S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de luni, 16 aprilie 2007

 

 

Şedinţa a început la ora 1310 .

Lucrările au fost conduse de domnul Bogdan Olteanu, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnii Valer Dorneanu, Lucian Bolcaş şi doamna Daniela Popa – vicepreşedinţi; Ioan Munteanu,  Valeriu Zgonea, Dan Radu Ruşanu, Gheorghe Albu – secretari; Hunor Kelemen, Ioan Oltean,– chestori; doamna Aurelia Vasile  – PSD, Ioan Merce –  PRM, Cristian Rădulescu – PD, George Crin Antonescu  – PNL, Varga Attila – UDMR, Nicolae Popa – Partidul Conservator, Corneliu Ciontu – Grup deputaţi independenţi  şi doamna Georgeta Ionescu, secretar general al Camerei Deputaţilor.

Invitaţi: doamna Cristina Pocora, secretar de stat, domnii Mihai Unghianu - secretar generali adjunct;  doamna Laura Riteş - Cancelaria Preşedintelui Camerei Deputaţilor; Cornel Poteraşu - Secretariatul General, Cristian Ionescu – şef Departament Legislativ; domnii Georgică Tobă, Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului tehnic; Gheorghe Popescu - Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen; Constantin Bantaş - Serviciul pentru lucrări în comisii; doamna Gabriela Enea - Direcţia pentru relaţii publice.

 

*

 

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Bună ziua, doamnelor şi domnilor, dacă sunteţi de acord să începem?

În legătură cu ordinea de zi, există şi o serie de documente pe lista suplimentară, dacă există obiecţii, observaţii comentarii?

Nu sunt, atunci, o considerăm adoptată.

 

 

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

În ceea ce priveşte programul de lucru, sigur, trebuie să subliniem faptul că, deocamdată, nu cunoaştem programul de lucru în Camere reunite, din această săptămână, el depinde, după cum am discutat şi săptămâna trecută, de calendarul de lucru al Curţii Constituţionale.

Am să discut, după această şedinţă, şi cu domnul preşedinte Vida, să-l întreb, în ce măsură ne poate da un termen la care să ne transmită acel aviz.

În funcţie de asta, sigur că am să vă informez şi, probabil, vom convoca o şedinţă de Birouri permanente reunite, dar, deocamdată, nu ştim când şi cum.

În aceste circumstanţe, dacă nu sunt observaţii, vă supun aprobării programul de lucru.

Vă rog, doamna vicepreşedinte!

 

Doamna Daniela Popa:

Din câte îmi aduc aminte, la şedinţa trecută a Biroului permanent am discutat şi am stabilit că ar fi oportun ca în această săptămână să se ţină două şedinţe de plen comun, una pentru suspendare, funcţie de când vine decizia de la Curte şi cealaltă pentru toate problemele înscrise pe ordinea de zi, dacă aţi discutat cu preşedintele Senatului şi ce răspuns v-a dat.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Fără îndoială, dar trebuie să aşteptăm să vedem care este calendarul primei şedinţe şi, în funcţie de asta, o să stabilim cum lucrăm, eventual, toată ziua de miercuri sau, poate, miercuri şi joi dimineaţă. Deci în momentul în care avem şi poziţia Curţii Constituţionale, o să ne putem organiza.

Supun, atunci, aprobării Comitetului liderilor programul de lucru, aşa cum este propus. Cine este pentru? Da, vă mulţumesc, aprobat.

 

 

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Ordinea de zi, obiecţii observaţii, comentarii?

Vă rog, domnule Munteanu.

 

Domnul Ioan Munteanu:     

Dacă-mi permiteţi, v-aş ruga ca proiectul de la punctul 1 pe nota suplimentară să fie introdus undeva pe la punctul 4 sau 5, având în vedere că este de mare importanţă. Noi l-am retrimis la comisie, comisia a făcut raportul rapid, ştiţi foarte bine că, noi spunem că îşi face efectul, dar îşi face efectul din punct de vedere european al fondurilor abia când devine lege. Deci trebuie să îi dăm drumul cât mai repede.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Fără nici o problemă, dacă sunteţi de acord, o să rog secretariatul.

Da, vă mulţumesc.

Vă rog, domnule deputat Popa.

 

Domnul Nicolae Popa:

Vă mulţumesc, domnule preşedinte.

La punctul 26 este prevăzut spre dezbatere proiectul de Lege privind completarea articolului 140 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, aici este trecută amânarea dezbaterii, v-am ruga (şi colegii noştri) să aprobaţi dezbaterea în regim normal a acestui proiect de lege şi, dacă se poate, cu propunere pentru adoptare marţi, la votul final.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Îmi pare rău, dar propunerea pentru adoptare nu vi se poate aproba, pentru că este vorba de propunerea de respingere a comisiei, dar putem să o dezbatem în plen şi acolo se poate face, eventual, o retrimitere la comisie.

 

Domnul Ioan Munteanu:     

Dacă-mi permiteţi, este amânată dezbaterea de mai mult timp, la solicitarea Grupului PC şi acum este la punctul 26 pe ordinea de zi şi, de fapt, domnul Popa ne roagă să o aducem mai în faţă, ca să treacă, nu?

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Nu, nu, domnul Popa ne roagă să o punem pe ordinea de zi mai....

 

Domnul Ioan Munteanu:     

Dar este!

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Dacă nu sunt obiecţii....

Vă rog, domnule deputat Oltean.

 

Domnul deputat Ioan Oltean:

Domnule preşedinte, doamnelor şi domnilor colegi, am aprobat programul pe săptămâna aceasta. Realizăm că, de mai bine de un an de zile, activitatea principală, două zile şi jumătate, se desfăşoară în cadrul comisiilor permanente ale Camerei Deputaţilor. În schimb, dacă ne uităm la anexele de la ordinea de zi, o să constatăm că cele mai multe dintre actele normative care sunt pe ordinea de zi sunt cu rapoartele nedepuse la termenele stabilite de către Biroul permanent al Camerei.

Dacă în ceea ce priveşte actele normative pentru care Camera Deputaţilor este Camera decizională, problema nu este atât de gravă, pentru că, în final, raportul se dezbate, problema este foarte gravă pentru acele acte normative care trec prin aprobare tacită. Şi suntem în situaţia în care, acte normative extrem de importante au trecut şi trec prin Camera Deputaţilor într-o asemenea procedură.

Nu vreau să pun la îndoială, sub nici o formă, competenţa Senatului în a le analiza cu foarte multă atenţie, aceste acte normative, cele pentru care Senatul este Cameră decizională, dar este inadmisibil, domnule preşedinte, ca aceste acte normative, dintre care la multe termenul s-a prelungit de la 45 de zile la 60 de zile, să fie în aceeaşi situaţie şi, de multe ori, la Comisii, la care programul nu este atât de încărcat sau ordinea de zi nu este atât de încărcată, încât să justifice o asemenea atitudine.

M-am uitat pe anexă şi constat că o mulţime de comisii, cum este Comisia pentru sănătate, cum este Comisia pentru învăţământ, Comisia pentru agricultură, Comisia pentru muncă şi alte comisii, Comisia pentru buget, a căror ordine de zi nu a fost niciodată supraîncărcată, în aşa fel încât să nu fie în măsură ca, în termenul normal, să adopte acele acte normative şi, totuşi, ele sunt cu termenele depăşite.

Eu am mai ridicat problema, domnule preşedinte, că mai mult de jumătate din comisiile permanente nu lucrează nici miercurea, nici joia, deşi în programul nostru este fixat program de lucru şi o declar asumându-mi întreaga responsabilitate. Eu v-aş ruga, domnule preşedinte, ca vicepreşedinţii care sunt responsabili de aceste comisii să verifice şi să informeze Biroul permanent legat de această chestiune. Dacă veţi merge, joia, veţi constata că nici o comisie nu lucrează, prin excepţie, Comisia juridică, dar foarte rar. Miercurea, jumătate, marţea după amiază se lucrează o oră două şi se pleacă.

Este inadmisibil, domnule preşedinte! Un asemenea mod de lucru, în cadrul comisiilor permanente este de netăgăduit şi nu poate fi încurajat în continuare. Dacă tot lucrăm miercurea şi joia în comisii, atunci, măcar, să ne străduim ca toate rapoartele să fie depuse în termen.

Eu ştiu că mai există probleme la Comisia juridică, poate, uneori, la Comisia de buget, la Comisia economică, unde volumul de muncă este mare, dar la multe alte comisii nu există această justificare şi, cu toate acestea, avem peste o sută de acte normative ale căror rapoarte nu sunt depuse în termen, punându-ne în dificultate să lucrăm în plen şi, în al doilea rând, dând posibilitatea ca prin Cameră să treacă o mulţime de acte normative prin aprobare tacită!

Trec, poimâine, miercuri sau joi, în 19.04 se împlineşte termenul pentru cinci acte normative extrem de importante, propunerile care vizează securitatea naţională. Sunt acte normative care reglementează un domeniu extrem de important şi la care o dezbatere la nivelul Camerei Deputaţilor ar fi fost foarte bine venită. Suntem puşi în situaţia de a nu avea raportul şi de a le înainta Senatului să le adopte.

V-aş ruga ca, în această privinţă, Biroul permanent să manifeste mult mai multă atenţie faţă de activitatea comisiilor şi să nu mai îngăduim, cu atâta uşurinţă, prelungirea termenelor şi nerespectarea termenelor stabilite de Biroul permanent.

Vă mulţumesc.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Vă mulţumesc, domnule deputat. Din fericire, cele mai multe dintre comisiile pe care le-aţi invocat sunt comisiile care, de obicei, discută proiecte în calitate de Cameră decizională şi acolo nu este pericolul adoptării tacite.

În ceea ce priveşte pachetul legilor siguranţei naţionale, am aceeaşi părere ca dumneavoastră, sigur că putem să cerem colegului vicepreşedinte, care se ocupă de acea comisie, nu ştiu exact cine este, să facă o verificare acolo. Mi-e teamă că vom descoperi că în primele 30 de zile din acestea 60 nici măcar nu s-au pus în discuţie, dar vom constata cu tristeţe că lăsăm înţelepciunii colegilor senatori discutarea acestor proiecte.

Vă dau, însă, perfectă dreptate! Vedem, de altfel, în fiecare joi, la televizor, că nu lucrează comisiile, chiar cei dintre noi care sunt în circumscripţii şi pot să se uite seara la televizor, văd sigur acest lucru, cei care sunt prin Cameră, aşa cum sunt şi eu, constată la faţa locului. Dar cum ştim, mandatul, domnule deputat, nu este imperativ şi fiecare şi-l administrează cum consideră!

 

Domnul Ioan Oltean:

Comisiile nu lucrează, dar prezenţa este semnată şi, pentru zilele respective, se încasează şi indemnizaţiile.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Asta este responsabilitatea personală a preşedinţilor sau a secretarilor care fac acea prezenţă!

Bun, cu aceste observaţii, ordinea de zi, inclusiv nota suplimentară, dacă sunteţi de acord? Vă mulţumesc, s-au aprobat.

 

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Notă privind iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent. Obiecţii, observaţii? Nu sunt.

Nu există solicitări de proceduri de urgenţă, luăm act, atunci, vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 4

Solicitare din partea Comisei juridice, de disciplină şi imunităţi

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Solicitare din partea Comisiei juridice, Comisia juridică doreşte să lucreze în această după masă, exact pe argumentaţia pe care a ridicat-o mai de vreme şi domnul chestor Oltean, dacă sunteţi de acord să le aprobăm? Înţeleg că nu sunt obiecţii, vă mulţumesc.

 

 

PUNCTUL 5

Scrisoare din partea Preşedintelui Curţii Constituţionale privind încheierea mandatului de judecător al domnului Tudorel Toader

 

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Scrisoare din partea preşedintelui Curţii Constituţionale privind încheierea scurtului mandat de judecător al domnului Tudorel Toader.

Conform prevederilor constituţionale, în următoarele două luni va trebui să desemnăm, din partea Camerei Deputaţilor, un judecător la Curtea Constituţională.

Rog liderii de grup să poarte discuţia necesară pe această temă.

 

PUNCTUL 6

Sesizare din partea domnului deputat Mircea Ciopraga, vicepreşedinte al Comisiei pentru industrii şi servicii

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Sesizare din partea domnului deputat Mircea Ciopraga.

Înţeleg că este o problemă de emiterea unui aviz şi de prezenţa la comisie.

Doamna deputat, sunteţi de la comisie, ştiţi ceva de această problemă? Poate că o lămuriţi cu domnul Ciopraga şi nu o mai discutăm în Birou. Înţeleg că este un aviz, nu este un raport, deci bănuiesc că lucrurile se pot lămuri relativ uşor.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Ne-am lămurit despre ce este vorba, noi am pus pe aviz şi Comisia economică, deci teoretic, să spunem că este rezolvată.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

E în regulă, dacă nu mai sunt probleme.

 

PUNCTUL 7

Solicitare din partea domnului deputat Becsek-Garda Dezso Kalman

Domnul Bogdan Olteanu:    

Solicitarea domnului deputat Becsek-Garda Dezso Kalman.

 

Domnul Varga Attila:

Dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte!

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Vă rog, domnule deputat Varga, aveţi cuvântul.

 

Domnul Varga Attila:

Domnule preşedinte, doresc să susţin solicitarea colegului meu.

Săptămâna trecută, când au avut loc voturile finale, propunerea legislativă privind reorganizarea terenurilor agricole nu a fost adoptată, datorită lipsei unui singur vot.

Eu cred că, într-un fel, procedura a fost viciată, deşi, poate că vi se pare că, oarecum, forţez acest lucru, pentru că, din cele expuse de colegul meu rezultă că trei colegi nu şi-au exprimat votul, respectiv, unii au exprimat un vot favorabil, dar prin ridicarea mâinii. Eu ştiu că nu se pot îmbina cele două modalităţi de voturi, dar dacă luăm voinţa şi exprimarea voinţei deputaţilor într-o chestiune, deci în speţă, în cazul unui proiect de lege, atunci era explicit că încă erau doi-trei colegi care şi-au exprimat astfel poziţia faţă de acest proiect.

Eu ştiu că nu există precedent de a reveni asupra unui vot şi nu există ceva explicit nici în Regulamentul Camerei, în acest sens, dar, totuşi, ar trebui să soluţionăm, într-un fel, această solicitare, pentru că s-a exprimat, totuşi, voturi într-un fel şi era posibil de a constata care este voinţa colegilor care sunt pentru. Deci eu sunt obligat să susţin această solicitare a colegului meu, eventual, chiar şi revenirea asupra votului sau luarea în calcul a voturilor exprimate de colegi care s-au exprimat prin ridicarea mâinii.

Sunt conştient că, oarecum, forţăm procedura, dar mai este şi o parte pentru viitor, ar trebui să fie o soluţie, în situaţia în care, unii colegi, din anumite motive nu au asupra lor cartela de vot, fie că au lăsat-o acasă sau, mă rog, nu contează observaţiile, sub semnătură, dacă ar putea ridica o altă cartelă, oricum nu pot vota de două ori, să aibă această posibilitate, pentru că sunt prezenţi, au o anumită poziţie şi nu se pot exprima, datorită faptului că nu au la îndemână această cartelă.

Ştiu că nu se poate invoca propria culpă, într-o asemenea situaţie, dar, ca vicelider al grupului, sunt obligat să susţin această solicitare a colegului meu.

Vă mulţumesc.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Vă mulţumesc, domnul deputat Munteanu.

 

Domnul Ioan Munteanu:     

Sigur că, cred că este clar pentru toţi dintre noi că nu avem prevedere de text regulamentar pentru refacerea votului.

Eu îi înţeleg solicitarea, supărarea domnului deputat privind faptul că îi lipseşte un vot. Vreau să spun că sunt unul dintre semnatari, alături de domnul deputat, dar aş vrea să vă spun că nu înţeleg modul de adresare .... vă atrag atenţia .... vă atrag atenţia .... care nu cred că ar trebui să caracterizeze relaţia dintre Biroul permanent şi un coleg al nostru deputat.

Şi apoi, aş vrea să vă mai spun un lucru foarte important, dacă domnul deputat Garda era prezent în ziua plenului, la vot, legea era trecută. Deci votul lui putea să fie decisiv! Nu era prezent, îmi pare rău! Nu a fost, amintiţi-vă bine cine a susţinut proiectul lui!

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Domnul vicepreşedinte Dorneanu şi domnul vicepreşedinte Bolcaş.

 

Domnul Valer Dorneanu:     

Stimaţi colegi, nu aş vrea să abordez fondul chestiunii, propunerea poate să fie oportună, lăudabilă, dar trebuie să ne referim, strict, la procedura regulamentară de adoptare a legilor.

Spunea domnul Varga, un distins jurist şi, în orice caz, pe regulament este doctor, că lipsa unui precedent nu ne aduce un argument pentru susţinerea repetării votului. Parafrazându-l, vreau să-i spun, crearea unui precedent periculos ne poate duce, însă, într-o situaţie destul de alarmantă. Dacă noi creăm posibilitatea revotării, pentru felurite argumente, vă daţi seama care ar mai fi disciplina regulamentară şi disciplina votului şi respectul pe care trebuie să îl avem faţă de un vot dat la un termen anume, în nişte împrejurări date.

Nu cred că, orice s-ar fi întâmplat la data votului, ne poate justifica o hotărâre care să încalce regulamentul, pentru că regulamentul, deocamdată, consacră un singur fel de vot pentru toţi deputaţii, nu unul votează apel nominal, celălalt cu bilă şi celălalt, eu ştiu, cu altă modalitate.

Vă mărturisesc, şi eu am fost pus în situaţia să-mi uit cartela acasă şi nu am votat.

Deci nu putem, doar dacă schimbăm regulamentul – şi ar fi foarte periculos – nu că ar fi neapărat periculos, dar ar fi un lucru nehotărât şi neclarificant, prin regulament se stabileşti trei sau două modalităţi concomitente de vot, rezervate unui grup sau altui grup de deputaţi. Deci deocamdată, regulamentul este acesta. Dacă vrem, neapărat, să dăm posibilitatea celor care îşi uită cartelele să voteze, va trebuie să modificăm regulamentul, dar nu cred că este o soluţie bună.

În aceste situaţii, nu ne rămâne decât calea regulamentară, reluarea propunerii, în sesiunea următoare, în condiţiile prevăzute de regulament. Mulţumesc.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Domnul vicepreşedinte Bolcaş.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:    

În principiu, colegul Valer Dorneanu a spus cam acelaşi lucru pe care doream să-l spun şi eu, dar culmea, l-a spus chiar folosind cuvintele pe care vroiam să le folosesc în legătură cu precedentul ce se poate crea.

Problema este în felul următor, regulamentul nu îngăduie această modalitate de contestare a votului, votul se contestă în plenul în care a fost exprimat, responsabilitatea este a preşedintelui de şedinţă, care ia hotărârea corespunzătoare şi nu se poate ca un Birou permanent să desfiinţeze votul dat de un plen şi consemnat ca atare. Asta este de principiu.

Forţarea notei ar crea un precedent nu periculos, contrar regulamentului şi nu putem să creăm precedente contrare regulamentului.

Însă problemele ridicate sunt, una neadevărată şi una interesantă. Una, neadevărată, este cea referitoare la timpul pentru exprimarea voturilor, care a fost mai mic. Timpul este măsurat electronic, aici nu avem ce discuta şi regret că un deputat îşi permite să afirme, sub propria semnătură, asemenea neadevăruri.

Doi, problema votului, nici acum şi cred că nici în perspectivă, nu se va putea amesteca modalitatea de vot, care se hotărăşte de către preşedintele de şedinţă, la începutul dezbaterilor.

Aşa că, din păcate, nu avem ce face cu o asemenea cerere.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamna secretar general, doreaţi să interveniţi?

 

Doamna Georgeta Ionescu:  

Da, doar pentru o clarificare tehnică. E posibil ca nu toţi domnii deputaţi să aibă această informaţie: la pierderea sau în momentul în care cartela nu este la îndemâna celui care o posedă, Secretariatul tehnic poate să elibereze într-un interval de 15 minute, maxim 30 de minute de la momentul solicitării o nouă cartelă, lucru care se face prin anularea automată a celei deţinute anterior. Aceasta pentru că a solicitat o soluţie tehnică la o asemenea situaţie. Mulţumesc.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, domnule deputat Varga.

 

Domnul Varga Atilla:

Mulţumesc doamnei secretar general pentru această lămurire. Pentru că poate mulţi colegi nu ştiu acest lucru, poate ar trebui să le aducem la cunoştinţă pentru că sunt convins că mulţi nu ştiu de această posibilitate. Deci, mulţumesc pentru aceste precizări şi doream doar atât, să fie adus la cunoştinţa colegilor că poate mulţi nu ştiu de această posibilitate.

Eu am înţeles argumentările dumneavoastră, dar eram obligat în calitate de vicelider să susţin această solicitare. Vă mulţumesc.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulţumesc, domnule deputat.

Eu am să mai completez doar un singur lucru. Prevederile regulamentare sunt cât se poate de clare în ce priveşte momentul în care se poate contesta o procedură de vot şi persoanele care o pot contesta şi nu s-au întrunit aceste condiţii.

Vreau doar să precizez, domnule deputat Varga şi o să vă rog să-i transmiteţi şi domnului coleg Garda că în ce priveşte respectarea perioadelor de timp pentru  procedurile de vot, atunci când e vorba de legi organice, mă asigur că se respectă întotdeauna intervalul de 10 secunde, tocmai pentru că este necesară consemnarea exactă a numărului de voturi obţinut.

În ce priveşte legile ordinare, fac o singură excepţie. Atunci când deja s-au strâns 166 de voturi în favoarea unui proiect sau împotriva unui proiect, atunci sigur că procedura nu mai are sens să continue, pentru că e evident că majoritatea este întrunită, fiind vorba de o majoritate absolută. În celelalte situaţii, sigur, aştept până la sfârşit.

Deci, nu se poate pune problema la o lege organică să nu fi fost respectată această prevedere privitoare la intervalul de timp. Sigur însă că există procedurile curente referitoare la introducerea unei noi propuneri legislative sau la amendarea unui proiect aflat în circuit legislativ. E o situaţie nefericită care, iată, se repetă. Şi la avizul pentru celebrul referendum am avut aceeaşi situaţie nefericită. Atunci, sigur că probabil domnul deputat Garda a fost fericit că a lipsit un vot. De această dată este trist.

Vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea domnului Hans-Gert Pöttering, preşedintele Parlamentului European

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Aceasta este pentru colegii de la grupurile parlamentare, care să facă propuneri. Deci, invităm reprezentanţii grupurilor parlamentare, în colaborare cu Secretariatul general, să propună, dacă consideră necesar, participanţii.

 

PUNCTUL 9

Solicitare din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Ziua de 3 mai, orele 12,00-19,00 – masă rotundă, „care va fi organizată în perioada în care Camera Deputaţilor nu are program”. Joi este 3 mai. Atunci, dacă nu sunt obiecţii, observaţii, comentarii, mulţumesc. O să transmitem şi comisiei mulţumiri pentru înţelegerea observaţiilor pe care le-am făcut mai înainte.

 

PUNCTUL 10

Solicitare din partea Subcomisiei de anchetă privind cercetarea legalităţii retrocedării Castelului Bran şi a procedurii de scoatere la vânzare

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Solicită prelungirea termenului de prezentare a raportului. Obiecţii, observaţii? Nu sunt. Dacă sunteţi de acord, să aprobăm atunci. Să cerem subcomisiei să pregătească un proiect de hotărâre, pe care să-l introducem azi-mâine în plen. Cu acordul dumneavoastră, dacă îl pregătesc astăzi, să-l punem pe ordinea de zi de mâine, fără să-l mai introducem prin Biroul permanent. Mulţumesc.

 

 

PUNCTUL 11

Solicitare din partea Consiliului Economic şi Social

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Consiliul Economic şi Social ne solicită sprijin în a le pune la dispoziţie acea sală în care, cu titlu gratuit, activează ONG-urile, pentru a-şi ţine şedinţele săptămânale. Dacă sunteţi de acord?

 

Domnul Dan Radu Ruşanu:

Să le fixeze de la ora 10,00 şi până la 13,00 poate să-şi termine şedinţa.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dar sala este la nivelul S-2, cu intrare direct din stradă. Este o altă intrare, diferită de cea de la restaurant. Este o sală pe care ONG-urile au primit-o acum un an spre folosinţă gratuită.

Dacă nu sunt obiecţii, mulţumim. Măcar să înceapă să funcţioneze CES-ul. Deocamdată nu şi-a ales conducerea.

 

PUNCTUL 12

Solicitare din partea Asociaţiei Berarii României

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă informez că am mai primit şi eu câteva solicitări, pe care le-am trimis comisiei. Dacă sunteţi de acord, să o trimitem şi pe aceasta comisiei, spre informare. Ne solicită să trimitem pentru raport Comisiei juridice şi pentru aviz Comisiei pentru industrii şi servicii... Luăm act de această solicitare.

 

PUNCTUL 13

Acţiunea „Model Uniunea Europeană”

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamna secretar general, vă rog.

 

Doamna Georgeta Ionescu:  

Solicitarea vine ca urmare a programului pe care noi l-am mai derulat deja cu Asociaţia Pro Democraţia. După cum ştiţi, am avut Parlamentul Tinerilor. Acum este vorba de Parlamentul European al Tinerilor.

Obligaţia instituţiei noastre, pe care ne-o asumăm, dacă veţi da acceptul, se referă la săli şi la oferirea unui prânz pentru tinerii  care vor participa la acest proiect, precum şi două pauze pentru cafea.

(Lucrările sunt conduse de domnul vicepreşedinte Valer Dorneanu)

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Sunt comentarii? Deci, sunteţi de acord să punem la dispoziţie sălile şi să fim de acord cu cheltuiala financiară.

 

Doamna Georgeta Ionescu:  

Este în week-end, îmi cer scuze. Este vorba de sâmbătă şi duminică.

 

Domnul Kelemen Hunor:

Domnule vicepreşedinte, este o problema cu sala grupurilor. Acolo unde ţinem noi şedinţele, în week-end sălile sunt închise, colegii lasă pe birouri documentele, nu pleacă cu ele acasă fiindcă sunt multe hârtii acolo şi, dacă este week-end, cine va asigura paza? Deci, este vorba de sălile grupurilor, nu vorbesc de comisii, de plen, de restaurant ş.a.m.d., dar cu sala de la noi cel puţin există o problemă. Bănuiesc că şi ceilalţi colegi vor fi de acord că trebuie să găsim o soluţie, ori vine cineva din staff-ul tehnic, nu ne priveşte, ori găsim o altă soluţie.

 

Domnul Valer Dorneanu:    

Doamna Ionescu, vă rog să răspundeţi.

 

Doamna Georgeta Ionescu:  

Mi-aş permite să fac o sugestie. Acolo unde grupul parlamentar acceptă ca din partea sa, fie staff, fie chiar un parlamentar să colaboreze cu aceşti tineri, să fie pusă la dispoziţie sala de grup parlamentar cu acordul grupului, acolo unde nu vom avea săli pentru un grup parlamentar, vom încerca să suplinim cu altă locaţie, în palat. Găsim o sală pe care o desemnăm, o nominalizăm ca fiind a grupului parlamentar respectiv.

 

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Mai sunt reţineri din partea altor grupuri parlamentare? Nu. Atunci, să rămânem cu menţiunea ca pentru Grupul UDMR să existe discuţia şi înţelegerea la data respectivă. Găsiţi un deputat, un membru al staff-ului care să fie acolo prezent.

Doamna secretar general, cu Grupul UDMR discutaţi separat, înainte de data respectivă.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:  

Permiteţi o observaţie. V-aş ruga, atunci când se face acest memorandum care presupune şi o cheltuială minimă din partea Camerei Deputaţilor, să se precizeze o sumă estimativă, ca să ştim ce aprobăm, pentru că aprobăm prânzul şi două pauze pentru cafea, ore suplimentare la cei de la restaurant şi ne trezim că... Nu e vorba de rigoare, mă interesează să fie o sumă estimativă, ca să ştim că am aprobat o limită de sumă, nu?

Dar nu este nici o problemă, sub această rezervă cred că putem aproba. Nu cred că este o sumă astronomică dar eu, când aprob ceva care înseamnă şi o cheltuială, trebuie să am o limită de sumă. E o lege de finanţe.

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Are dreptate domnul vicepreşedinte. Doamna secretar general, vă rog ca miercuri să precizaţi suma globală în care ne vom încadra cu această cheltuială, iar celelalte lucruri le veţi rezolva în calitate de şefă a aparatului.

 

PUNCTUL 14

Informare din partea Direcţiei Afaceri Europene

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Vă rog, doamna secretar general.

 

Doamna Georgeta Ionescu:  

Întrucât domnul secretar Zgonea a solicitat în şedinţa Biroului permanent din 12 martie clarificări, s-a întocmit această informare.  Pentru a se face, trebuie o decizie a Biroului permanent şi, bineînţeles, alocaţie bugetară. Nu avem momentan prinsă în buget această sumă pentru că la construcţia bugetului pe 2007 nu s-a avut în vedere acest lucru, dar putem identifica o resursă alternativă, dacă se doreşte acest lucru.

 

Domnul Valer Dorneanu:    

Doamna secretar general, socotim incidentul cu informarea sau prezentarea unei note pentru Biroul permanent încheiat şi dumneavoastră prezentaţi materialul. Nu este vorba de un interes personal al domnului Zgonea, aceasta am vrut să subliniez.

 

Domnul Valeriu Zgonea: 

Eu v-am rugat un singur lucru – dumneavoastră i-aţi dat-o domnului Racoţi, nu am nici o problemă – să facem acelaşi lucru pe care îl fac şi celelalte 26 de state membre. Dacă intri în Parlament şi te uiţi pe orice canal, fiecare ţară are două canale de televiziune, un public, unul privat de informaţii, dacă nu există un public şi au schimb reciproc de canale ale Parlamentelor naţionale. Toate ţările, în afară de România şi de Bulgaria. Dacă dorim să avem şi noi acelaşi lucru; dacă nu se poate,  nu se poate.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:  

Dacă îmi daţi voie. Mie mi se pare ideea foarte bună. V-aş ruga să vedeţi că preluarea acestor imagini este absolut gratuită, iar pe furnizorul nostru de cablu putem să-l obligăm să facă acest lucru, condiţionând menţinerea contractului cu el de preluarea şi a acestei emisiuni. Dacă nu scoatem la licitaţie contractul pentru furnizorul de cablu.

 

Domnul Valeriu Zgonea: 

Există o altă discuţie care cuprinde şi acest lucru, cu Televiziunea Română pentru editarea canalului de televiziune propriu al Camerei Deputaţilor şi Televiziunea Română, pentru a elimina costurile care, aşa cum a spus doamna secretar general, sunt destul de substanţiale pentru a ridica pe satelit, parametrii pe care îi utilizează Televiziunea Română în acest moment nu sunt exact pentru ceea ce plăteşte. Deci, mai există o cotă parte din canal care poate fi utilizată şi se utilizează în celelalte ţări de către Parlamentele naţionale, unu, pentru a asigura accesul liber şi necondiţionat la tot ceea ce înseamnă lucrări ale Parlamentelor naţionale de către toţi cetăţenii României şi cei ai ţărilor europene şi, doi, pentru ca să nu mai existe această condiţie pe care toate Parlamentele naţionale au făcut-o la un anumit moment dat, ca televiziunile naţionale şi radio-urile publice naţionale să fie obligate să acorde un interval de timp pentru dezbateri parlamentare.

Atunci, s-a acceptat această variantă, în pachetul prin care se preia aprobarea de la CNA, pachetul de bază, în care există TVR-1, TVR-2, TVR- Cultural, se introduc şi canalele cu şedinţele de plen ale celor două Camere sau ale unei singure Camere, dacă există o singură Cameră în ţara respectivă şi se numeşte pachet de bază, dacă nu mă înşel eu şi astfel se elimină această chestiune. Şi toată lumea are acces. Este şi un model de a ridica standardele de comunicare a parlamentarilor cu cetăţenii.

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Mai doriţi să interveniţi? Înţeleg că va trebui să mai faceţi o informare. Dacă nu mă înşel, sunt două probleme – accesul Parlamentului României la lucrările Parlamentului European şi accesul publicului român la aceste lucrări.

 

Domnul Valeriu Zgonea: 

Domnul Racoţi ne-a făcut o informare prin care ne-a spus că el negociază (la pct.4). Nu ştiu ce negociază. Noi asta i-am cerut, să facă o adresă secretarului general al Parlamentului European. Poate nu ştie, poate trebuie să-l învăţăm, îl ajutăm, nu e nici o problemă. Dar noi aceasta i-am cerut, să scrie acolo şi să spună; „Vrem şi noi, ca celelalte ţări europene, pe bază de reciprocitate, că tot semnalul e gratuit, ce trebuie să ne cumpărăm noi ca să putem să-l recepţionăm şi să-l distribuim pe chat-tv în cadrul Camerei Deputaţilor”. Numai plenul şi automat şi colegii noştri europarlamentari şi cetăţenii români care lucrează în Parlamentul European şi în instituţiile europene văd plenul Camerei Deputaţilor pe bază de reciprocitate. Punct!

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Stimaţi colegi, cu riscul de a vă plictisi, noi dezbatem de fapt trei probleme. Prima: accesul Parlamentului României la lucrările Parlamentului European – şi înţeleg că aici nu este nici o problemă, este gratuitate şi putem intra oricând. Să fim de acord pe acest punct să facem public tuturor parlamentarilor şi membrilor staff-ului această posibilitate şi să indicăm modalitatea.

Doi. Cât priveşte accesul cetăţenilor României la lucrările Parlamentului European, problema încă nu e rezolvată, înţeleg. Aceasta să rămână în studiu şi staff-ul tehnic pe care îl va desemna secretarul general să analizeze şi să ne informeze.

Şi al treilea lucru: difuzarea lucrărilor Parlamentului român pe reţeaua Parlamentului European şi a Parlamentelor naţionale europene. Aici putem să luăm o decizie? Încă nu putem.

 

Domnul Valeriu Zgonea: 

Avem toate condiţiile. Eu am avut o discuţie cu cei de la TVR. Sunt făcute în proporţie de 75-80% aceste lucrări. Doamna secretar general trebuie să mai facă o adresă Televiziunii Române şi, în acelaşi timp, trebuie să facă discuţia aceasta cu conducerea Biroului permanent al Parlamentului European. Atât, nici o altă problemă. Dar ne dă un răspuns după trei săptămâni şi ne spune că analizează acum, după trei săptămâni.

 

Domnul Valer Dorneanu:  

Domnule Zgonea, eu am o nelămurire. La a treia problemă, accesul Parlamentului European şi a Parlamentelor naţionale la lucrările Parlamentului român, nu văd de ce trebuie să treacă prin Televiziunea Română, dacă noi le transmitem prin Internet.

 

Domnul Valeriu Zgonea: 

Nu este legată strict de echipamentele de comunicaţie. Noi avem acces gratuit să preluăm de pe satelit şedinţele de plen ale Parlamentului European, care sunt o dată la patru săptămâni. Dar, ca să putem să le preluăm, trebuie să avem un echipament care în acest moment nu este complet şi fie intrăm, ne ajută cei de la Televiziunea Română, fie noi, aşa cum a spus doamna secretar general, îl completăm şi nu sunt resurse financiare, din ce am înţeles, pentru acest lucru. Nu sunt foarte scumpe, dar sunt câteva şi trebuie să cumpere şi nişte decodoare, ca să poţi să transmiţi. Şi automat, după ce ai făcut acest lucru, vorbeşti cu cei care au câştigat cablul şi transmiţi. E aşa de greu? Nu ştiu, pe cuvântul meu...

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:  

E foarte simplu. Cred că trebuie să luăm o hotărâre şi o să o însărcinăm pe doamna secretar şi în colaborare cu domnul Zgonea ca să elaboreze în detaliu un material şi să ia contact cu toate instituţiile autorizate. Vă mulţumesc.

 

Domnul Valer Dorneanu:  

De acord, da? Vă rog să preluaţi conducerea şedinţei în continuare.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulţumesc, domnule vicepreşedinte.

 

 

 

 

PUNCTUL 15

Scrisoare din partea ambasadorului României în Franţa

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Este vorba de o invitaţie pentru ziua de 9 Mai la Paris, liderii de grup care nu se mai află, doamna Aura Vasile veţi beneficia de monopol asupra acestei invitaţii!

Rugăm să se transmită liderilor de grupuri spre informare.

Trebuie să desemnăm doi europarlamentari români, dar tot prin grupuri îi desemnăm, că nu avem altă formulă.

Dacă vreţi să comunicaţi liderilor absenţi.

 

 

PUNCTUL 16

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

1. Reuniunea comisiilor Adunării Uniunii Europei Occidentale (AUEO) (Paris, 2 mai 2007)

 

Domnul Bogdan Olteanu:   

Reuniunea comisiilor Adunării Uniunii Europei Occidentale. Obiecţii, observaţii, comentarii? Adoptat.

 

 

2. Participarea la lucrările Comisiei pentru probleme juridice şi drepturile omului din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Paris, 14 mai 2007)

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Participarea la lucrările Comisiei pentru probleme juridice şi drepturile omului din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, obiecţii, observaţii, comentarii? Adoptat.

 

3. Reuniunile comisiilor Adunării Uniunii Europei Occidentale (AUEO) (Paris, 15 mai 2007)

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Reuniunile comisiilor Adunării Uniunii Europei Occidentale, obiecţii, observaţii, comentarii? Adoptat.

 

4. Desemnarea unui participant la întâlnirea parlamentarilor din întreaga Europă (inclusiv Rusia şi Ucraina) din cadrul Reţelei Parlamentare a Băncii Mondiale, la invitaţia Parlamentului din Slovenia, a Centrului pentru Excelenţă pe Probleme Financiare şi a Băncii Mondiale ce va avea loc la Bled, Slovenia, 16 mai 2007

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Desemnarea unui participant la întâlnirea parlamentarilor din întreaga Europă (inclusiv Rusia şi Ucraina) din cadrul Reţelei Parlamentare a Băncii Mondiale, la invitaţia Parlamentului din Slovenia, a Centrului pentru Excelenţă pe Probleme Financiare şi a băncii Mondiale ce va avea loc la Bled.

Cum să aprob eu participarea mea? Ce să caut acolo? Trimiteţi pe cineva care se ocupă de relaţia cu Banca Mondială, de exemplu, domnul deputat Zgonea a fost, dacă nu mă înşel.

Deci rugămintea este, liderii de grupuri să observe care sunt parlamentarii care se ocupă de aceste chestiuni, care au mai participat la aceste lucruri şi să facem o desemnare.

Nu voi participa eu, fără îndoială.

 

5. Participarea la lucrările Comisiei pentru probleme juridice şi drepturile omului din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Paris, 8 iunie 2007)

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Participarea la lucrările Comisiei pentru probleme juridice şi drepturile omului din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, obiecţii, observaţii, comentarii? Aprobat.

 

6. Participarea la reuniunea Comisiei pentru probleme economice şi dezvoltare şi la a treia parte a Sesiunii ordinare 2007 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Paris, 22 iunie a.c., Strasbourg, 25-30 iunie a.c.)

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Participarea la reuniunea Comisiei pentru probleme economice şi dezvoltare şi la a treia parte a Sesiunii ordinare 2007 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, obiecţii, observaţii, comentarii? Aprobat.

 

7. Soluţionare de plată

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Soluţionare de plată, o problemă de penalizări la cazare.

Obiecţii, observaţii, comentarii? Aprobat.

 

8. Informare privind reuniunea Comisiei permanente a Adunării parlamentare a NATO, Budapesta, 23-25 martie 2007

S-a luat act.

 

9. Informare privind participarea la prima ediţie a întâlnirilor euro-mediteraneene pentru lupta împotriva intoleranţei şi a discriminărilor, Tanger, 8-10 martie 2007

S-a luat act.

 

10. Informare privind participarea la reuniunile Biroului şi Comisiei permanente ale Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Paris, 15-16 martie 2007)

S-a luat act.

 

11. Informare privind participarea la reuniunile Comisiei pentru probleme sociale, sănătate şi familie din cadrul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Berlin, 22-23 martie 2007)

S-a luat act.

 

12. Informare privind participarea la reuniunea Comisiei prezidenţiale lărgite şi la reuniunea bianuală a membrilor Adunării UEO cu Consiliul Permanent al UEO/Comitetul Politic şi de Securitate al UE (Bruxelles, 29 martie 2007)

S-a luat act.

 

13. Informare privind reuniunea Comisiei de apărare a Adunării Uniunii Europei Occidentale, 13 martie 2007

S-a luat act.

 

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Domnul preşedinte ne informează că doreşte să reexaminăm Legea privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, dar asta este treaba Senatului, deocamdată.

Luăm act.

Domnul preşedinte Băsescu ne informează că vrea să reexaminăm Legea privind modificarea şi completarea Legii nr.24/2000, privind normele de tehnică legislativă dar, de asemenea, este treaba Senatului.

 

Lista suplimentară

 

Solicitare de desfăşurare a unui eveniment organizat de

preşedintele Partidei Romilor ProEuropa

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Solicitare de desfăşurare a unui eveniment organizat de preşedintele Partidei Romilor ProEuropa

Domnul deputat Nicolae Păun doreşte să organizeze, vineri, 27 aprilie, o lansare de carte intitulată Romii. Obiecţii, observaţii, comentarii?

Înţeleg că evenimentul se va desfăşura pe bază de contract comercial.

Doamna secretar general, înţeleg că, fiind pe bază de contract comercial, este de competenţa CIC să aprobe.

Federaţia CARP Omenia, casă de ajutor a pensionarilor, doresc să-şi organizeze congresul şi ne solicită regim de gratuitate. Cred că este normal, fiind o chestiune de acest gen să le acordăm sala.

E vreo problemă legată de sală, doamna secretar general? Nu este! Mulţumesc, s-a aprobat.

Participarea la Conferinţa preşedinţilor Comisiilor de apărare ale parlamentelor naţionale din cadrul statelor membre UE din Parlamentul European şi din cadrul statelor candidate.

Obiecţii, observaţii, comentarii? Domnul Canacheu, dar merge şi cu consilierul? Este o regulă stabilită, o să-l rugăm pe domnul Canacheu să meargă singur, pentru aşa am hotărât cu toţii, dacă este un singur parlamentar se merge fără consilier.

Detalii cu privire la programul privind ce acţiuni organizează fiecare dintre ONG-uri, despre care doresc să ne vorbească, să ne informeze. Nu au caracter politic sau partizan nici una dintre ele, au caracter social.

Dacă nu sunt obiecţii? Mulţumesc, se aprobă acest program.

Olimpiadele comunicării ne solicită sprijinul în a găzdui olimpiadele comunicării la Parlament, dacă veţi fi de acord.

Eu sunt convins că veţi dori să şi asistaţi la unele dintre aceste evenimente, sunt extrem de interesante şi cu oameni extrem de valoroşi, care participă şi care reprezintă resurse umane extrem de utile şi pentru Parlament. Vă mulţumesc.

Mai sunt probleme? La „Diverse”.

 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule preşedinte, deşi nu am apucat să discut cu domnul Zgonea, dar cred că subscrie. Noi am fost abilitaţi să încropim o listă de criterii după care să se atribuie sălile de către Centrul Internaţional de Conferinţe.

Eu vreau să vă spun, am aici, în faţă, Hotărârea Camerei Deputaţilor, sigur, e veche, din 1994, prin care s-a înfiinţat acest Centru şi acolo sunt stabilite criteriile minime care sunt luate în calcul atunci când se analizează necesitatea acordării acestor săli.

Eu aş vrea să le vedem şi dacă se apreciază că acestea sunt insuficiente, sigur, noi putem să mai adăugăm. În opinia mea, eu cred că sunt suficiente şi, dacă ele sunt respectate, pot fi evitate orice fel de situaţii surpriză ca cele de genul în care am fost sesizaţi, cu activitatea romilor.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:  

Iniţiativa a fost a mea şi mi-o asum ca atare. Ştiam de existenţa acestor criterii şi voiam să se verifice dacă sunt suficiente sau nu. Aprecierea dumneavoastră este îndestulătoare. Dacă consideraţi că trebuie să mai fie completate sau actualizate, aceasta era problema.

 

Domnul Valeriu Zgonea: 

Domnule preşedinte, ştiam despre ceea ce a făcut colegul meu Ioan Oltean şi vreau să vă spun că singura chestiune pe care o cer Secretariatului general, în momentul în care vor veni acele cereri care sunt numai cele strict gratuite sau care sunt în parteneriat între un parlamentar, o comisie, cu cineva din afară, pentru a închiria cu titlu gratuit o sală, ca doamna directoare a Centrului Internaţional de Conferinţe să prezinte o notă Biroului permanent, secretarului general, care prezintă Biroului permanent, cu privire la îndeplinirea criteriilor respective. Adică, de cele mai multe ori o trimite către noi, când poate să răspundă dânsa şi să spună: „Domnule, nu întruniţi condiţiile din nota respectivă”, exact cum a spus şi domnul vicepreşedinte Bolcaş, drept pentru care eu nu pot să vă pun la dispoziţie acea sală. Şi atunci nu ar mai ajunge la noi. Şi, mergând pe acest principiu, ar trebui să spună, aşa cum se face şi la deplasările în străinătate: „Nota se încadrează în hotărârea Biroului permanent cu principiile, nu se încadrează, pot să vă dau sală în ziua de..., nu pot, atenţie, cade în cursul zilei de miercuri...” Şi atunci toate aceste discuţii care au fost legate de problema pentru care noi doi am fost mandataţi ar fi închisă.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:  

În acelaşi sens am discutat şi eu personal cu doamna directoare: o notă spre informarea Biroului permanent. Deci, singura completare cred că ar trebui să fie această hotărâre a Biroului permanent, care doreşte să fie informat printr-o notă, în situaţiile enumerate de domnul Zgonea.

 

Domnul Valer Dorneanu:  

V-aş propune, stimaţi colegi, ca această notă să ne fie prezentată lunea viitoare, nu la şedinţa următoare pentru că este, totuşi, un interval prea scurt.

Stimaţi colegi, declar şedinţa închisă. Vă mulţumesc pentru participare.

*

Şedinţa s-a încheiat la ora 14,35.