Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.16/28-02-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 18-02-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2002

13. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind readmisia străinilor, semnat la București la 27 iulie 2001 (amânarea votului final.)
 
consultă fișa PL nr. 727/2001

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind readmisia străinilor, semnat la București la 27 iulie 2001.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul? Poftiți, domnule general.

Domnul Nicolae Berechet:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor deputați,

În luna iulie, mai exact pe 27 iulie 2001 s-a semnat la București un acord de readmisie a străinilor între Guvernele Republicii Moldova și România.

Acordul reprezintă un progres evident în domeniul cooperării între cele două state și în același timp un important semnal pentru susținerea angajamentelor României în îndeplinirea exigențelor Uniunii Europene în domeniul prevenirii și combaterii migrației ilegale.

Aș adăuga eu și o conotație specială în această perioadă, având în vedere apropierea și relațiile dintre cele două state.

În forma semnată, acordul cuprinde prevederi referitoare la câteva aspecte de esență și altele de amănunt, respectiv procedurile de readmisie între cele două țări, agreate, așa cum au fost semnate, documentele pe baza cărora se poate dovedi ori prezuma cetățenia, tanzitul în caz de returnare, termenele de soluționare a cererilor de readmisie, suportatea cheltuielilor de transport de către țara de destinație pentru persoana returnată, transportul bunurilor legal dobândite etc.

Pentru a nu continua cu argumentele de ordin tehnic, vă rog să aveți în vedere și să aprobați prezentul proiect de Lege privind ratificarea Acordului dintre Guvernele României și Republicii Moldova, ca fiind o necesitate în contextul armonizării legislației în domeniu cu toate țările europene.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Dacă din partea comisiei dorește cineva? Nu dorește.

Din partea grupurilor parlamentare? Poftiți.

Domnul Brudașca, din partea Grupului PRM.

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor colegi,

Acest proiect de lege a fost discutat în cadrul Comisiei de politică externă din care fac parte și s-a dat un vot favorabil, având în vedere conotațiile unui asemenea document.

În primul rând, el face parte din categoria de acte, de documente, de acorduri care au fost încheiate de România, ca urmare a cerințelor impuse de către Uniunea Europeană, în vederea integrării în structurile euroatlantice și europene. Face parte, de asemenea, dintre documentele care probează seriozitatea angajamentului României, în vederea îndeplinirii obligațiilor ce-i revin în perspectiva devenirii sale a unui membru cu drepturi depline a acestor instituții.

Sunt întru totul favorabil unei asemenea idei, întrucât contribuie la combaterea migrației ilegale și nu în ultimul rând ar constitui unul dintre elementele de stopare a actelor care sunt împotriva ordinii și legii, mă refer la actele infracționale care au fost săvârșite de grupuri de tip mafiot, care au fost deseori semnalate în diferite zone ale țării.

Cu toate acestea, aș dori să exprim o opinie strict personală, în legătură cu posibilitatea ca o asemenea decizie să fie interpretată de către neprietenii noștrii ca o dovadă că România dorește să se diferențieze și să separe de Republica Moldova, așa încât obiectivul acela pe care îl visează marea majoritate a românilor, indiferent că o declară sau nu, a refacerii unității naționale, ar putea să fie în perspectivă combătut de însăși existența unei asemenea legi.

În contextul actual, însă, adoptarea unei asemenea legi este impusă pentru materializarea în etapa următoare a obiectivelor prioritare ale politicii externe românești.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Vă mulțumesc.

Dacă și din partea altor grupuri dorește cineva să ia cuvântul? Nu dorește.

Titlul legii.

Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Articolul unic. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Se va supune votului final într-o ședință specială de vot.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 6 iunie 2020, 5:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro