsul scris.

Pentru domnul Dumitru Bălăeț, răspunde domnul secretar de stat Radu Damian, cu privire la situația din învățământul preuniversitar călărășean.

Domnul Radu Damian:

Stimate domnule președinte,

Stimate domnule deputat,

Urmare interpelării dumneavoastră înregistrată la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, vă comunicăm următoarele. Conform datelor furnizate de către Inspectoratul școlar județean Călărași, în prima săptămână de cursuri din acest an școlar, au fost organizate inspecții în unitățile de învățământ din județ, tematica activității de îndrumare și control constând în aspecte organizatorice: întocmirea orarului școlii, prezența cadrelor didactice, existența planificării cadrelor didactice ș.a.m.d.

Au existat dificultăți în ceea ce privește organizarea noilor clase de arte și meserii înființate în mediul rural și în cadrul grupurilor școlare. Totuși, concluziile echipelor de control nu au evidențiat disfuncții majore și acolo unde acestea au fost constatate s-au dispus măsuri pentru remedierea lor de urgență.

În ceea ce privește afirmația potrivit căreia, citez, "mulți directori de școli au reținute posturi pe care, acum, le negociază cu cei care vor să le ocupe", închidem citatul, precizăm faptul că, în conformitate cu metodologia de mișcare a personalului didactic din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul Ministrului nr.4927/14.11.2002, declararea posturilor vacante se face după încadrarea titularilor pe posturile, catedrele de bază, soluționarea restrângerilor de activitate și încadrarea titularilor pe posturi sau catedre în cumul sau plată cu ora. Renunțarea de către titulari la orele solicitate în cumul sau plată cu ora nu se poate face decât în mod justificat. Aceste posturi, catedre sau ore eliberate ca urmare a renunțărilor se comunică, în mod obligatoriu, inspectoratelor școlare județene sau Inspectoratului școlar al municipiului București, pentru a fi scoase la concurs în vederea titularizării sau suplinirii.

Deși calendarul mișcării personalului didactic s-a prelungit, în acest an, până la 15 septembrie, Inspectoratul școlar județean Călărași a luat măsuri pentru acoperirea tuturor catedrelor vacante. Astfel, în zilele de 12 și 13 septembrie 2002, au fost repartizate cele 297 de catedre rămase vacante, în urma derulării tuturor etapelor de mișcare a personalului didactic, persoanelor care au participat la testarea organizată pentru suplinitorii în curs de calificare sau cu studii în alte domenii de activitate. De asemenea, posturile vacantate ca urmare a renunțărilor benevole au fost ocupate numai pe baza deciziei motivate a Inspectoratului școlar.

Precizăm că, în perioada 2 - 4 octombrie 2003, o comisie desemnată de conducerea ministerului a examinat, pe baza unei tematici de evaluare, întreaga activitate de mobilitate a personalului didactic din județul Călărași. Evaluarea a constat în discuții cu membrii comisiilor de mobilitate și contestații, cu inspectorii școlari și directori ai unităților de învățământ.

Ca urmare a disfuncționalităților constatate în raportul Comisiei de evaluare, s-au propus următoarele: eliberarea domnului Dumitru I.Nicolae, inspector cu evidența, selecția, mișcarea și promovarea personalului didactic din funcție; sancționarea de către conducerea ISJ Călărași a doamnei consilier juridic Dincă Sofica, pentru neîndeplinirea unora dintre atribuțiile care îi reveneau în instrumentarea acțiunii de mobilitate a personalului didactic și în consilierea membrilor Comisiei județene de mobilitate; angajarea unui informatician care să aibă ca atribuții exclusiv soluționarea problemelor privind stocarea, circulația și comunicarea informațiilor și realizarea bazei de date necesare pentru diversele activități ale Inspectoratului școlar județean Călărași; demararea procedurii de sancționare a conducerii unităților de învățământ la care au fost constatate nereguli.

Apreciind preocupările dumneavoastră cu privire la buna desfășurare a activității de învățământ din județul Călărași, vă asigurăm, stimate domnule deputat, de faptul că factorii de decizie de la nivelul ministerului și al inspectoratului școlar monitorizează procesul instructiv-educativ din acest județ.

Cu stimă, ministrul Alexandru Athanasiu.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Domnul Dumitru Bălăeț dorește să facă unele comentarii.

Domnul Dumitru Bălăeț:

Domnule secretar de stat,

Eu vă mulțumesc pentru răspuns și pentru preocuparea de a dezvolta învățământul călărășean conform sarcinilor generale ale învățământului. Mă bucură și faptul că s-au luat unele măsuri organizatorice în acest sens și aș dori ca problema aceasta a locurilor vacante și a locurilor la dispoziția directorilor să fie mai mult controlate pe linia aceasta a corectitudinii încadrării oamenilor pe post, în absența mijloacelor frauduloase, în special în absența acestei șpăgi care acum se ridică, după estimările oamenilor care au pățit în această privință, la aproximativ 300 de Euro postul. Situația aceasta dăinuie și datorită faptului că sunt foarte multe posturi de suplinitori. Or, cu suplinitorii, cei care răspund de învățământ acolo, și în special acești directori, se comportă într-un mod necorespunzător, ca să mă exprim în termeni mai blânzi.

În general, suplinitorul nici nu cunoaște bine materia și trebuie să luptăm pentru ca profesorul sau învățătorul din școli să aibă realizate formele necesare pentru titularizare. Cunosc și eu situația, pentru că am lucrat în învățământ în perioada când eram mai tânăr și cred că cum ați procedat dumneavoastră cu pedepsirea unor cadre care nu și-au făcut datoria e bine și bine ar fi să mergeți mai departe pe acest drum, însănătoșind învățământul oriunde, dar în special în județul acesta, unde eu aflu multe lucruri rele despre desfășurarea învățământului.

Pentru a...

Domnul Valer Dorneanu:

Stimate coleg,

Dacă despre mine nu cred că aveți milă, că mă țineți aici, măcar aveți pentru colegii dumneavoastră care ar dori și ei, toți de la PRM, să vină și să-și asculte întrebările, să le comenteze.

Domnul Dumitru Bălăeț:

Domnule președinte,

Aveți puțintică răbdare, domnule, fiți mai...

Domnul Valer Dorneanu:

Vorbiți și cu colegii dumneavoastră!

Că despre Regulament, care spune că puteți comenta 1 minut, despre asta nu cred că pot să...

Domnul Dumitru Bălăeț:

Eu încheiam și fără comentariul dumneavoastră, tot atât de repede.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 22 aprilie 2021, 13:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro