Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 decembrie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.180/26-12-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 16-12-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 decembrie 2002

7. Dezbaterea Proiectului de Lege privind serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile de comunicații electronice (amânarea votului final)
 
consultă fișa PL nr. 583/2002

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Proiectul de Lege privind Serviciul universal și drepturile utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile de comunicații electronice.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Da, poftiți. Este cineva? Poftiți. Inițiatorii sunt sau nu sunt?

Poftiți, din partea Guvernului.

Vă rog să vă prezentați.

Doamna Alexandrina Hârțan:

Mulțumesc.

Din partea Ministerului Comunicațiilor, Alexandrina Hârțan.

Proiectul Legii privind Serviciul universal...

Domnul Andrei Ioan Chiliman (din sală):

Ce funcție aveți?

Doamna Alexandrina Hârțan:

Am fost secretar de stat.

Domnul Andrei Ioan Chiliman (din sală):

Acum!

Doamna Alexandrina Hârțan:

Sunt vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Comunicații.

Domnul Andrei Ioan Chiliman (din sală):

Sunteți beneficiar, nu Guvern!

Doamna Alexandrina Hârțan:

Am participat la dezbateri...

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Domnule Gaspar, spuneți dumneavoastră că sunteți de acord cu legea asta și că e foarte bună și gata! (Rumoare în Grupurile PD și PNL)

Domnișoară, lăsați-l pe domnul ministru Gaspar, ca să ne spună, din partea Guvernului, că susține acest proiect de lege.

Este și secretarul de stat din minister.

Poftiți, domnule secretar de stat.

Domnul Cezar Armeanu (secretar de stat, Ministerul Comunicațiilor):

Bună ziua. Vă mulțumesc.

Am rugat-o pe domnișoara Hârțan să prezinte acest punct de vedere, pentru că dânsa a fost inițiatorul acestei... (Comentarii în Grupurile PD și PNL) Poftiți? Da.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Domnule secretar de stat, nu dialogați cu sala. Dumneavoastră nu sunteți obișnuit cu lucrurile astea. Ne spuneți de ce este bun proiectul ăsta și atâta.

Domnul Cezar Armeanu:

Da. S-a inițiat acest proiect de lege, credem noi, absolut necesar, în condițiile în care este o normă impusă și de Uniunea Europeană, pentru ca acest proiect de lege să fie adoptat și de țara noastră. Iar vizavi de punctele prevăzute de acest proiect de lege, îl putem comenta firesc, punctual.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Din partea comisiei sesizate în fond, domnul președinte Varujan Pambuccian.

Domnul Varujan Pambuccian:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Legea privind Serviciul universal este ultima lege din pachetul privind liberalizarea serviciilor de comunicații din România, liberalizare care va începe o dată cu 1 ianuarie 2003 și legea statuează un serviciu reglementat de acces, care va permite tuturor cetățenilor să dispună de posibilitatea de a efectua convorbiri vocale, de a face transmisii de date și de a avea acces la Internet, într-un mod și după o serie de reguli ale jocului care sunt stabilite în această lege și care vor continua să fie stabilite prin reglementări ale Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații.

Legea urmează, în linii mari, Directiva europeană privind Serviciul universal, este, de altfel, un serviciu care se impune la nivelul întregii Uniuni Europene, noi am încercat s-o adaptăm, pe cât posibil, condițiilor din România, pentru că sunt anumite chestiuni care țin de un specific local. Sper că am reușit acest lucru.

Ministerul, în general, nu a avut obiecții la toate modificările pe care le-am făcut în comisie, modificări care sunt suficient de multe și de substanță și pe care vă propun să le votați așa cum le-am făcut noi în comisie.

Propun, ca timp de dezbatere pentru această... (Domnii deputați Andrei Ioan Chiliman și Alexandru Sassu intervin din sală)

Da, așa este, dar eu vă propun să o votăm destul de repede, pentru că este o lege tehnică și este o lege care, repet, urmează, în linii mari, Directiva Europeană. Deci, din acest punct de vedere, are o oarecare rigiditate.

Vă mulțumesc. (Vociferări în Grupurile PD și PNL)

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da, spiritul sărbătorilor!

Grupurile parlamentare, dacă doresc să participe la dezbateri?

Domnule Ráduly, poftiți.

Domnul Damian Brudașca (din sală):

Nu se poate admite fără dezbateri?!

Domnul Ráduly Róbert-Kálmán:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Este, într-adevăr, o zi mare, aș putea să spun, pentru că, astăzi, o să adoptăm, sper, ultima verigă dintr-un pachet legislativ care trebuia să fie adoptat, poate, mai demult, deci, cu câteva luni mai devreme, însă, așa cum vedeți, proiectul pe care-l dezbatem astăzi a fost înregistrat la Cameră doar la începutul lunii noiembrie 2002.

Comisia noastră de tehnologia informației și comunicațiilor a încercat să lucreze cât se poate de repede, însă, așa cum ne stă nouă în obicei, am cântărit, din toate părțile, acest proiect de lege și am încercat să-l șlefuim cât mai bine posibil, pentru ca proiectul acesta să fie cât mai aproape de prevederile Directivei Parlamentului European și a Consiliului privind Serviciul Universal și Drepturile Utilizatorilor cu privire la rețelele și serviciile de comunicații electronice nr.2002/22.

În opinia noastră, proiectul din comisie este substanțial îmbunătățit, față de cum a intrat, însă suntem ferm convinși că, o dată cu liberalizarea care va avea loc peste nici mai mult nici mai puțin de două săptămâni, începând de la 1 ianuarie 2003, acest proiect de lege își va arăta și aspectele bune și mai puțin bune și va fi, mai devreme sau mai târziu, în competența Parlamentului să-l modifice și să-l îmbunătățească, conform practicii.

În încheiere, domnule președinte, permiteți-mi să-mi cer scuze domnișoarei Hârțan, pentru modul în care a fost primită, de colegii mei bărbați, în Parlament. (Comentarii în partea dreaptă a sălii) În viața publică sunt prea puține doamne și domnișoare și ar fi loc pentru ele.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Dacă alte grupuri parlamentare doresc să participe la dezbateri?

Poftiți, domnule Bolcaș.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi, câți mai suntem prezenți aici, mă simt obligat să iau cuvântul, pentru că, altfel, autorii acestui proiect de lege ar trebuie să se laude singuri.

Și eu sunt de acord că trebuie să-i lăudăm pentru maniera în care au construit textul legislativ, nu pentru că au urmat cu servilism, așa cum pretinde domnul deputat Ráduly, niște directive europene, ci pentru că au reușit să integreze legislația română în contextul real al legislației europene și mondiale în domeniu. Pentru aceasta, mă pronunț pentru acest proiect de lege, în numele Grupului parlamentar al Partidului România Mare.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Dacă alte grupuri parlamentare doresc să participe? Nu doresc.

Intrăm în dezbateri.

Titlul legii. Dacă sunt obiecții la titlul legii?

Poftiți.

Domnul Brudașca are obiecții.

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte,

Eu aș vrea să vă spun că nu am prea înțeles acest titlu datorită frecvenței unor anumite sintagme: "Proiectul de Lege privind Serviciul Universal și Drepturile Utilizatorilor cu privire la Rețelele și Serviciile de Comunicații Electronice".

V-aș ruga să facem, totuși, legile să sune bine, chiar dacă ele au caracterul tehnic evocat de cei care au vorbit înaintea mea.

Prin urmare, eu aș propune o modificare de redactare a acesteia, în sensul: "Lege pentru înființarea..." sau "pentru Serviciul Universal și Drepturile Utilizatorilor cu privire la Rețelele și Serviciile de Comunicații Electronice", pentru ca să evităm această repetiție "privind" și, respectiv, "cu privire".

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Comisia ce are de spus?

Domnul Varujan Pambuccian:

De acord. Nu văd nici o problemă.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Atunci, dacă nu sunt alte obiecții, s-a adoptat această variantă.

Titlul capitolului 1. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La art.1, vă rog să priviți în raport, la poziția a doua a raportului, ultima variantă.

Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptată varianta comisiei pentru alin.1.

Alin.2. Se introduce un anumit alin.2, vă rog să priviți, în raport, la poziția a treia. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptată varianta comisiei.

Alin.3. Vă rog să priviți, în raport, la poziția 4. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptată varianta comisiei.

Art.2. Avem alin.1 fără modificare. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții.

Lit.a). La lit.a), o să observați că se propune o modificare în raport. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Lit.b). Obiecții? Nu sunt. Adoptată varianta comisiei.

Lit.c). Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Lit.d). Obiecții? Nu sunt. Adoptată în varianta comisiei.

Lit.e), varianta comisiei. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Lit.f), varianta comisiei. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Lit.g), varianta comisiei. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

La alin.2, este modificare făcută de comisie, la poziția 13. dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.2, în integralitate, așa cum a fost modificat de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Titlul capitolului 2. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.3. Vă rog să urmăriți, în raport, la poziția 15, comisia a făcut o modificare. Sunt obiecții față de această modificare? Nu sunt obiecții. Adoptat art.3, cu cele două alineate.

Art.4. Vă rog să priviți, în raport, la poziția 17, 18, 19, 20, 21 și 22. Dacă sunt obiecții față de varianta comisiei? Nu sunt. S-a adoptat art.4, în această variantă modificată de comisie.

La art.5, sunt modificări, și la alin.1 și la alin.2, punctele 23 și 24 din raportul comisiei. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptată varianta comisiei la art.5.

Art.6. La alin.1, se propune o anumită modificare, de asemenea la alin.4, de către comisie. Restul este ca în proiectul inițial. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat art.6, în varianta modificată de comisie.

Art.7. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.8. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.9. Obiecții? Vă rog să priviți, în raport, la alin.3, 4 și 5. Sunt modificări propuse de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Art.9, aprobat în varianta modificată de comisie.

Art.10. Vă rog să priviți, în raport, la modificările propuse de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat art.10, în varianta modificată de către comisie.

Art.11. În raport, începe de la poziția 51 și sunt modificări propuse de comisie, la diverse alineate. Sunt obiecții? Nu. Adoptat art.11, în varianta propusă de comisie.

Art.12. Sunt obiecții? Vă rog să observați, la alin.1 e făcută o modificare de către comisie. Sunt obiecții? Nu sunt. Art.12 adoptat așa cum a fost modificat de comisie.

Art.13. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.14. Obiecții? Nu sunt. Adoptat așa cum a fost modificat de comisie.

Titlul capitolului 3. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.15. Obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptată varianta modificată de comisie.

Art.16. În raport, începe de la poziția 72. Dacă sunt obiecții față de modificările aduse de comisie și alineatele nemodificate din textul inițial? Nu sunt obiecții. Art.16 aprobat așa cum a fost modificat de comisie.

Art.17. Vă rog să priviți la poziția 80. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma modificată de comisie.

Art.18. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma inițială.

Titlul capitolului 4. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.19. Vă rog să priviți la poziția 85 din raport și următoarele. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma modificată de comisie.

Art.20. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma modificată de comisie.

Art.21. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.22. Sunt obiecții? E un alin.3 modificat de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat și art.22, în forma modificată de comisie.

Art.23. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.24. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.25. Obiecții? Evident, a intervenit o renumerotare, acum e 24 și vedeți, la poziția 103, propunerea de modificare făcută de comisie. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.26, care devine 25. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.27. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.28. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.29. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.30. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.31. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Titlul capitolului 5. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.32, care devine, evident, 31.

Obiecții? Nu sunt. Adoptat așa cum a fost modificat de comisie.

Art. 33. Obiecții? Nu sunt. Adoptat așa cum a fost modificat de comisie.

Art. 34. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art. 35. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art. 36. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Se introduce un nou articol, art.36 în numerotare nouă. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Titlul capitolului VI. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.37. Obiecții? Nu sunt. Adoptat așa cum a fost modificat de comisie.

Art.38. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.39. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Se introduce un nou articol 40. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.40 care de fapt acuma este 41. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.41 care devine 42. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.42, ultima poziție care se elimină. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. De acord cu eliminarea.

Am parcurs întregul proiect de lege. Mâine la vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 23 august 2019, 23:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro