Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Proceduri parlamentare > Proces legislativ la Camera Deputatilor > Pl-x 176/2017 > Consultare publica Versiunea pentru printare

Opinii si sugestii depuse pentru Pl-x nr. 176/2017
Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.550 din 29 noiembrie 2004 privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române

1. ASOCIATIA ROMANA PENTRU TEHNICA DE SECURITATE (ARTS) office@arts.org.ro Joi, 18 mai 2017, 16:27
  0314.405.64.02  
  Prin prezenta, Asociația Română pentru Tehnică de Securitate (A.R.T.S.) vă aduce la cunoștință punctele sale de vedere privind Pl-x 176/2017 - Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.550/2004 privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române, a Legii nr.364/2004 privind organizarea și funcționarea Poliției Judiciare, Legea nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor și a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.20 din 11 martie 2009 pentru modificarea art.13 alin.(2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne și pentru reorganizarea unor unități din subordinea Ministerului Afacerilor Interne:

1. Schimbarea autorității de reglementare a serviciilor de securitate privată poate avea consecințe majore dacă această schimbare nu este minuțios pregătită. În acest moment Jandarmeria Română nu dispune de compartimentele și competențele necesare pentru această activitate.
2. Serviciile de securitate privată includ, pe lângă serviciile de pază și intervenție, proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor tehnice de securitate. Conform legislației în vigoare autoritatea de reglementare intervine pe lanțul de activități de securitate privată, prin avizarea proiectelor tehnice pentru mai multe categorii de obiective. Pentru aceasta autoritatea trebuie să dispună de specialiști cu competențe tehnice corespunzătoare (ingineri) în fiecare județ. Jandarmeria Română nu dispune de acești specialiști.
3. Deși se consideră că Jandameria are o experiență deosebită în serviciile de pază și intervenție, modul de organizare al instituției este militar și diferă radical de serviciile de securitate privată. Cu atât mai mult ne putem aștepta la dificultăți de înțelegere a domeniului de reglementare și corespunzător o performanță deficitară. În plus se pot manifesta dificultăți majore privind schimbul de informații între autoritate și agenții economici, având în vedere că unitățile militare lucrează curent cu informații clasificate.
1. Având în vedere că sectorul serviciilor de securitate privată cumulează un număr de cca 150.000 de angajați și o cifră de afaceri de cca. 500 milioane de Euro, deteriorarea activității de reglementare poate conduce la scădere economică și șomaj, inclusiv scăderea aportului la bugetul de stat, sau pe alt plan la creșterea infracționalității, creșterea daunelor sau periclitarea sănătății sau vieții cetățenilor.
4. Suplimentar față de aceste dificultăți pe care schimbarea autorității de reglementare le poate genera, trebuie menționat că actualul cadru legal (Legea nr. 333/2003 și HG 301/2012) este depășit sub mai multe aspecte și trebuie actualizat. La nivelul IGPR a fost elaborat un nou proiect de Lege (Legea securității private) într-o largă consultare cu mediul profesional de profil și diferite asociații reprezentative pentru sectoarele principale ale economiei (bancar, energie, comercial, farmacie etc.). Acest efort de durată trebuie continuat și valorificat prin efectele sale, inclusiv prin reducerea cheltuielilor publice.
5. În situația în care se menține decizia de schimbare a autorității aceasta nu trebuie să intre în vigoare mai devreme de un an timp în care jandarmeria se poate pregăti pentru noile atribuții.

vizualizeaza fisier atasat