Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2004-2008 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2006 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 29 martie 2006 ora 12:22

2. Programul de lucru al Camerei Deputaților
aprobat

Programul de lucru al Camerei Deputaților Domnul Bogdan Olteanu:

În ceea ce privește programul de lucru, avem varianta standard, există, de asemenea, o propunere care a fost ridicată în Biroul permanent de luni și urma să o discutăm astăzi ca, dat fiind că avem o ordine de zi extrem de bogată, să luăm în considerare ca marțea viitoare să lucrăm și după amiază în plen, cu asumarea faptului că un număr de câteva zeci dintre colegii noștri se vor afla în cele trei comisii reunite pentru Statutul minorităților.

Dacă există poziții sau comentarii?

Doamna vicepreședinte Daniela Popa.

Doamna Daniela Popa:

Este adevărat, această propunere chiar eu am făcut-o în ședința trecută a Biroului permanent, în condițiile în care ziua de miercuri era destinată pentru lucrul în comisii. Acum, văd în program că miercuri avem ședință comună a Camerei Deputaților și Senatului, ceea ce ar însemna că săptămâna viitoare nu se va mai lucra deloc în comisii.

Domnul Bogdan Olteanu:

Era o ședință comună programată ceva mai de demult. Acum, din estimarea mea, nu o să dureze foarte mult acea ședință, probabil că vreo două ore, și după aceea putem trece la comisii. Dacă apreciați, sigur că putem amâna cu o săptămână.

Doamna Daniela Popa:

Atunci, putem să trecem după amiază, miercuri, activitate în comisii.

Doamna Aura Vasile:

Cred că, dacă rămâne ședința comună pentru ziua de miercuri, pentru că, oricum nu mai încep comisiile, să rămânem în sală și să continuăm plenul miercuri, continuând ordinea de zi. Pentru că, și la comisii sunt foarte multe rapoarte, sunt foarte multe proiecte pentru care Guvernul grăbește a fi înaintate către Biroul permanent și cred că miercuri, oricum nu ne mai întoarcem la comisii, să rămânem în sală. Și facem marți după amiază comisii și miercuri facem ședință comună, urmată de plen.

Domnul Bogdan Olteanu:

Singura problemă ar fi că în aceste condiții, cel puțin Comisia juridică, una dintre cele mai încărcate nu o să mai aibă ședințe săptămâna viitoare, pentru că marți lucrează în comisii reunite.

Doamna Aura Vasile:

În orice caz, nu cred că se poate ca marți după amiază să facem plen, pentru că, comisiile au mult de lucru. Este într-adevăr, ordinea de zi încărcată la plen, dar și comisiile au multe proiecte de legi care au termene re-replanificate.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul Cristian Rădulescu, vă rog.

Domnul Cristian Rădulescu:

Domnule președinte, ceea ce primează pentru mine este faptul că am ajuns din nou la peste o sută de inițiative care sunt pe ordinea de zi și, de data aceasta, nu sunt chiar toate de respingere ci sunt vreo 30-40 de aprobare și multora le expiră termenul și atunci, sunt neapărat de părerea să includem pe ordinea de zi o după masă în care să lucrăm în plen. Deci avem două posibilități, ori miercuri după amiază să lucrăm în plen - fac o paranteză aici, miercuri dimineață nu o să ne mai rămână timp pentru lucrat în Camera Deputaților, fiindcă Camerele reunite, întotdeauna, funcționează greoi, o să avem niște alegeri și vor fi acele momente pierdute cu voturile și nu cred că ne mai rămâne nici un minut.

Eventual, putem să punem miercuri, după masă, plenul Camerei Deputaților sau putem face altceva și îi împăcăm pe mai mulți, să punem plen marți după amiază, dar să avem numai respingerile și în timpul acesta, cele trei comisii care lucrează pe Statutul minorităților să-și continue treaba. E o alternativă.

În orice caz, cred că niciodată, o ordine de zi cu o sută de puncte neparcurse nu dă bine.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul secretar Rușanu, vă rog.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Miercuri, după ședința comună, trebuie să fie comisii, pentru că noi avem Birou, având Birou, trei membri nu pot ca să lipsească din Birou ca să conducă ședința în plen. Și atunci, dați peste ședința de Birou miercuri, pentru că se lucrează în comisii. Deci miercuri, după ora zece sau zece și jumătate când noi începem ședința de Birou, ceilalți colegi se pot retrage în comisii, să lucreze acolo. Dacă punem plen în continuare, miercuri, nu putem să ținem Biroul permanent al Camerei.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, domnul Marton Arpad.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Și, dacă doriți, pot să mai complic treaba, cu susținerea dintotdeauna, adică într-o perioadă de vreme a opoziției, corect pe regulament, cum că trebuie să avem o zi întreagă pentru comisii, care, în situația în care lucrăm luni, marți și miercuri în plen, se poate realiza numai în ziua de joi. Deci singura soluție ar fi ca să avem Biroul permanent de la ora unu sau douăsprezece și de la ora două să avem plen, miercuri după amiază, iar joi să se lucreze în comisii. Altfel, nu văd cum.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul Eserghep.

Domnul Gelil Eserghep:

În principiu, și eu sunt de acord cu același lucru, să avem marți după amiază plen, pentru a termina cu ceea ce avem pe ordinea de zi, miercuri după amiază la fel, plen după amiază și joi comisii.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul Rușanu.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Stimați colegi, haideți să avem o discuție foarte clară, dacă miercuri dimineață este ședință comună a Camerei Deputaților și Senatului, care începe la ora nouă și se va termina la ora unsprezece, de la ora unsprezece, repet, colegii noștri pot să lucreze mai departe în comisii, pentru că și așa, comisiile încep la ora zece.

De la ora unsprezece până seara, pot să lucreze în comisii foarte bine, până când își epuizează programul.

Domnul Bogdan Olteanu:

Revenim la situația pe care o avem. Avem un program de lucru. El este impus, pentru că am căzut de acord în ședința celor două Birouri permanente că miercuri vom ține Camere reunite, singura decizie importantă, până la urmă, este dacă mai punem o ședință de plen sau nu mai punem o ședință de plen, pentru a mai scurta ordinea de zi. Variantele sunt foarte simple, ori o punem marți după masă, ori miercuri după masă. Mai avem și cea de-a treia variantă, să lucrăm și joi după amiază în plen.

Nu-mi rămâne, în aceste condiții, decât să vă propun aceste trei variante și să decidem asupra uneia dintre ele sau asupra nici uneia, dacă nu mai există puncte de vedere.

Domnul Rădulescu.

Domnul Cristian Rădulescu:

Domnule președinte, faceți mai întâi propunerea de principiu, ca să se lucreze o jumătate de zi în plus.

Domnul Bogdan Olteanu:

Sigur, și să vedem dacă ea trece.

Biroul permanent, introducem o jumătate de zi în plus într-una dintre zilele în care se poate introduce, ca principiu. Cine este pentru?

Bun, s-a rezolvat, rămânem atunci cu programul de lucru al Camerei Deputaților pentru perioada 3-8 aprilie, așa cum a fost propus.

Vreau doar să subliniez faptul care înțeleg că va fi ridicat și la capitolul "Diverse", că în următoarele săptămâni vor fi o sumedenie de zile libere.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Dacă-mi permiteți, domnule președinte, s-ar părea, uitându-mă pe calendar, că aceasta este singura săptămână în care mai putem să punem o jumătate de zi pentru plen, așa că ar trebui să ne gândim și să facem acest efort. Următoarea săptămână, pe 16 aprilie este Paștele catolic, joi, 13, va fi joia mare pentru catolici, așa că se va putea lucra numai luni, marți și miercuri.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul Marton.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu cred că, totuși, această propunere de a pune teoretic o jumătate de zi în plus, nu a fost cea mai inspirată, pentru că jumătate de zi în plus poate să fie și pentru ziua de miercuri, și pentru ziua de joi. În mod evident, jumătate de zi în plus, nu putem fi de acord, pentru că nu are nici un rost, ne facem de râs.

Dacă ne punem altfel întrebarea, cine este de acord să lucrăm miercuri, până seara, este altceva. Deci vă rog să supuneți această propunere la vot, pentru că s-ar putea să treacă.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă propun, ca variantă de lucru, să lucrăm miercuri după amiază în plen, pe propunerile de respingere și, în același timp, acele comisii care au o agendă extrem de încărcată, cum este, de exemplu, Comisia juridică, cum este, dacă nu mă înșel, Comisia pentru industrii, sunt câteva comisii care vor putea face o solicitare de a lucra în comisii. Este vorba de respingeri și, ca atare, nu va fi o tragedie.

Vă propun această variantă. Cine este pentru, Biroul permanent? Mulțumesc. Comitetul ordinii de zi? Vă mulțumesc, s-a aprobat.

Vom lucra miercuri după amiază în plen, de la ora cincisprezece.

Supun aprobării dumneavoastră programul de lucru, cu modificarea cu care ați fost de acord. Biroul permanent? Da, mulțumesc. Unanimitate. Comitetul liderilor? Da, mulțumesc. Unanimitate.

S-a aprobat programul de lucru, cu modificarea operată.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 10 aprilie 2020, 10:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro