Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.40/28-03-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-08-2020 (comună)
12-08-2020
28-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 18-03-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2002

15. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2002 pentru ratificarea Memorandumului de Finanțare convenit între Guvernul României și Comisia Europeană privind asistența financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura Construirea variantei de ocolire a orașului Sibiu la standardele de autostradă, pe Coridorul de transport european nr.IV, România, semnat la Bruxelles la 20 august 2001 și la București la 10 octombrie 2001.
 
consultă fișa PL nr. 90/2002

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

................................................

În continuare, supun dezbaterii dumneavoastră Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23 din 2002 pentru ratificarea Memorandumului de finanțare convenit între Guvernul României și Comisia Europeană privind asistența financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru politici structurale de preaderare pentru măsura Construirea variantei de ocolire a orașului Sibiu la standardele de autostradă pe coridorul de transport european nr. 4, România, semnat la Bruxelles, la 20 august 2001 și la București la 10 octombrie 2001.

Din partea inițiatorului, doamna ministru, aveți cuvântul.

Doamna Hildegard-Carola Puwak:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Această ordonanță se referă la un proiect care cred că este de importanță deosebită pentru infrastructura din România. Este vorba de varianta de ocolire de tip autostradă, de-a lungul coridorului 4, în jurul orașului Sibiu, care va fi inclusă în viitoarea autostradă dintre București și granița cu Ungaria.

Este vorba de un proiect al cărui cost total este de peste 90 milioane EURO, din care finanțare nerambursabilă de 67, aproape 68 de milioane de EURO, iar cofinanțarea este asigurată de Guvernul României și este de peste 22 milioane de EURO. Beneficiarul final este Administrația națională a drumurilor.

Vă rog să aveți amabilitatea să adoptați acest proiect în forma în care a fost transmis de Senat către Camera Deputaților. Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Mulțumim, doamna ministru.

Dacă din partea comisiei ia cineva cuvântul?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Neculai Grigoraș:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În urma examinării proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2002, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a hotărât în unanimitate ca acesta să fie supus spre dezbatere și adoptare plenului Camerei Deputaților în forma prezentată de Senat. Suntem în prezența unei legi ordinare. Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Dacă la dezbateri generale cineva dorește să ia cuvântul. Din partea Grupului parlamentar al Partidul România Mare.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte,

Doamna ministru,

Eu consider că este foarte importantă realizarea unor asemenea centuri de ocolire a marilor orașe, nu numai din spațiul transilvan, ci din întreaga Românie, acest fapt conducând la depoluarea orașelor respective și o mai bună conservare a patrimoniului arhitectonic existent și nu în ultimul rând la decongestionarea orașelor și, evident, reducerea cotei de accidente care se întâmplă, din păcate, destul de frecvent.

Eu am, însă, o nedumerire. N-am nimic împotrivă, mă bucur că Transilvania este reprezentată prin orașul Sibiu în această operă foarte importantă de realizare a centurilor de ocolire, dar aș fi vrut să cunosc care au fost criteriile de selecție ale orașelor, dacă există anumite solicitări externe în acest sens, pentru ca să se înceapă tocmai la Sibiu, nu s-a putut începe în altă parte și dacă ni se poate spune de către inițiator ce alte orașe în etapa următoare sunt vizate, pentru a beneficia de variante ocolitoare similare, având în vedere că sunt orașe cu o populație mai mare decât a Sibiului care, din păcate, nu sunt avute în vedere nici de Agenția națională a drumurilor și nici, se pare, de alte organisme ale actualului Guvern.

Solicit această clarificare, întrucât, Municipiul Cluj Napoca, pe care-l reprezint, este într-o situație deosebită, având în vedere că o asemenea centură ocolitoare ar fi utilă și datorită accidentelor frecvente întâmplate pe Dealul Feleacului, cu pierderi importante de vieți omenești și cu distrugeri materiale care numai în ultimii ani s-au cifrat la peste 50 miliarde lei.

Aceeași întrebare s-ar dori, în același timp, și o invitație de meditație din partea factorilor de decizie guvernamentală: pe viitor să fie introdus și municipiul nostru, cu mai mare rapiditate, pe deasupra considerentelor de ordin politic, într-un asemenea program de politici structurale de preaderare. Mulțumesc.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Și noi vă mulțumim. Nu face parte, de fapt, din dezbaterea noastră. Din păcate, era mai degrabă pentru partea următoare a ședinței noastre în plen, și anume întrebări și interpelări, unde era potrivită întrebarea. Vă asigur că sunt multe orașe care sunt în acestă situație și nu numai în Ardeal, și nu numai dincolo de munți, dar și în partea aceasta și, cu siguranță, că multe întrebări de soiul acesta ar putea să decurgă... Doamna ministru, nu este în procedurile noastre. Dacă doriți, totuși, să dați un răspuns, vă rog.

Doamna Hildegard Carola Puwak:

Vă mulțumesc.

Orașul Sibiu a fost ales în cadrul strategiei care a fost elaborată de Ministerul Transporturilor în ceea ce privește, de fapt, aceste coridoare europene. În general, pe acest instrument de preaderare ISPA, atât pentru infrastructura de mediu, cât și pentru cea de transport, finanțările se acordă în baza strategiilor care au fost convenite cu Comisia Europeană. Există criterii tehnice, care s-au folosit în stabilirea priorităților.

Această strategie poate fi consultată, este inclusiv pe site-ul Ministerului Integrării Europene. Și cu siguranță, în măsura în care Comisia Europeană va finanța alte programe și alte infrastructuri în România și dacă și orașul dumneavoastră se va califica, vom sprijini acest demers.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumesc, doamnă ministru.

Dacă mai sunt alte opinii, dar nu așteptând un răspuns? Acestea, repet, le trecem la întrebări sau interpelări. Nu mai sunt.

Atunci, supun dezbaterii dumneavoastră proiectul de lege și ordonanța pe articole.

În legătură cu titlul, dacă sunt și alte opinii?

Dacă nu, cine este pentru acest titlu? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Abțineri? Nu sunt. Titlul adoptat.

Articolul unic.

Dacă, în legătură cu acesta, sunt obiecțiunii? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Nu sunt. Abțineri? Nu sunt. Articolul unic este adoptat.

În aceste condiții, supun dezbaterii, în continuare, ordonanța.

În ceea ce privește titlul ordonanței, dacă aveți obiecțiuni? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Abțineri? Adoptat.

Art. 1. Dacă sunt obiecțiuni? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Abțineri? Nu sunt. Adoptat.

Art. 2. Dacă sunt obiecțiuni? Nu sunt.

În aceste condiții, cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Abțineri? Nu sunt. Art. 2 adoptat.

Supun ordonanța în ansamblul ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Abțineri? Adoptată.

Având în vedere caracterul ordinar al legii, supun legea în ansamblul său votului dumneavoastră.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? Nu sunt. Abțineri? Nu sunt.

Legea este adoptată și vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 13 august 2020, 15:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro