Doamna Smaranda Dobrescu: Domnule președinte, Stimați colegi, Nu este vorba de o amnezie, într-adevăr, programul de guvernare vorbea de cuantum diferit, perioadă de cotizare diferită. Legea nr.76 a șomajului, așa cum am votat-o noi în comisie, a prevăzut până la urmă doar stagii..., diferențiere, după stagiile diferite de cotizare. De ce? În continuare, grupul nostru parlamentar consideră această propunere legislativă incorectă din punct de vedere teoretic și chiar și practic. Primul motiv este acela că media ajutorului de șomaj care se dădea în virtutea vechii legi a șomajului, Legea nr.1, ca medie era egală cu 75% din salariul minim pe economie, adică actualul cuantum conform legii. Deci nu înseamnă nimic o diferențiere. Al doilea motiv, pentru care considerăm incorectă această propunere, este că urmare acțiunii guvernamentale șomajul care în luna martie, când a fost votată și pusă în aplicare Legea nr.76, dar și Legea venitului minim garantat, s-a văzut că șomajul, rata șomajului era de 12,3%. În luna august, la câteva luni de aplicare a Legii șomajului, șomajul a scăzut la 8,5%. Nu trebuie să ne iluzionăm, să spunem că numai și numai din cauza acestei legi, parțial, acest 8% reflectă și faptul că au fost munci sezoniere, moment estival în care scade, de obicei, șomajul, dar putem cuantifica foarte bine măsurile active pe care le-au avut în vedere Guvernul și nu sunt multe, sunt mult mai diversificate și aducătoare de beneficii în ocuparea în muncă. Iar al treilea motiv este acela că noi cu toții dorim și știți că Guvernul s-a angajat să scadă rata fiscalității în social cu 3%, ceea ce nu se poate avea în vedere dacă noi ajutorul asistențial îl mărim în permanență și nu cel activ, așa cum a prevăzut politica guvernamentală. Vă mulțumesc.
|