Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 8 iulie 1998 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-08-2020 (comună)
12-08-2020
28-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 1998 > 08-07-1998 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 8 iulie 1998 (sesiune extraordinară)

17. prezentarea raportului Consiliului Legislativ asupra activității desfășurate în anul 1997.  

Domnul Cristian Sorin Dumitrescu:

................................................

Pentru că veni vorba de legislație, dau cuvântul pentru ultimul punct al ordinii de zi colaboratorului nostru apropiat, domnului președinte Dorneanu, președintele Consiliului Legislativ pentru a ne prezenta raportul pe anul trecut.

Aveți 7 minute, domnule Dorneanu! Da, 7 minute, asta-i viața, la Parlament așa se lucrează. Nu numai dumneavoastră ne introduceți norme pe care trebuie să le respectăm, adevărat neobligatorii, vă rugăm și noi să vă încadrați în acest timp.

Domnul Valer Dorneanu:

V-aș reaminti că termenul general de aviz este tot de 7 zile, dar, cel puțin Guvernul mi-l cere într-o zi... Sper să nu faceți și dumneavoastră la fel!

Stimate președinte de ședință,

Onorați senatori și deputați,

Iată, așadar, că, după aproape 5 ani de la instituționalizarea Consiliului Legislativ prin Constituție și după consacrarea sa legală, a venit momentul să ne prezentăm în fața dumneavoastră cu primul raport de activitate. Pentru noi acest moment reprezintă un moment deosebit și de aceea îl privim cu toată răspunderea și cu emoțiile specifice unei premiere. Vă mărturisim că îl considerăm ca un adevărat examen de capacitate și așteptăm cu foarte mare interes aprecierile dumneavoastră asupra activității pe care am desfășurat-o. Am dori, în primul rând, să mulțumim Birourilor Permanente, pentru faptul că ne-au programat la capătul unei sesiuni foarte bogate în conținut și foarte agitate, și dumneavoastră, pentru că aveți răbdarea, după o zi epuizantă, să ne ascultați.

Sigur că în asemenea momente ești tentat, mai ales un jurist, să prezinți un expozeu cât mai înfrumusețat, cât mai pigmentat cu lucruri frumoase, pentru a câștiga bunăvoința. Nu sunt acel om, sunt dintre cei care lasă faptele să vorbească în locul cuvintelor, pentru că faptele sunt după opinia mea cele mai frumoase cuvinte. Și, în afară de aceasta, cred că este mai important să ascultăm ce spuneți dumneavoastră despre noi, decât ce am putea noi să vă prezentăm în raport.

Foarte succint, așadar, să vă prezentăm care sunt faptele cu care ne prezentăm la primul raport:

Potrivit Constituției, am avut misiunea de a reexamina întreaga legislație anterioară Constituției, sub aspectul concordanței acesteia cu noile principii de drept, cu textele constituționale. A fost o activitate teribil de complexă pentru că, în primul rând, inventarierea, găsirea acelor acte normative s-a dovedit a fi o muncă deosebit de dificilă, arhivele fiind după revoluție împărțite în foarte multe locuri.

Am identificat 3.077 acte normative. După aceea, în urma operațiunilor de examinare, prin două propuneri consecutive de abrogări, care au însumat 508 acte normative de nivelul legii și 475 de hotărâri ale fostului Consiliu de Miniștri, precum și alte abrogări care s-au făcut secvențial, prin acte normative de domeniu, care, în finele lor, au abrogat actele vechi, am ajuns ca, după 2 ani, din cele 3.077 de acte normative de care am vorbit, să mai rămână în jur de 700 de acte normative active din fondul legislativ vechi.

Desigur, s-au auzit voci și s-a pus problema ca fondul legislativ vechi să fie pur și simplu abrogat. Cred că legiuitorul nostru a avut înțelepciunea să păstreze și să creeze condițiile coabitării celor două sisteme, pentru că vidul legislativ creat prin desființarea vechiului fond ar fi creat un adevărat haos. Acolo unde nu este lege, se naște fărădelegea! Din acest punct de vedere, cred că s-a procedat foarte bine, prin înlocuirea treptată a vechiului sistem legislativ. Repet, actualmente mai există în jur de 700 de acte normative vechi, din care, foarte curând, noi vom mai propune abrogarea a încă 200-250 de acte normative. Celelalte sunt acte normative istorice, acte normative fără nici un conținut politic, ideologic, care mai pot încă fi aplicate, până când vor fi înlocuite treptate.

A doua misiune pe care am avut-o a fost elaborarea normelor de tehnică legislativă. Cum știți, ele au fost prezentate Birourilor Permanente reunite și se află în prezent în Senat, au fost avizate de către Comisia juridică a Parlamentului. Vreau să știți că elaborarea lor a presupus un proces deosebit de complex, noi am dorit să le transformăm într-un adevărat ghid legislativ care să servească inițiatorilor proiectelor de acte normative, pentru a da atât un conținut adecvat normelor juridice cât și o formă adecvată și un limbaj corespunzător. Pentru că nu trebuie uitat, legea, pentru a fi aplicată, nu e suficient să aibă un caracter normativ, ea trebuie să se impună și prin eleganță și printr-un limbaj adecvat și printr-o adevărată doză de sacralitate. Dacă acele norme vor putea fi adoptate prin lege, suntem convinși că ele vor deveni un stimulent și o contribuție la creșterea calității actului normativ.

Al treilea lucru la care vreau să mă refer și care constituie, de fapt, ponderea și fondul curent, zilnic al activității noastre, fondul de bază, este activitatea de avizare a actelor normative. Vreau să știți că încă de la înființarea noastră am fost practic copleșiți cu un ritm și cu un volum de proiecte de acte normative, pentru avizare, foarte mare. În 1996, am avut 583 de acte normative pentru avizare, din care: 472 de la Guvern, 47 de la Senat, 64 de la Camera Deputaților. În 1997, am avut peste 1.054 de proiecte de acte normative de avizat: 799 de la Guvern, 120 de la Senat, 127 de la Camera Deputaților și 8 de la Consiliul Concurenței. La acestea, am elaborat 978 de avize: 56 au fost favorabile, 839 favorabile cu obiecții și observații, 83 negative. Vreau să rețineți că în cadrul avizelor favorabile cu observații și propuneri, Consiliul Legislativ a formulat peste 7.000 de observații, dintre care 3.788 au vizat aspecte de fond.

Nu vreau să fac o analiză a modului cum au fost aceste avize însușite, pentru că nu este căderea Consiliului Legislativ, noi ne aflăm aici pentru a ne analiza dumneavoastră activitatea și, în afară de aceasta, avizul nostru este consultativ. Vreau, însă, totuși, să rețineți că cele 83 de avize negative, deși reprezintă doar 8,9% din total, demonstrează totuși că, încă, activitatea de legiferare nu se desfășoară la nivelul calitativ dorit. Există presiunea timpului, există aspecte de pripeală, din cauza termenelor pe care în special Guvernul le are pentru îndeplinirea programului de guvernare, de multe ori soluțiile sunt încropite, practic, sunt improvizate, se dă insuficientă atenție atât aspectelor de fond cât și aspectelor de formă. Aceasta explică faptul că în 83 de cazuri am fost puși în fața situației neplăcute de a da aviz negativ. Totuși, ponderea proiectelor a primit aviz favorabil. În anexele pe care le-am prezentat la aviz, dumneavoastră aveți toate aspectele concrete care ne-au determinat pe noi să procedăm în acest fel.

Un alt aspect al activității Consiliului Legislativ se referă la contribuția noastră la armonizarea legislației cu reglementările comunitare. Sub acest aspect, dorim să vă informăm că ne-am integrat eforturilor comune ale Executivului și ale Parlamentului, pentru a armoniza legislația noastră cu aceea a Comunității Europene. Vreau să știți că, din punct de vedere al competenței, al atribuțiilor și al statutului nostru, am dorit să ne transformăm de la început într-un consilier, atât al Guvernului, cât și al ministerelor și al Parlamentului, pentru conturarea unor acte normative care să fie în concordanță cu reglementările comunitare.

Am asigurat o bază de documentare completă, prin microfișe și aparatul respectiv, pe care le-am obținut de la Uniunea Europeană. Avem, practic, toate reglementările comunitare, care vă stau și dumneavoastră la dispoziție. De asemenea, fiind un centru european de documentare, avem și buletinele oficiale ale Comunității Europene.

Un alt aspect al activității noastre este cel care se referă la organizarea evidenței oficiale a legislației, sarcină pe care o avem și prin Constituție și prin legea noastră de organizare. Vreau să vă învederez faptul că, profitând de arhiva fostului Consiliu Legislativ, de sprijinul Camerei Deputaților, prin Departamentul Legislativ, și al Ministerului Justiției, noi am reușit să adunăm toate legile existente, am formulat pentru fiecare fișe de evidențe, care ne sunt utile și necesare, totodată, pentru identificare fiecărui act normativ, cu toată istoria sa, cu toate modificările sale și, din acest punct de vedere, vreau să știți că am întocmit peste 50 de mii de fișe - alfabetice sau de conținut, cu care, practic, putem furniza orice fel de informații în legătură cu toate actele normative. Și cele care constituie legislația activă, și cele care constituie legislația istorică.

Vreau să mă refer, foarte pe scurt, la activitatea de informatizare pe care o derulează Consiliul Legislativ. În vederea prezentării și ținerii unei evidențe oficiale moderne, Consiliul Legislativ, prin Departamentul de informatizare, va pune la punct foarte curând - credem că în luna septembrie vom fi în măsură să facem o demonstrație - un sistem legislativ, bazat pe un program românesc, care să cuprindă întreaga legislație înmagazinată în acest sistem. Sistem care, pe baza unui program, va putea fi întrebuințat atât la inventarierea actelor normative în vigoare și istorice cât și la regăsirea lor, prin indexuri corespunzătoare, precum și la analizarea fiecărui act normativ în ansamblul sistemului legislativ din care face parte. Sperăm că prin aceasta vom pune la dispoziția instituțiilor statutului informații autentice și garantate, pentru că, din păcate, au proliferat tot felul de sisteme pirat, puse la punct mai mult sau mai puțin specializat.

Vreau, de asemenea, să mă refer, la finele acestui capitol cu privire la informatizarea și evidența oficială a legislației, că, pentru a veni în sprijinul instituțiilor statului și al cetățenilor, Consiliul Legislativ a redactat, pentru sfârșitul anului trecut, un repertoriu care cuprinde întreaga evidență a legislației. Este pentru prima dată după 1990 când acest repertoriu se referă și la legislația anterioară anului 1989 și oferă informații cu privire la legile care au mai rămas în vigoare. După cum ați putut observa, toți parlamentarii l-au primit, este o lucrare deosebit de vastă și complexă, care oferă informații foarte diverse și care se constituie într-un instrument foarte util de lucru.

Doresc, în final, să vă prezint faptul că, în calitatea noastră de organ consultativ al Parlamentului, ne-am constituit o bibliotecă documentară foarte bună. Deși avem numai 2 ani de activitate, avem deja 4.400 de volume, avem mai multe enciclopedii, astfel încât putem să vă furnizăm informații de drept comparat cu privire la orice problemă legislativă vă interesează.

Vă reamintesc faptul că, prin aceste servicii, noi am furnizat Parlamentului până în prezent cel puțin 22 de studii documentare, cu privire la chestiuni foarte actuale: imunitatea parlamentară, sistemul electoral, statutul juridic al străinilor, restituirea bunurilor în fostele țări comuniste, referendum, spălarea banilor ș.a.

Ultima sarcină la care doresc să mă refer și pe care nu am putut încă să o finalizăm este aceea de a fi depozitarul oficial al legislației originale. Potrivit legii noastre organice, ar trebui să ținem exemplarele originale ale fiecărui act normativ. Din păcate, pentru că această lege nu a fost destul de explicită, Arhivele Naționale, care țin în prezent majoritatea actelor normative dinainte de anii, să spun, '65 și Camera Deputaților, care ține legislația din ultimii ani, au considerat că este bine ca, totuși, aceste acte normative să rămână la ei.

Vreau să vă informez că, cel puțin actele normative care există la Arhivele Statului, sunt ținute nu după criterii legislative, ci după criterii arhivistice. Sigur, sunt criterii ștințifice, dar ele urmăresc exclusiv valoarea arhivistică. Or, după opinia noastră, toate actele normative, de la Codul Civil din 1864 și până la zi, ar trebui să stea într-un singur loc.

Dacă Parlamentul României hotărărăște că acest loc nu trebuie să fie Consiliul Legislativ, va trebui să modifice legea, dacă ni se dă în continuare nouă acest mandat, atunci va trebui să facem împreună demersurile necesare, atât la Camera Deputaților, cât și la Arhivele Statului, pentru a ne preda aceste arhive și pentru a pune depozitul oficial al legislației în ordinea firească și după criterii strict legislative.

Acestea sunt faptele pe care vi le prezentăm, vă mărturisim, într-o notă de deplină obiectivitate și sinceritate, că suntem conștienți că nu am făcut tot ce v-am prezentat în cele mai bune condiții, că nu putem în nici un caz să ne așteptăm de la dumneavoastră la calificative excepționale, însă vă rog să înțelegeți că toată această activitate am făcut-o sub presiunea timpului, practic, sugrumați și copleșiți de un volum de avize, specific dinamicii noastre legislative, dar și presați de timp. Niciodată, cel puțin din partea Guvernului, nu am putut să respectăm (mai exact, ei n-au respectat) termenul de 7 zile pe care legea ni l-a pus la dispoziție pentru a analiza un act normativ. Or, în aceste condiții, eventualele noastre scăpări își pot avea aceste circumstanțe.

Este, însă, evident că în continuare perspectivele activității noastre sunt mult mai bune. Lucrurile foarte grele pe care am avut să le înfăptuim: asanarea legislației, întocmirea evidenței oficiale a legislației, întocmirea repertoriului legislației în vigoare, întocmirea normelor de tehnică legislativă au fost înfăptuite, încât, de acum, vom putea să ne concentrăm în mod deosebit asupra avizelor și credem că, în perspectivă, vom putea furniza Parlamentului, la cererea sa, și analize tematice asupra diverselor aspecte ale sistemului legislativ, ale procesului de legiferare. Vom putea să ne orientăm chiar și asupra unei probleme de codificare, care să răspundă așteptărilor cetățenilor.

Vă mulțumesc foarte mult pentru așteptare și pentru răbdarea dumneavoastră. (Aplauze.)

Domnul Cristian Sorin Dumitrescu:

Mulțumim, domnule președinte.

Cine dorește să ia cuvântul? Domnul deputat Gaspar. Foarte scurt, domnule deputat!

Domnul Acsinte Gaspar:

Domnilor președinți,

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Întrunită la 21 noiembrie 1991, în Palatul din Dealul Mitropoliei, Adunarea Constituantă, după o activitate deosebit de laborioasă, a adoptat Constituția României, care a intrat în vigoare în urma aprobării ei prin referendumul din 8 decembrie 1991.

Dându-și seama de importanța procesului de legiferare în derularea relațiilor sociale, ca și de greutatea și complexitatea edificării unui nou sistem legislativ, Adunarea Constituantă a hotărât crearea unui organ consultativ de specialitate al Parlamentului - Consiliul Legislativ -, care să avizeze proiectele de acte normative, în vederea sistematizării, unificării și coordonării întregii legislații, și care să țină evidența oficială a legislației României. Și tot Constituția a mai prevăzut ca un atribut al Consiliului Legislativ examinarea conformității legislației cu textele Constituției și de a face Parlamentului sau, după caz, Guvernului, propuneri corespunzătoare.

Îndeplinind cerințele constituționale, Parlamentul României a adoptat în anul 1993 Legea pentru înființarea, organizarea și funcționara Consiliului Legislativ, prin care i-au fost stabilite, în afară de competențele prevăzute de Constituție și menționate mai sus, atribuții privind elaborarea și editarea de repertorii legislative, culegeri de acte normative, realizarea unor proiecte de coduri sau de alte legi de complexitate deosebită.

Este evident că, atât intenția constituantului, cât și a legiuitorului a fost aceea de a face din Consiliul Legislativ un organism care să ia parte, să contribuie realmente la facerea legilor și să fie cu adevărat laboratorul central de specialitate, de consultanță pentru inițiatorii de acte normative. Inițiatorii înființării Consiliului Legislativ au fost animați de dorința ca legea să nu fie doar un act normativ care să exprime voința suverană a națiunii, ci și un demers științific, menit să reglementeze relațiile sociale și, totodată, să prognezeze dezvoltarea socială. Din acest punct de vedere, Consiliul Legislativ este implicat din plin în procesul de elaborare a unor acte normative de înaltă ținută, care să ofere soluții legislative fundamentate științific.

Totodată, legiuitorul a vrut ca acest organism să aibă, dacă nu un cuvânt hotărâtor, cel puțin un cuvânt respectat în privința redactării, armonizării, stabilirii și conformității legislației cu prevederile și principiile Constituției.

Astăzi, s-a prezentat plenului celor două Camere ale Parlamentului primul raport de activitate al Consiliului de la constituirea sa. Ați dat ascultăre prezentării pe care a făcut-o președintele acestei instituții, cu remarci semnificative atât în părțile bune cât și în cele mai puțin bune.

Fiecăruia dintre noi ne este foarte clară necesitatea funcționării Consiliului Legislativ, precum și importanța utilizării materialelor documentare și soluțiilor emise de acesta în actul de legiferare. De aceea, Consiliului Legislativ trebuie să i se acorde importanța și considerarea pe care Constituția i le-a dat.

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Asupra a două lucrări elaborate de Consiliul Legislativ în acest interval scurt de timp de la înființarea sa aș dori să vă rețin, în puține cuvinte, atenția dumneavoastră. În primul rând, mă refer la Normele de tehnică legislative pentru elaborarea actelor normative, lucrare de o deosebită utilitate, începând cu faza redactării proiectelor și până la publicarea legilor, hotărârilor și ordonanțelor în Monitorul Oficial. De aceea, apelez la colegii seatorii să adopte cât mai urgent proiectul de lege, pentru ca apoi să fie dezbătut cu prioritate și de Camera Deputaților. Odată legiferate aceste norme, vor putea deveni un adevărat ghid tehnic și științific, care va contribui la creșterea calității activității legislative și a ficărui act normativ în parte.

O altă lucrare, pe care aș califica-o drept monumentală, de mare ținută științifică, elaborată cu multă trudă de specialiștii Consiliului Legislativ, este Repertoriul legislației României - evidența oficială. Fiecare dintre dumneavoastră a primit câte un exemplar al repertoriului și ați putut constata de îndată cât de util vă este în activitatea de identificare a legislației. Caracterizată foarte succint, această lucrare stabilește și pune la dispoziția instituțiilor statului și cetățenilor, pentru prima dată, un inventar oficial și autentic al legislației României în vigoare.

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Raportul ce ne-a fost prezentat a scos în evidență unele dificultăți în constituirea și activitatea Consiliului Legislativ. Consider că o parte din acestea nu pot fi înlăturate decât prin modificarea unor prevederi ale legii de organizare. Le am în vedere în special pe acelea care țin de efectuarea lucrărilor financiar-contabile ale Consiliului de către un compartiment de specialitate al Camerei Deputaților, deși, potrivit legii, președintele Consiliului este ordonatorul principal de credite; competențele privind numirea consilierilor și directorilor; aprobarea nomenclatorului de funcții; vechimea în activitatea juridică necesară pentru ocuparea funcției de consilier în cadrul Consiliului Legislativ. Toate aceste probleme trebuie să-și găsească rezolvarea prin promovarea unei propuneri legislative, pe care grupul nostru parlamentar o va iniția.

În încheiere, doresc să-mi exprim convingerea că sunt create toate premisele ca activitatea Consiliului Legislativ să se îmbunătățească în viitor, că atât Parlamentul cât și Executivul trebuie să acorde Consiliului timpul necesar pentru realizarea lucrărilor, că vom avea legi ce nu se mai contrazic, care să nu mai dea loc la procese și șicane, legi care, într-un cuvânt, să fie drepte și aplicabile.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Cristian Sorin Dumitrescu:

Domnul deputat Bud, din partea PUNR.

Domnul Nicolae Bud:

Doamnă președintă,

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Domnule președinte al Consiliului Legislativ,

După cum rezultă din raport, efortul profesional al Consiliului Legislativ este notabil și, noi credem, s-ar cuveni relevat corespunzător. Consiliul Legislativ prezintă azi în fața Camerelor reunite ale Parlamentului primul său raport asupra activității desfășurate de la intrarea sa oficială în funcțiune.

Din experiența de până acum, credem necesar să fie aduse în dezbatere câteva lucruri care să completeze mai bine activitatea acestui organism, și anume:

Sunt situații în care un proiect de lege, o inițiativă legislativă adoptată de una din Camere nu este însoțită de avizul Consiliului Legislativ, care să fie dat după adoptarea acestuia, când textul adoptat cunoaște modificări față de versiunea inițială. Prin urmare, sugerăm ca în acest sens să se facă aplicarea art. 2 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 73/1993, adică, președinții comisiilor parlamentare sesizate în fond să solicite aviz Consiliului Legislativ la toate proiectele de legi sau propuneri legislative după adoptarea lor de către una din Camere.

În al doilea rând, ar trebui ca alături de textul actului normativ publicat în Monitorul Oficial să figureze observațiile și propunerile Consiliului Legislativ neînsușite de inițiator sau, după caz, mențiunea că respectivul proiect a obținut aviz negativ ori aviz favorabil fără observații și propuneri.

PUNR crede că, pentru consecvență și în spiritul armonizării legislației, ca și pentru coerența sistemului legislativ, se impune ca toate proiectele de acte normative ale autorităților administrative autonome care se publică în Monitorul Oficial să fie supuse avizării Consiliului Legislativ. În prezent, practica este neomogenă, proiectele de acte normative ale Consiliului Concurenței sunt supuse avizării Consiliului Legislativ întrucât prevede legea, dar cele ale Băncii Naționale a României, Comisiei Naționale de Valori Mobiliare, autorități administrative autonome, nu sunt. Noi considerăm că nici nu este necesară o prevedere expresă în acest sens în legile organice ale acestor autorități, întrucât ele, nefiind subordonate Guvernului, așa cum hotărârile de Guvern sunt supuse obligatoriu avizării, prin analogie, trebuie supuse și proiectele de acte normative ale acestor autorități. Desigur, un amendament în acest sens al Legii nr. 73/1993 ar fi pozitiv, întrucât ar consacra soluția expresă, dar chiar în lipsa lui (o omisiune întru totul explicabilă la vremea legiferării legii menționate), soluția trebuie să funcționeze în aplicarea unor principii de drept neîndoielnice.

PUNR apreciază pozitiv raportul și activitatea Consiliului Legislativ, acesta dovedindu-și utilitatea incontestabilă pentru perfecționarea procesului de legiferare și edificare a unui sistem legislativ coerent, armonios și permanent receptiv la progres, la exigențele societății moderne și ale statului de drept. Prin urmare, vom acorda vot favorabil acestui raport.

Mulțumesc.

Domnul Cristian Sorin Dumitrescu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul deputat Ana. Poftiți!

Voci din sală:

Doi de la PDSR?!

Alte voci din sală:

Lăsați-l, domnule!

Domnul Gheorghe Ana (Hd):

Domnule președinte și stimați colegi,

Eu ridic punctual două probleme. Prima problemă, asupra căreia ne-am oprit și atunci când am votat Legea pentru înființarea Consiliului Legislativ, articol asupra căruia eu, de atunci, nu am fost de acord. Adică, dăm calitatea de ordonator principal de credite președintelui Consiliului Legislativ și evidența execuției creditelor bugetare, ordonanțarea și cheltuiala să o facă altcineva! În sensul acesta, categoric, trebuie să ne pronunțăm pentru aducerea întregii activități de evidență a cheltuielilor la nivelul ordonatorului de credite.

A doua chestiune asupra căreia am ținut să vă rețin atenția este următoarea: eu sunt foarte de acord cu problema ridicată de domnul președinte, ca originalele actelor legislative să fie păstrate în cadrul Consiliului Legislativ, ce facem atunci cu principiul, pe care l-am adoptat nu demult, cu privire la concentrarea, în gestiunea, păstrarea ș.a.m.d. a actelor statului în Arhiva Națională? Sigur că e de interes ceea ce a spus domnul președinte Dorneanu, dar este și de interes să ne gândim, să reflectăm dacă arhiva țării trebuie împărțită pe bucățele.

Mulțumesc.

Domnul Cristian Sorin Dumitrescu:

Mulțumesc, doamnelor și domnilor senatori și deputați. Permiteți-mi ca, în numele dumneavoastră, să considerăm că această activitate depusă de Consiliul Legislativ a fost în ajutorul actului legislativ și să considerăm că prezentarea acestui raport este de bun augur pentru instituție, ca atare (să nu uităm că sunt foarte multe rapoarte care, din păcate, trenează, cu privire la activitatea diverselor instituții, de ani și ani de zile, pe agenda de lucru, deci, pe ordinea de zi a Parlamentului României). De această dată am reușit să fim în timp, cred că este un semn bun pentru intrarea într-o anumită normalitate, astfel încât aceste rapoarte să fie prezentate și dezbătute, așa cum ne cere și Consiliul Legislativ de câte ori poate, la timpul potrivit.

Cu acestea, întrerup lucrările ședinței Parlamentului, dând cuvântul doamnei Paula Ivănescu.

Doamna Paula Maria Ivănescu:

Doamnelor și domnilor colegi,

Declar închisă sesiunea extraordinară a Camerei Deputaților care a început în data de 6 iulie și vă reamintesc că, pentru ziua de mâine, a fost convocată o a doua sesiune extraordinară a Camerei Deputaților, cu o ordine de zi pe care v-am citit-o și pe care o găsiți în casetele personale. Vă așteptăm mâine la ora 8,30, în a doua sesiune extraordinară a Camerei Deputaților.

Ședința s-a încheiat la ora 16,25.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 13 august 2020, 3:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro