Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 9, 2002
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.176/19-12-2002

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
11-09-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2002 > 09-12-2002 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 9, 2002

5. Adoptarea textului în divergență la Proiectul Legii transportului în regim de taxi.
 
see bill no. 410/2001

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Trecem la textul rămas în divergență la proiectul Legii privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, stimați colegi.

Avem un singur articol în divergență, art. 14 alin. 5. Dacă dorește cineva să intervină? Domnul senator Popa, vă rog să poftiți la microfon și să luați cuvântul.

Domnul Popa Nicolae Vlad:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Sunt două texte în divergență. Textul Senatului este susținut de noi, care prevede că autorizația privind transportul de taxi nu se distribuie așa cum dorește Camera Deputaților într-o proporție anume, adică o treime independenților și două treimi operatorilor de taxi, deci, firmelor. Chestiunea, sigur că ține de o prevedere constituțională. Este vorba de o discriminare care se face între operatori, firmele având dreptul să obțină două treimi din totalul autorizațiilor, iar taximetriștii independenți doar o treime și, în acest sens, eu vă rog să adoptați varianta Senatului care nu are o astfel de îngrădire.

Vă amintesc, Constituția noastră, în art. 16 interzice orice privilegii și orice discriminări.

Deci, rugămintea mea încă o dată este să votați acest text al Senatului, celălalt încalcă prevederea din art. 16, norma constituțională română.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule senator.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Damian Brudașca:

Domnilor președinți,

Doamnelor și domnilor,

Susțin întrutotul cele prezentate aici de antevorbitor, adăugând la aceasta încă un aspect: noi dorim să dezvoltăm o economie de piață. Orice ingerință a statului, inclusiv a instituțiilor sale, contravine acestui principiu al economiei de piață, cu liberă concurență. Nu cred că este nici firesc și nici normal ca într-o economie incipientă de piață să venim cu o astfel de prevedere care să favorizeze o anumită categorie, în defavoarea principiilor economiei libere.

Pe de altă parte este și un alt aspect care ține de moralitate: prin aprobarea acestei discriminări se dă posibilitatea autorităților publice, în special primarilor să folosească această pârghie de multe ori în interesul lor personal.

Pentru a elimina orice astfel de posibilitate, Partidul România Mare susține varianta textului aprobat de Senat. Mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc, domnule deputat Damian Brudașca.

Are cuvântul doamna deputat Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Domnilor președinți,

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

În calitate de președinte al comisiei de mediere din partea Camerei Deputaților vă informez:

Inițial, Propunerea legislativă privind transportul în regim de taxi viza practicarea taximetriei numai de către persoane juridice, sub firma unor persoane juridice, conform legilor deja existente care reglementează transportul public de persoane. Odată cu apariția Legii nr. 507/2002 privind desfășurarea activităților economice de către persoane fizice, s-a pus problema asigurării derulării într-un cadru concurențial a taximetriei, prin prelevarea unui segment minimal cert din această activitate pentru persoane fizice. În prezent, la nivelul țării, peste 85% din taxiuri lucrează sub firme persoane juridice, iar acest procent, în București, depășește 95% și această lege dorește să constituie atât protecția cât și forma de încurajare a dezvoltării taximetriei practicate de persoane fizice.

În cadrul activității de mediere între Camera Deputaților și Senat pe textele în divergență la această lege, acest art. 14, care conține 12 alineate, a constituit cadrul unor dezbateri și negocieri privind soluția finală adoptată, privind modul de autorizare a taxiurilor și modul de distribuire a acestor autorizații între persoane juridice și persoane fizice. Forma adoptată a art. 14 alin. 5 de către comisia de mediere, în unanimitate, a fost adoptată în unanimitate și de Camera Deputaților. La Senat, această soluție a fost acceptată de 50 de senatori și respinsă de 51 de senatori, deci, cu o majoritate de un vot.

Comisia de mediere a realizat, prin textul prevederilor succesive din cele 12 alineate ale art. 14, o reglementare coerentă. Dacă se adoptă acest alin. 5 în altă formă decât cea stabilită de comisia de mediere, aceasta afectează coerența întregului articol și sperăm că nu aceasta se urmărește.

Întregul echilibru între dezvoltarea taximetriei de firmă, singura capabilă de eforturi investiționale, și a taximetriei executate de persoane fizice, precum și protecția acestui echilibru, se regăsește în art. 14, al cărui alin. 5 îl discutăm astăzi, aici.

În contextul în care prin legislația națională se dorește reglementarea și rezolvarea problemelor controversate, generatoare de fraudă și corupție, această lege privind taximetria se dovedește a fi extrem de necesară pentru domeniul respectiv și orice amânare sau alterare a prevederilor nu este decât contraproductivă.

În concluzie, domnule președinte, vă rog să supuneți votului varianta propusă de comisia de mediere și adoptată de Camera Deputaților. Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Dacă mai sunt luări de cuvânt la acest punct? Da. Vă ascultăm, domnule Iorga, poftiți la tribună.

Domnul Nicolae Marian Iorga:

Domnilor președinți,

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Un singur argument vreau să aduc în favoarea textului aprobat de Senat și propus de Senat pentru a fi votat astăzi. În țară, sunt peste 70-80% din localități unde nu există societăți de taximetrie, cum este posibil ca în aceste localități, în care nu există nici un fel de societăți comerciale cu activitate de taximetrie să se poată calcula 30% procent pentru taximetriștii individuali?

Deci, varianta Camerei Deputaților, vă rog să mă scuzați, este neaplicabilă ca act legislativ și, prin urmare, nu poate fi adoptată. Partidul România Mare susține, așa cum s-a mai spus, varianta Senatului. Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Și eu vă mulțumesc.

Înțeleg că nu mai sunt luări de cuvânt.

Deci, stimați colegi, supun votului dumneavoastră propunerea comisiei de mediere, respectiv textul Camerei Deputaților.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? 78 voturi împotrivă. (Vociferări, proteste ale parlamentarilor PRM.) Vă rog, poftiți în locul meu și numărați!

Abțineri, stimați colegi?

Cu mare majoritate, s-a adoptat formula propusă de comisia de mediere.

Supun votului dumneavoastră raportul comisiei de mediere în totalitate.

Cine este împotrivă? 85 de voturi împotrivă.

Abțineri? Înțeleg că nu sunt.

Voturi pentru? Cu mare majoritate de voturi, raportul comisiei a fost aprobat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 15 september 2019, 17:51
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro