Radu Liviu Bara
Radu Liviu Bara
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 1998
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-04-2021
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 1998 > 17-03-1998 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 1998

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.12 Radu Liviu Bara - referire la privatizarea societăților comerciale de către FPS prin "manopere frauduloase" și ilegalități;

Domnul Vasile Lupu:

Vă mulțumesc. Domnul Radu Liviu Bara, se pregătește domnul Popa Nicolae de la independenți. Este prezent?

Domnul Radu Liviu Bara:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ciclul electoral a început în noiembrie 1996 și se dovedește a fi nu numai o resemnare electorală, dar și un dezastru politic neîntâlnit încă în întreaga istorie a României. Favoriții campaniei electorale au promis poporului un concept inedit, un "Contract cu România" pe termen scurt de 200 de zile. S-au slujit de acest martor mincinos al propagandei electorale și au câștigat.

Ne aflăm astăzi la peste 130 de zile după termenul alocat realizării pretențiilor electorale. Privind în urmă, nu numai că nu s-a realizat nimic din ceea ce s-a promis, dar suntem obligați să recunoaștem că s-a degradat și ceea ce era atunci un început al bunăstării generale.

În perioada care a trecut, guvernanții ne-au promis că viața noastră va fi mai bună dacă spiritul tranziției va fi emulat de privatizarea societăților comerciale. Toată lumea a sperat că această miraculoasă sursă de modificare a veniturilor tuturor, ale bugetului și ale persoanelor individuale, va fi o inegalabilă resursă de creștere a nivelului de trai, a veniturilor reale, a creșterii economice. Nu putem să constatăm decât contrariul. Această speranță a căzut în abisul deșertăciunii.

Revolta PDSR împotriva acestor evenimente reprobabile izvorăște din acest dezastru. Ea pune în evidență absurditatea soluțiilor anvizajate pentru privatizarea societăților comerciale. Ne întrebăm, fără a fi retorici, dacă este posibil ca o societate comercială, cum este IMGB-ul, să fie vândută pentru suma ridicolă de 500.000 de dolari americani. Se poate compara IMGB-ul cu o vilă situată în centrul capitalei României? Nu putem crede că de la "nu ne vindem țara", am ajuns la vinderea acesteia pe gratis. Nu vrem să fim sentențioși, dar negocierea unor astfel de contracte ascunde în spatele său manopere frauduloase, comisioane încasate fără drept, fapt ce se încadrează în prevederile Codului Penal, care condamnă luarea și darea de mită, falsul și uzul de fals, gestiunea frauduloasă, delapidarea și, nu în ultimul rând, bancruta frauduloasă. Gravitatea faptelor penale pe care le practică F.P.S.-ul este accentuată de noile propuneri ale acestuia, de a vinde diferite societăți comerciale la prețuri care nu au nici o legătură cu valoarea reală a activelor supuse privatizării.

Ne spunem cu acest prilej și îi spunem președintelui României că aici se află crima organizată, că aici minciuna se răspândește în toate forțele sale și că durerile izbăvirii de meandrele minciunii, mai repede sau mai târziu, trebuie să ajungă în fața unei instanțe judecătorești.

Ne întrebăm totodată dacă un prim-ministru își poate permite să patroneze un Guvern, care are în subordinea sa un ministru al finanțelor care gestionează un deficit bugetar de 3.000 de miliarde de lei în condițiile în care legea îl obligă, prin cei peste 30.000 de funcționari ai săi, să exonereze bugetul statului de orice tentativă de evaziune fiscală. La toate acestea, vă rog să aruncați o privire și asupra a ceea ce se petrece în F.P.S., locul în care Sorin Dumitriu, deputat de Hunedoara, aflat într-o clară, situație de incompatibilitate cu funcția de deputat, taie și spânzură în pofida Constituției și fără nici un control statal, fără nici un control de legalitate.

Să nu uităm că noi, parlamentarii României, nu am luat nici o măsură pentru eliminrea acestei incompatibilități, ba mai mult, i-am creat o adevărată imunitate jurisdicțională printr-o recentă lege care exclude controlul Curții de Conturi asupra F.P.S.-ului. Nu ne mai întrebăm dacă este bine sau rău. Credem că deciziile majorității parlamentare în acest domeniu sunt iresponsabile. Ele îndeamnă, slujesc și facilitează crima organizată sau neorganizată, îi amplifică valențele și îi pun pe infractori în situații favorabile pentru gestionarea frauduloasă a avuției naționale.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 20 aprilie 2021, 6:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro