Dan Brudașcu
Dan Brudașcu
Ședința Camerei Deputaților din 24 septembrie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-02-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 24-09-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 septembrie 2002

  1. Intervenții ale domnilor deputați:  
    1.1 Damian Brudașca - declarație intitulată "Cluj-Napoca sub teroarea PSD";

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Primul înscris la cuvânt este domnul Damian Brudașca. Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Damian Brudașca:

Bună dimineața!

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Declarația politică de astăzi am intitulat-o "Cluj-Napoca sub teroare PSD"

După cum se știe, electoratul român din Transilvania a manifestat o justificată reținere față de oferta electorală a PSD, neavând încredere nici în capacitatea managerială a reprezentanților acestuia, nici în probitatea lor morală, nici în seriozitatea promisiunilor făcute. O respingere masivă a candidaților PSD s-a constatat, de-a lungul anilor, la toate alegerile din municipiul Cluj-Napoca. Candidații la Primăria capitalei de suflet a Ardealului au înregistrat, de fiecare dată, rezultate mai mult decât mediocre. Nici numărul consilierilor municipali sau județeni PSD nu dovedește o schimbare radicală de atitudine din partea electoratului. După alegerile din 2000, PSD, prin manevre de culise și alte aranjamente și coaliții odioase, a reușit, totuși, să-și impună politica de subminare a democrației și statului de drept.

Drept răzbunare pentru rezultatele modeste ale candidatului PSD, iar, ulterior, și datorită dezvăluirii abuzurilor, ilegalităților, furturilor sistematice și intereselor de tip mafiot ale liderilor locali ai PSD, acest partid a trecut la sancționarea și izolarea fățișă a administrației publice locale. Din surse interne ale PSD, am aflat că lideri ai acestui partid, atât de la nivel local, cât și central, au decis să sacrifice populația municipiului și județului Cluj drept răzbunare pentru acel Nu categoric exprimat cu prilejul alegerilor locale, parlamentare și prezidențiale.

Pentru a nu fi acuzați de afirmații gratuite, ilustrăm cele de mai sus cu câteva situații concrete privind obiective social-economice de pe raza municipiului Cluj-Napoca, care nu se pot finaliza datorită obstrucțiilor categorice ale Guvernului sau consiliului județean. Astfel:

1) Prin Hotărârea de Guvern nr. 367/1995, s-a aprobat suma de circa 25 de miliarde de lei pentru realizarea a 336 apartamente pentru tineret în 6 blocuri de locuințe. Din anul 2000, după preluarea puterii de actualul Guvern PSD-UDMR, au fost virate sume cu mult inferioare celor stabilite, fapt ce are ca rezultat prelungirea nejustificată a termenelor de punere în funcțiune a acestor blocuri. Prin numeroase adrese, ca și prin întrebări și interpelări adresate MLPTL și Consiliului județean Cluj, s-a adus la cunoștința acestora situația derulării lucrărilor și s-au prezentat solicitări privind necesarul de fonduri pentru finalizarea lucrărilor. Atât intervențiile administrației municipale cât și cele parlamentare au rămas fără absolut nici un rezultat. De ce? Pentru că, potrivit Programului PSD, se impunea compromiterea primarului Gheorghe Funar și, implicit, a Opoziției.

2) Municipiul Cluj-Napoca este tranzitat, pe o distanță totală de 21,1 km, de rețeaua de drumuri naționale. La acestea se mai adaugă 15,5 km drumuri județene, respectiv 25,26 km drumuri comunale. În perioada 1997-2001, Primăria a solicitat de la Fondul Național pentru Drumuri suma de 184, 6 miliarde de lei pentru lucrări de reparații și amenajări, din care s-au aprobat mai puțin de 10%, respectiv 15,6 miliarde lei. Pentru 2002, s-a întocmit și depus la AND București programul în valoare de 68,9 miliarde lei, reprezentînd necesarul realizării unor obiective de maximă importanță pentru municipiul Cluj-Napoca. Din această sumă, până la această dată, nu s-a acordat nici un leu.

De ani de zile, municipalitatea clujeană a atenționat organele județene și centrale asupra necesității realizării unei șosele de centură, care să ocolească municipiul Cluj-Napoca. Ca argument major, au fost subliniate pierderile materiale, în valoare de peste 50 de miliarde de lei, cei 16 morți și peste 50 de răniți, ca urmare a accidentelor care au avut loc. în perioada 1997-2001, între altele, Primăria municipiului Cluj-Napoca a propus Consiliului județean Cluj realizarea unui parteneriat care să se ocupe de proiectarea și executarea efectivă a lucrărilor.

În repetate rânduri, s-a solicitat sprijin la MLPTL, Agenția de Dezvoltare Nord-Vest, precum și la Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Integrării Europene și la alți factori de la nivel central. Personal, am adresat întrebări și interpelări inclusiv primului ministru, dar, ca și în celelalte situații, rezultatul a fost nul. Autoritățile PSD-UDMR au considerat că sunt mult mai importante satele Hoghiz, Măieruș sau orașul Rupea, din județul Brașov, unde sunt în curs de finalizare centuri de ocolire, și au rămas indiferente față de municipiul Cluj-Napoca.

Motivul este mai mult decât evident: sancționarea primarului Gheorghe Funar pentru cel de al treilea mandat în funcția de primar. Dar uită reprezentanții actualei puteri că, procedând astfel, devin implicit vinovați de toate accidentele care vor avea loc pe șoseaua morții de la Feleac.

3) Un alt proiect de maximă urgență și necesitate pentru municipiul Cluj-Napoca îl reprezintă rampa ecologică. Primăria municipiului Cluj-Napoca a făcut eforturi meritorii în această privință și a depus toată documentația necesară obținerii unui sprijin financiar din fondurile Uniunii Europene, pentru Programul ISPA. Consiliul județean Cluj, sfidând toate demersurile și cheltuielile făcute de la bugetul local în această direcție, a boicotat sistematic proiectul, compromițând un obiectiv de maximă importanță pentru mediul ambiant din muncipiu. Dând curs unor interese financiare ale baronilor PSD, consiliul județean a promovat o altă soluție, respectiv, tehnologia POWERPACK și a achiziționat, printr-o licitație trucată, utilaje costisitoare și inutile.

4) Dovada relei credințe a actualei puteri față de municipiul Cluj-Napoca reiese și în privința construirii, prin ANL, de locuințe sociale. Până în prezent, prin hotărârea consiliului local, au fost atribuite și predate ANL circa 10 mii metri pătrați. Reprezentanți ai MLPTL, exprimând punctul oficial de vedere al Puterii, au declarat, chiar în această lună, că vor construi astfel de locuințe oriunde în municipiile și orașele județului Cluj, numai la Cluj-Napoca nu.

5) Ultima dovadă a măsurilor de izolare și sancționare a muncipiului Cluj-Napoca o constituie Hotărârea de Guvern nr. 969 din 5 septembrie a.c. privind atestarea domeniului public al județului Cluj, cu excepția municipiului Cluj-Napoca. așa cum am arătat chiar de la această tribună, municipalitatea clujeană a luat toate măsurile legale, în termenele prevăzute, în vederea inventarierii domeniului public, iar din inițiativa primarului s-a prezentat, în 15 ședințe ale consiliului local, un proiect de hotărâre privind atestarea lui. La comandă politică și pentru boicotarea intereselor cetățenilor, consilierii PSD și aliații acestora au respins de fiecare dată acel proiect.

Recenta hotărâre de Guvern ilustrează disperarea actualei puteri că nu a găsit forme legale pentru îndepărtarea primarului "indezirabil" și preluarea puterii în acest municipiu. Însuși primul ministru Adrian Năstase s-a pretat la minciuni în acest sens. Motivul unor asemenea demersuri de pedepsire a clujenilor îl constituie votul acordat lui Gheorghe Funar.

Actuala putere, aflată în cădere liberă în opțiunile electoratului român, încearcă să deturneze atenția de la realitățile dramatice ale țării, creând vinovății artificiale, pe care le pun în cârca adversarilor politici. Avem credința că, și de această dată, PSD și-a făcut calcule greșite, iar populația, având în vedere rezultatele dezastruoase ale guvernării, va constata că singurul vinovat de cele întâmplate nu este Gheorghe Funar, care s-a dovedit a fi unul dintre cei mai competenți primari ai României post-decembriste, ci tocmai monstruoasa coaliție PSD-UDMR, disperată că nu a reușit să acapareze întreaga administrație publică, pentru a implementa cu mai multă ușurință programul de restaurație neo-comunistă. Mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Stimați colegi,

Înainte de a da cuvântul următorului vorbitor, vă readuc aminte că, în conformitate cu prevederile regulamentului, luările de cuvânt sunt de 3 minute. În Parlamentele occidentale, pe care tot timpul le evocăm, când se depășește timpul, se întrerupe vorbitorul.

N-am să fac lucrul acesta, ca să nu considerați că, într-un fel, limitez dreptul Opoziției de a se exprima. Dar, prin faptul că dumneavoastră nu respectați această regulă, practic, nu respectați dreptul colegilor dumneavoastră de a se exprima și de a lua cuvântul, pentru că majoritatea zdrobitoare a acestor intervenții, ca și la interpelări și la întrebări, aparțin colegilor dumneavoastră de partid și colegilor de Opoziție.

Eu, la 9,20, așa cum scrie în program, am închis. Dacă vorbesc numai doi sau trei, eu nu am nici o vină! Vă rog să dăm dovadă de capacitate de a ne exprima sintetic, se pot spune lucruri foarte importante în 3 minute și vă reamintesc că 3 minute înseamnă o pagină A4, nici un rând mai mult, indiferent cât de repede ar citi cineva!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 26 februarie 2020, 6:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro