Nicolae Leonăchescu
Nicolae Leonăchescu
Ședința Camerei Deputaților din 2 septembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.103/12-09-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-04-2021
19-04-2021
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 02-09-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 septembrie 2003

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.11 Nicolae Leonăchescu - reliefarea unor aspecte privind aplicarea "Normelor metodologice privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari";

Domnul Corneliu Ciontu:

................................................

Dau cuvântul domnului Nicolae Leonăchescu. Va urma domnul Gheorghe Dinu. Deputații Dan Brudașcu, Ștefan Pășcuț, Nicolae Enescu și Eugen Nicolăescu au depus la secretariat intervențiile.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Onorat auditoriu,

La 8 mai 2003 s-a publicat, în "Monitorul Oficial", Hotărârea Guvernului nr. 400 din 2 aprilie 2003 prin care s-au aprobat "normele metodologice privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari".

Aceste norme sunt absolut necesare organizării și funcționării asociațiilor de proprietari, precum și utilizării în condiții optime a spațiului construit.

O atenție specială s-a acordat atestării administratorilor persoane fizice - care asigură managementul de proprietate și financiar de calitate.

Acest interes sporit față de administratori a rezultat din realitățile tranziției noastre, în care unii dintre ei au desfășurat activități infracționale păgubitoare pentru membrii unor asociații de proprietari.

Atestarea administratorului este necesară și nu se comentează.

Toate bune și la locul lor, cu o excepție: s-a fixat data de 31 august 2003 drept dată limită a obținerii atestatului de administrator, eliberat la cerere, după ce solicitantul a parcurs cu succes procedura de atestare, de către comisii de specialitate constituite de consiliul local.

Termenul limită fixat s-a dovedit lipsit de realism. Difuzarea Monitorului Oficial și a normelor metodologice până la nivelul asociațiilor de proprietari, întocmirea dosarelor de atestare administratorilor și inevitabilele concedii programate au făcut ca o mare parte dintre administratori să nu poată obține în termen atestatul respectiv.

La Iași nu s-a organizat încă atestarea; la Brașov, din 1300 asociații au fost atestați doar 60 administratori; la Timișoara, din 600 solicitanți au fost atestați 560 administratori; la Cluj Napoca, din 1748 asociații de proprietari au fost atestați doar 1236 administratori etc.

Consiliile locale au hotărât sancțiuni contravenționale sub forma unor amenzi cuprinse între 2 milioane și 15 milioane lei. Aceste amenzi vor fi plătite de asociațiile de proprietari.

În condițiile măririi prețurilor cu începere de la 1 septembrie anul acesta, tensiunea socială va crește.

Din perspectiva celor de mai sus, considerăm că este cazul ca Guvernul României să prelungească termenul limită de obținere a atestatului de administrator până la o dată realistă, precizată prin dialog cu factorii implicați. Modelul de cabinet trebuie racordat la realități printr-o simplă iterație. În caz contrar, buna funcționare a multor asociații de proprietari este blocată.

Vă mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 21 aprilie 2021, 1:52
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro