Dezső-Kálmán Becsek-Garda
Dezső-Kálmán Becsek-Garda
Sittings of the Chamber of Deputies of June 18, 2002
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.107/28-06-2002

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
18-09-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2002 > 18-06-2002 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 18, 2002

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.7 Becsek Garda Dezideriu Coloman - despre "confortul" și neajunsurile din trenurile puse la dispoziție de SNCFR;

Domnul Corneliu Ciontu:

................................................

Îl invit pe domnul deputat Becsek-Garda Dezideriu. Se pregătește domnișoara Lia Olguța Vasilescu.

Domnul Dezideriu Coloman Becsek-Garda:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Cetățeanul României, la începutul mileniului al III-lea, dacă dorește să călătorească cu trenul, este nevoit să constate lipsa de respect și bun-simț din partea acelora care, conform legii, ar trebui să vegheze pentru confortul și timpul călătorului, ca trenurile să nu aibă întârzieri care să afecteze durata nepermisă a călătoriilor în dauna cetățeanului. Realitatea este, însă, cu totul alta. Aș enumera doar câteva exemple în acest sens.

Exista o cutumă în cadrul planificării, a mersului trenurilor, care cuprindea și lucrările de întreținere a căii ferate, refacții, și eventualele anulări de trenuri în perioada respectivă. Dar, în prezent, parcă am trăi într-un stat african subdezvoltat, unde interesul călătorului nu contează.

Pe linia Ploiești - București unde, începând cu vara anului trecut, are loc modernizarea căii ferate, trenurile întârzie regulat, o oră, o oră și zece minute, față de cele prevăzute în mersul trenurilor.

Eu aș fi de acord să cunoaștem mai bine frumusețile Câmpiei Române, în special localitățile Crivina, Buftea, Periș și Chitila, unde trenurile așteaptă deschiderea liniei, dacă pe lângă calea ferată în aceste așezări nu ar exista munți de gunoaie.

Ar fi preferabil ca în mersul trenurilor, planificarea să fie întocmită în așa fel ca aceste staționări să nu mai existe. Dar o asemenea planificare cere competență din partea conducerii SNCFR-ului.

În aceste situații deosebite când, din cauza lucrărilor, trenurile întârzie, ar fi de preferat ca trenurile de legătură să aștepte aceste trenuri, pentru că nu călătorul este pentru CFR, ci CFR-ul pentru călători.

Sunt niște fapte dezgustătoare, când angajații CFR-ului râd de călătorii care, în momentul sosirii în gară a trenului întârziat văd coada trenului cu care trebuiau să continue călătoria. În statele din Uniunea Europeană se spune că timpul costă bani. Noi, călătorii CFR-ului trebuie să așteptăm, din cauza acestor întârzieri, ore întregi în gări murdare unde s-au desființat sălile de așteptare clasa I-a, cum este cazul stației Brașov-călători.

Casierii, de multe ori, au un comportament inacceptabil, cum s-a întâmplat la gara de scurt parcurs din Cluj-Napoca, unde, după ce am stat la rând la casa de bilete, casiera Neamț Paula mi-a spus că nu are bilet pe parcursul Cluj - Gheorghieni și m-a trimis la o altă casă de bilete, unde, din nou, a trebuit să stau la rând și unde casiera Chițan Dana a folosit un ton necuviincios, jignindu-mă cu cuvinte necuvenite.

După cum știu, prima casieră trebuia să mă servească cu bilet de mână, dacă nu avea bilet tipărit pentru relația respectivă, bilet bianco. Am vrut să depun reclamație la șeful stației sau la șeful de tură, dar ei erau de negăsit.

În trenul rapid "Avram Iancu", pe distanța Tg.Mureș - București, la clasa a II-a, sunt vagoane de calitate, iar la clasa I-a vagonul nr.12 este într-o stare catastrofală care ar corespunde clasei a IV-a. Este o jignire pentru călători care plătesc bani grei pentru diferență de clasă față de clasa a II-a, unde confortul este mult mai bun. Ar fi preferabil ca domnul ministru Mitrea se impună ca, compunerea acestor garnituri să se facă cu mai mult simț de răspundere.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc și eu.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 21 september 2019, 22:46
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro