Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 6 martie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.23/17-03-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 06-03-2003 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 6 martie 2003

8. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.145/2002 privind rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002.
 
consultă fișa PL nr. 576/2002 L499/2002

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Trecem la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 145/2002 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002.

Prezintă domnul Mihai Tănăsescu, ministrul finanțelor.

Vă ascultăm, domnule ministru.

Domnul Mihai Nicolae Tănăsescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am să prezint pe scurt considerentele care au stat la baza rectificării bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002, prin Ordonanța de urgență nr. 145.

Evoluția situației economico-sociale din primele 9 luni ale anului precedent, corelată cu execuția veniturilor și cheltuielilor bugetare din aceeași perioadă a necesitat unele modificări la nivelul și în structura bugetului asigurărilor sociale de stat.

Astfel, în cadrul acestui buget s-a propus menținerea echilibrului bugetar în condițiile diminuării veniturilor și cheltuielilor, anulării fondului de rezervă și acordării unei subvenții de la bugetul de stat.

Astfel, veniturile totale s-au diminuat cu suma de 4.781 de miliarde lei, pe seama, în principal, a diminuării veniturilor fiscale și a veniturilor nefiscale cu 5.523 de miliarde lei, respectiv 1.785 de miliarde de lei.

În al doilea rând, s-a acordat pentru menținerea echilibrului bugetului asigurărilor sociale de stat un transfer de la bugetul de stat, sub formă de subvenție, în sumă de 2.528 de miliarde de lei.

La nivelul cheltuielilor, au fost diminuate pe total acestea cu suma de 3.785 de miliarde lei, ca urmare a reducerii cheltuielilor cu 4.120 de miliarde de lei la titlul "Transferuri", din care 2.335 la pensii și asigurări sociale.

Totodată, s-au majorat cu 335 miliarde lei sumele aferente plății dobânzilor la împrumuturile acordate de trezorerie pentru acoperirea deficitelor temporare înregistrate la bugetul asigurărilor sociale de stat.

În ceea ce privește bugetul asigurărilor pentru șomaj s-a propus ca, pe total, veniturile să nu se modifice, iar cheltuielile să se diminueze cu 807 miliarde lei, conducând la majorarea cu aceeași sumă a excedentului la finele anului.

Astfel, veniturile s-au modificat în structură după cum urmează: s-au diminuat contribuțiile de la persoanele juridice și fizice care utilizează munca salarială cu 150 de miliarde lei și donațiile, respectiv Programul RICOP cu 200 miliarde lei; s-au majorat încasările de rambursare a împrumuturilor acordate pentru înființarea și dezvoltarea de întreprinderi mici și mijlocii cu 350 de miliarde lei.

În ceea ce privește cheltuielile bugetului asigurărilor pentru șomaj, acestea s-au diminuat cu 807 miliarde de lei, prin reducerea cu 576 de miliarde de lei a cheltuielilor la Titlul "Transferuri", din care 404 miliarde lei la transferuri neconsolidabile, iar 171 de miliarde de lei la transferuri consolidabile.

În cadrul transferurilor neconsolidabile, principalele reduceri se referă la cheltuielile cu stimularea angajaților care încadrează șomeri și la stimularea mobilității forței de muncă.

În cazul transferurilor consolidabile, reducerea vizează, în primul rând, contribuția pentru asigurări sociale de stat pentru șomeri, cu suma de 171 de miliarde lei.

De asemenea, s-a propus modificarea în structură a cheltuielilor de personal și a cheltuielilor materiale și servicii, fără afectarea totalului acestora.

Intrările de credite externe s-au majorat cu 6,6 miliarde lei la bugetul asigurărilor sociale de stat și cu 14,3 miliarde lei la bugetul asigurărilor pentru șomaj, prin redistribuirea acestora în funcție de stadiul de derulare a împrumutului cu Banca Mondială, destinat proiectului privind forța de muncă și protecția socială.

În cazul cheltuielilor de capital s-a propus a se opera unele modificări în fișele obiectivelor de investiții, fără afectarea echilibrului bugetar.

Față de cele prezentate mai sus, doamnelor și domnilor parlamentari, vă rog să aprobați Ordonanța nr. 145.

Mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Raportul Comisiilor de buget, finanțe îl prezintă tot domnul deputat Grigoraș.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Neculai Grigoraș:

Vă mulțumesc.

Domnilor președinți,

Stimați colegi,

Comisiile pentru buget, finanțe și bănci ale Senatului și Camerei Deputaților au examinat Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 145/2002 privind rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002.

Comisiile apreciază că modificările, nivelul și structura bugetului asigurărilor sociale de stat și bugetul asigurărilor pentru șomaj, prevăzute în Ordonanța de urgență nr. 145/2002 au ținut seama de evoluția situației economico-sociale pe primele 9 luni ale anului 2002, corelată cu execuția veniturilor și cheltuielilor bugetare pentru aceeași perioadă, precum și de evoluția prognozată până la finele anului respectiv, așa cum, de altfel, a fost prezentat de către domnul Mihai Tănăsescu, ministrul finanțelor publice.

Comisiile parlamentare sesizate pentru aviz la proiectul de lege au comunicat avize favorabile. De asemenea, aviz favorabil a prezentat și Consiliul Legislativ. În aceste condiții, Comisiile pentru buget, finanțe și bănci ale Parlamentului propun dezbaterea și adoptarea acestui proiect de lege în forma prezentată de Guvern.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Luări de cuvânt dacă sunt? Nu sunt.

În consecință, stimați colegi, supun votului dumneavoastră Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 145/2002 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? 58 voturi împotrivă.

Abțineri? 9 abțineri.

306 voturi pentru, 9 abțineri și 58 voturi împotrivă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 17 aprilie 2021, 12:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro