Domnul Alexandru Mircea: Stimate domnule deputat, Am onoarea să vă prezint răspunsul domnului ministru Ioan Rus la interpelarea dumneavoastră referitoare la stadiul aplicării dispozițiilor Ordonanței nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor și a Ordonanței Guvernului nr. 83/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple, precum și a Ordonanței nr. 88 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice pentru situații de urgență. Potrivit Ordonanței Guvernului nr. 83/2001, serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor din cadrul prefecturilor județene și a municipiului București asigură întocmirea, păstrarea, evidența și eliberarea pașapoartelor simple. Potrivit Ordonanței nr. 84/2001, se înființează serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor, care asigură întocmirea, păstrarea, evidența, eliberarea, în sistem de ghișeu unic, a actelor de stare civilă, a cărților de identitate, cărților de alegător, listelor electorale permanente, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare ale autovehiculelor, precum și eliberarea pașapoartelor simple. Serviciile publice comunitare pentru situații de urgență înființate prin Ordonanța nr. 88 asigură îndeplinirea atribuțiilor specifice de protecție civilă și de prevenire și stingere a incendiilor. Toate aceste acte normative au fost adoptate în 2001. Odată cu adoptarea de către Guvern a Ordonanței de urgență nr. 63/2003 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, prin care a fost statuată comasarea celor două foste ministere, de Interne și al Administrației Publice, s-a creat un nou cadru legal, urmând ca aspectele semnalate să-și găsească rezolvarea dorită. În fapt, în vechile acte normative se prevedea că serviciile comunitare trec de la Ministerul de Interne la Ministerul Administrației și Internelor. Prin adoptarea Ordonanței nr. 63, aceste ministere s-au unificat. Pentru a asigura funcționarea serviciilor publice de referință, este necesară acum crearea unor structuri specializate în domeniul logistic, juridic, informatic și al gestionării resurselor umane, întrucât bazele de date privind evidența populației, permisele auto, certificatele de înmatriculare, pașapoartele și străini conțin un volum important de informații cu caracter operativ, de interes pe structurile de ordine publică și de administrație publică și pentru alte instituții ale statului cu atribuții în domeniul siguranței naționale. Ordonanța de urgență a Guvernului nr.63 și Hotărârea nr. 725 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor constituie cadrul legal care permite modificarea și completarea ordonanțelor nr. 83, 84 și 88. Totodată, potrivit Hotărârii nr. 1019/2003 privind organizarea și funcționarea prefecturilor, în cadrul aparatului de specialitate al prefectului se organizează serviciul public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor. Menționez că, deși, cel puțin pentru acest an, nu s-au alocat în mod expres fonduri din bugetul Ministerului Administrației și Internelor pentru constituirea serviciilor publice în discuție, ministerul depune eforturi pentru punerea în aplicare a noilor acte normative, nu numai în ce privește domeniul discutat, ci și referitoare la celelalte domenii de activitate specifice Ministerului Administrației și Internelor. Vă mulțumesc.
|