Nicolae Leonăchescu
Nicolae Leonăchescu
Ședința Camerei Deputaților din 16 septembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.113/26-09-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 16-09-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 septembrie 2003

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.16 Nicolae Leonăchescu - comentarii asupra stadiului aplicării reformelor din domeniul administrației publice;

Domnul Corneliu Ciontu:

................................................

Dau cuvântul domnului deputat Nicolae Leonăchescu. Va urma domnul Dumitru Bentu.

Domnii deputați Ioan Onisei și Valeriu Zgonea au depus la secretariat declarațiile.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Onorat auditoriu,

În zilele de 10 și 11 iunie 2003, a avut loc la Bruxelles cea de-a XV-a Reuniune a Comitetului Parlamentar Mixt Uniunea Europeană - România. Din partea țării noastre au participat la lucrări 4 senatori și 11 deputați care au onorat o tematică specifică bogată.

Ne-a sensibilizat interesul Uniunii Europene față de reformele noastre din domeniul administrației publice. Mai bine zis, inexistența acestor reforme! Günter Verheugen a subliniat, cu îngăduință, progresul "dezamăgitor de lent" în procesul de reformă!. S-a și precizat "necesitatea unei puternice angajări politice" în reformarea administrației publice.

Europarlamentarul Jo Leinen, pe care am avut șansa de a-l cunoaște personal, a "accentuat necesitatea asigurării neutralității administrației din punct de vedere politic".

Iată deci, o coordonată esențială a reformelor din domeniul administrației publice: "neutralitatea politică". Este evident că, dacă de la nivelul Uniunii Europene s-a impus o asemenea recomandare, realitățile românești sunt foarte grave.

Jocul politic în administrația publică românească a mers foarte departe, în disprețul repetatelor mesaje ale electoratului.

Populația este sacrificată pe altarul politicii dâmbovițene, orgoliile unor oameni politici sunt mai puternice decât mesajele alegătorilor și de aici trădarea și suferințele acestora.

Primari care se luptă cu membrii consiliilor comunale, orășenești sau județene - sabotându-se reciproc - numai pentru faptul că, aparent, au culori politice diferite. În realitate, omul simplu este sacrificat pe altarul intereselor personale și de grup! În loc de "capitalism de cumetrie" a apărut "administrația de cumetrie" și lupta între clanuri.

Primarul Capitalei se luptă de ani de zile cu Consiliul municipal și cu primarii de sectoare cum să fie folosite fondurile! Rețeaua stradală arată mizerabil, iar la prima ploaie serioasă, Capitala României devine o Veneție sui-generis, în timp ce pe sticla televizorului oamenii publici se acuză unii pe alții de incompetență. Nimeni nu învață că este nevoie să construiască punți ale dialogului.

La nivelul comunelor, degringolada este și mai mare. Putem da nenumărate exemple în care disprețul față de oameni este o coordonată majoră a administrației publice. Comportamentul unor primari este de un primitivism impresionant și populația cade victimă reacțiilor hormonale, aculturale și violente ale aleșilor lor locali. Administrația de cumetrie se consolidează; își construiește palate în care birocrația pe care o generează în mod automat să devină eternă, pentru că haină și supradimensionată este.

Primitivismul multora dintre membrii administrației publice ia și forme aberante; prostia are nevoie de lustru. Îmi este dat să constat cum niște bieți subingineri au căpătat diplome de doctori în științe pe filiere imorale, fără să fi făcut nici un fel de cercetare științifică. Ba mai mult: își promovează odraslele incapabile cu ajutorul unor diplome bine plătite! Încotro mergem?

Când va renunța Guvernul la ordonanțe și ordonanțe de urgență cu care doar cârpește plasa putredă a actualei structuri și legislații din administrația publică și o va supune unei reforme autentice?

Când vom începe să înlocuim primitivismul din stilul de muncă al celor din administrație, reminiscență unor concepții condamnate de Revoluția din 1989?

Când calitatea prestației în relațiile cu populația se va concretiza în rezolvarea cererilor acesteia?

Când începe reforma administrației publice și se termină nefericitul șir al operațiilor cosmetice, de conjunctură, din acest domeniu?

Vă mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 18 octombrie 2019, 21:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro